Vraag is opgelost, het apparaat is open.
Onder het verwarmingselement zit een 133° C temperatuurveiligheid en die is onderbroken. Met het losnemen van de veiligheid kwam er ook een siliconen blokje mee. Ik kan niet meer nagaan of dit tussen de heater en de veiligheid heeft gezeten of eronder tussen de aandrukklem.
Wie weet het.
Wie levert die temperatuur zekeringen?
opdruk gegevens van de zekering
22XR UMI
3A 250V
7A125V
133° C EN
<PS> JET
Een prachtige en scherpe foto van de temperatuurzekering zou het leven makkelijker maken. Maar dan komt de hamvraag: waarom gaat de temperatuurzekering stuk??
Op donderdag 19 februari 2026 18:28:06 schreef smd:
Een prachtige en scherpe foto van de temperatuurzekering zou het leven makkelijker maken. Maar dan komt de hamvraag: waarom gaat de temperatuurzekering stuk??
Kan simpel ouderdom zijn door een aantal jaren opwarmen en afkoelen. Het apparaat werkt bij kortgesloten zekering en de opgenomen stroom is normaal.
Ik kan ze per tien kopen, maar met de verzendkosten erbij betaal ik ruim 15 euro.
Deze zit er in,
De meeste die aangeboden worden hebben een metalen behuizing. de werking is eender.
[Bericht gewijzigd door buzzy op (11%)]
Bij Partsnl hebben ze nog winkels waar ze dat soort dingen op voorraad houden. Enkelstuks ook.
Ik weet niet of Oosterhout dichtbij genoeg is. Bij Fixpart verzenden ze ook enkelstuks. Misschien zijn er nog wel meer van dit soort winkels/ketens?
Elektronica zaken , alleen zijn die enorm aan het uitsterven, hebben meestal wel een vakkendoosje met die dingen liggen.
Mocht je ook Hagenees zijn of in de buurt wonen :
Radio Twenthe
Stille Veerkade 11 , 2512 BE · Den Haag Telefoon : 070 346 9200
Stille Veerkade 11 Den Haag
Kunnen je bijna altijd helpen. Elektronica onderdelen volop. Ook per stuk.
Anders / ook even bij :
Kontakt
Lange Poten 21, 2511 CM Den Haag - Telefoon: 070 346 9350
Vroegah hadden we hier ook Stuut & Bruin. Zucht.
Ik woon in W-Brabant. een jaar geleden stopte de laatste echte onderdelen winkel in de buurt. (AST Moerstraten)
René had een groot assortiment.
[Bericht gewijzigd door buzzy op (15%)]
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Op donderdag 19 februari 2026 18:28:06 schreef smd:
Maar dan komt de hamvraag: waarom gaat de temperatuurzekering stuk??
Door "vermoeidheid", een falende temperatuurbewaking middels een NTC/PTC, of aanzetten zonder of met te weinig vloeistof.
Op vrijdag 20 februari 2026 11:43:22 schreef buzzy:
Ik woon in W-Brabant. een jaar geleden stopte de laatste echte onderdelen winkel in de buurt. (AST Moerstraten)
René had een groot assortiment.
Misschien sturen ze na telefonisch overleg zo'n zekering wel op in een envelop. Altijd even vragen lijkt me.
Paar jaar terug heb ik toevallig ook een soortgelijke zekering gehaald bij Twenthe . Kostte een drol.
Inderdaad: gewoon ff vragen. Veel winkels versturen sowieso wel tegenwoordig. Brigatti, Eindhoven deed dat ook en Radio Piet in Arnhem doet dat nog steeds. Dan heb ik die vagelijk bij mij in de buurt zijn, wel gehad.
nonius
set SCE to AUX.
Dat was inderdaad de laatste 'halve winkel' die er nog was. Ik schrijf 'half', want hij was de laatste jaren eigenlijk alleen open op afspraak.
Net over de grens, in Merksem meen ik, zit nog een electronicazaak volgens horen zeggen. Ben er zelf nog niet geweest. [Edit: was Tandy, Maantjessteenweg 186. Maar is nu volgens Google Maps ook permanent gesloten.]
Bij Van Meer in Bergen op Zoom (eigenlijk een reparateur) kocht ik af en toe ook wel eens onderdelen, die wilde hij ook wel meebestellen als er geen haast bij was. Maar die is een jaar of twee geleden ook gestopt.
Ik heb net even in de lade met NTC's/PTC's gezocht, maar ik kom daar ook geen geschikte thermische zekeringen tegen, anders had je hem gekregen. Enige exemplaar is 62C.
Een mens zou in frustratie haast naar een kringloopwinkel gaan, door voor een paar euro een oude halogeenlamp kopen en de thermische zekering uit de trafo slopen.... (de waarde van de thermische beveiliging staat vaak op het typeplaatje/sticker aangegeven)