Hi Allemaal,
ik heb ook zo'n wazig probleem. SDC35701 Samsung droger slaat na enkele minuten uit.
Ik heb de TNY en bijbehorende 47 ohm weerstand al vervangen, maar bood geen soelaas.
Als ik hem van de stroom afhaal , soms binnen enkele minuten soms na uren, leeft ie weer, maar dan opnieuw na enkele minuten slaat ie uit.
Enig idee waar ik moet zoeken?
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Samsung heeft wel wat last van losse solderingen. Geen idee dat het bij jou ook het geval is maar dat is mijn beste gok.
Ter eliminatie. Trek zoveel mogelijk stekkers uit om vast te stellen dat 1 vd geconnecteerde componenten storing veroorzaakt. Is dit niet het geval dan wordt het noest peuteren. Probeer niet destructief te zijn. Dan is het game over.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Het beste is om met dremel een luikje te maken aan achterzijde voeding gedeelte en te meten… ik denk trafootje oneindig..
Op zondag 22 februari 2026 23:03:57 schreef EricN:
Samsung heeft wel wat last van losse solderingen. Geen idee dat het bij jou ook het geval is maar dat is mijn beste gok.Ter eliminatie. Trek zoveel mogelijk stekkers uit om vast te stellen dat 1 vd geconnecteerde componenten storing veroorzaakt. Is dit niet het geval dan wordt het noest peuteren. Probeer niet destructief te zijn. Dan is het game over.
Oei, als dat zo is dan heb ik nog wat uren voor de boeg om die print eruit te krijgen, zit in zijn plastic behuizing gegoten in een laag van ongeveer 4 cm siliconen.
Op zondag 22 februari 2026 23:09:18 schreef fred101:
Wat is hier gebeurd?
[bijlage]
Dat is de vervangen TNY chip. alles is gegoten in een dikke laag siliconen, dus dat betekent voorzichtig de siliconen eruit schrappen en aan de achterzijde een luikje maken om de solderingen toegankelijk te maken.
Op zondag 22 februari 2026 23:27:38 schreef smd:
Het beste is om met dremel een luikje te maken aan achterzijde voeding gedeelte en te meten… ik denk trafootje oneindig..
In dat geval, zoeken naar een vervanger is ondoenbaar. Enig idee waar ik een vervangende print zou kunnen krijgen?
RAAF12
Golden Member
https://www.youtube.com/@fanviewijsselmeer https://www.youtube.com/@Fanview-777 https://www.youtube.com/@Raaf12
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Dat is een compleet andere module.
Dat komt doordat de TS een topic over een ander model gekaapt heeft en RAAF12 naar de startpost kijkt.
Misschien zou een moderator dit topic af kunnen splitsen, of zou SDC35 even contact op willen nemen met de moderatoren om dat te vragen?
Ik heb het idee dat er in dit model een DC92-00397A "PCB MAIN MODULE, D100 BETTER/GOOD, 230V" zit. En die zou wel eens niet meer leverbaar kunnen zijn.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (40%)]
Done.
Een vraag over een compleet ander apparaat en probleem is inderdaad niet zo handig.
[Bericht gewijzigd door Sine op (90%)]