Beste forumleden.
Voor de derde keer in mijn "carriere" als reparatie-hobbyist staat er weer een OLED TV op de werktafel. Symptomen: geen beeld, geen geluid.
Als de 230VAC wordt opgeschakeld zie ik een korte en beperkte power-inrush waarna het opgenomen vermogen verwaarloosbaar klein is. Het LG-logo onderaan het scherm licht minimaal op ten teken dat het toestel in standby staat. "So far so good" dus. Als ik het toestel daarna m.b.v. de afstandsbediening inschakel, dan wordt het LG-logo helder wit en gaat knipperen met een interval van circa 1 seconde. De TV blijft verder dood.
Als eerste heb ik de PSU (LGP65-150P) gecheckt. Op P201 keurig 3.5V standby. Bij P_ON komen de 12V en 24V op connector P201 op. Bij 12VT_ON komt de 12VT op P202 op. Bij DRV_ON komt de 24V op P203 op. De PSU lijkt dus in orde.

Kan iemand met meer ervaring met OLED TV's mij een zetje in de goed richting geven? Wat is de logische volgende stap? Dank voor suggesties & meedenken.

Meet eens op de diverse condensatoren op Tcon board of de spanningsregelaars hun werk doen. Als dat kortstondig is, meet sluitingen over de condensatoren heen

Dank voor je reactie smd,heb idd wel wat gemeten.
Ik kreeg thuis een beetje hommeles over die tv dus de zaak dicht gemaakt en die gaat de deur uit en het wordt een andere.
TV was ook al gedateerd en een keer al de leds vervangen.
Sorry maar toch bedankt voor je reactie.

In een OLED TV LEDs vervangen, hoe dan? Als het een OLED is wel interessant voor spares..