Beste: bij een kennis van mij deed de vaatwasser Bosch SPS4EMW 28 E/11 het niet meer, er stond schuim buiten bij de deur en ook helemaal vol schuim binnen (met had er schijnbaar vaatwasmiddel ingespoten.)
Volgens hen stond er een code e31 (aquastop aangesproken) maar nu zie ik niets meer.
Hij gaat nu aan zonder foutmelding maar pakt geen water ,tijdteller werkt wel maar er gebeurt niets.
Geprobeerd te resetten (spanning eraf) maar geen resultaat.
Wie weet raad?
Gr.F_S
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
De resetprocedure staat op bedieningspaneel. 3sec op start of 4sec op aan uit. Of zie handleiding.
Ik zou als dat niet helpt een testprogramma opstarten dan komt de fout wel te boven.
Geef een email adres op en ik zal je de SM sturen.
Waarschijnlijk zit er water op een component (verwarming...ntc...downprojector... Die verlies of kruipstroom veroorzaakt. Dat moet dus eerst 100% drogen.
[Bericht gewijzigd door EricN op (25%)]
@EricN :Alvast bedankt ik heb mijn email openbaar gezet.
De resetprocedure met de knoppen had ik ook al geprobeerd maar loste niets op.
Gr.F_S
[Bericht gewijzigd door F_S op (38%)]
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Vandaag naar vaatwasser gekeken en je gelooft het of niet maar het ding deed het weer.
Het enige wat niet goed was was een instelling van het 'favourite' programma ,dat stond nu op 'eco'
Alles naar basis instellingen gezet en de instellingen die erin moesten opnieuw geprogrammeerd.
Nogmaals bedankt aan EricN maar gelukkig heb ik geen gebruik hoeven te maken van de documentatie 
Gr.F_S