Ik heb hier een schermafbeelding gemaakt van het internet van ons park. De gebruikers hebben 25mb UP en Download maximaal symetrisch. Wat je ziet is dat de up en downloop ongeveer 1 op 10 is. Op dit moment van de schermafbeelding zijn er meer dan 200 gebruikers, zie links onder schermafbeelding live.
Op de website van Totaaltv beweren somemige glasvezel gebruikers dat 1GB snelheid een must is en dat Ziggo dat verkeerd ziet met lage upload snelheid.

Ik heb dit even hier geplaatst omdat je op Totaaltv geen schermafbeelding of foto kan plaatsen.

Is er ook een vraag? Volgens mij moet je op Tweakers zijn als het om Wifi gerelateerde zaken gaat. De Wifi AP is zo te zien nicht kaput. Of doneren en het verhaal in het koffiehok doen.

Ik zie ook de vraag niet zo meteen...

Normaal is upstream 25mb ruim voldoende (ik heb bij KPN 18mb, nooit problemen)
Voor downstream kan het krap zijn als er ook 4k UHDTV overheen moet naast internet en eventueel telefoon...

Ligt allemaal aan hoe je je internet gebruikt
als je veel met bestanden werkt vanaf een centrale plek is een hoge upload een hele verbetering

ooit met ziggo geprobeerd om een file van een gigabyte weg te sturen? niet te doen

Ik neem aan (gezien het park) dat het om 'normale' gebruikers gaat.

Die doen weinig aan upstreamen en hebben bijna altijd genoeg aan 25mb.
(zolang je niet meerdere live 4k upstreams hebt lopen... :)

Lijkt me inderdaad een vrij normaal beeld voor internet dat vooral voor vrijetijdsbesteding wordt gebruikt.

Je wilt vooral voorkomen dat je upload de bottleneck is maar hij hoeft voor veel gebruik niet symmetrisch te zijn.

Upload hangt dus af van hoeveel 'vloggers' er op je camping staan. Overigens gebruikt Ziggo een vorm van ADSL die nogal extreem is qua afknijpen van de upstream.

Ik denk dat de 200 gebruikers (beter gezegd, mobieltjes die verbonden zijn) allang door hebben dat ze slechts een klein beetje kunnen tokkelen op de wifi van het park. Als er 20 tegelijk Netflix of zelfs het acht uur journaal aanzetten dan is het wel over met de pret.

Snelle upload is zeker wel prettig. Ook als je daar een 1:10 verhouding ziet. Ook als het maar enkele keren per week is dan is het toch fijn dat je foto's of video's binnen 20 seconden weg zijn in plaats van 3 minuten.

En/of je eigen klik&klaar 5G kastje van Odido mee naar de camping nemen :-) De beheerder kan ook per inlogger restricties instellen.
Bij hotels hebben de medewerkers accounts vaak een hogere download snelheid. Handig als je daar iemand kent en op dat account kan inloggen. Been there, done that.

Dit is eigenlijk geen onderwerp voor circuits online.