Dag, heeft iemand ervaring met deze föhn. Hij gaat veel te snel in storing. Dan houdt hij op en gaat de led rood knipperen. Volgens de handleiding moeten de filters dan gereinigd worden maar die zijn schoon net als de rest van het apparaat. Soms duurt het even voordat hij in storing valt en dan lijkt verwarmen en snelheid regeling goed te werken.
Er zit behoorlijk wat elektronica in de föhn, alles dicht op elkaar gepakt. Hij gaat ook in de storing zonder verwarming dus ik denk dat het met de motor te maken heeft.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
De rode knipperende led bij de HS5 komt vaker voor, het betekend meestal dat de fijnmazige filter vuil is.
Klik/trek de kunststof kap er af waar het aansluitsnoer in verdwijnt en daaronder zit dit fijnmazige filter.
Zoals hier boven geschreven kun je proberen om dit filter eerst eens goed door te blazen met perslucht.
Mocht dit niet werken dan kan er ook stof of haren in de fohn zitten dus zal je deze eerst moeten openen.
Op YouTube vind je wat filmpjes van lotgenoten, die tegelijk laten zien hoe je deze fohn uit elkaar haalt.
In het ergste geval gaat de af en toe storing over in helemaal niet meer werken, dan is het over en sluiten.
Er zijn best wat gevallen gemeld van dit soort fohns die na 2-3 jaar al defect zijn en waarbij garantie nul is.
Als je geluk hebt kun je hem opsturen aan Dyson en krijg je een 25% kortingscoupon voor een hele nieuwe.
Het is immers een van de goedkoopste fohns, dus veel meer kun je niet verwachten van dit merk...
Ik heb hem al een heel stuk uit ellkaar gehad, eerst ging hij helemaal niet aan door haren rond de stroomaansluiting. Ik zag daar verder weinig vuil, maar heb hem nog niet doorgeblazen met perslucht.
Filters zijn schoon en gaat ook in storing zonder de filters.
Op AliExpress zijn wel wat onderdelen te koop. Maar nu weet ik nog niet wat het veroorzaakt.
Dyson zelf laat niet meer los dan de gebruiksaanwijzing waar instaat wat een knipperende rode led betekend.
Als je de fohn aan Dyson opstuurd dan krijg je of een bericht 'niet te herstellen - coupon', of dure herstelprijs.
Soms kan het lonen om op YouTube wat filmpjes te zoeken van soortgelijke mankementen aan de Dyson fohn.
Zo herstelde ik met behulp van een how-to filmpje een Dyson steelstofzuiger die in 'filter vuil' bleef hangen.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Dyson spul is duur, en reparaties nog duurder... 
Daarbij is het (zeker gezien de prijs) spul van bedenkelijke kwaliteit...
Als je op klachten over het merk Dyson gaat zoeken op internet dan is het aantal best opmerkelijk te noemen.
Het gros klaagt (terecht) dat zij voor dure reparatiekosten zijn gezet, terwijl hun product enkele jaren oud is.
Op dat gebied lijkt Dyson echt een stuk minder klantvriendelijk dan in haar prachtige Apple-achtige relames...
Dyson schaart zich 100% achter haar garantiebeleid en dat beleid lijkt vooral ten bate van de firma Dyson zelf.
Is een product ca. 2 jaar of ouder dan doen ze sowieso niks aan coulance, gratis vervangen of gratis herstellen.
Zoals ik al schreef krijg je vaak de optie om voor een 25% korting coupon te kiezen, als magere compensatie.
En deze coupon moet je natuurlijk in de Dyson webshop gebruiken, waar je zeker niet de laagste prijzen ziet.
De producten van Dyson zijn zondermeer mooi ontworpen en soms best innovatief, maar dat zegt niet alles.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Dyson ligt ook niet meer zo goed bij de Engelse overheid... 
Na het opstrijken van 7.2 miljoen aan subsidies verkaste hij zijn hoofdkantoor van Engeland naar Singapore...
Dyson Hair Dryer Overheats and Shuts Off Fix and Repair
https://www.youtube.com/watch?v=e2Wp18Gp3M8
Nog wat reacties en tips :
https://www.reddit.com/r/dyson/comments/rl07zf/dyson_supersonic_hair_d…