Hallo,
ik heb een aggregaat op benzine, 6kW nominaal, 6,5kW piek. Als ik mijn tafelzaag hierop aansluit (2kW) dan gaat de as 2x rond en dan slaat de beveiliging uit. De tafelzaag is een nieuwe, evenals het aggregaat. Een slijptol van 2kW gaat wel. Rara.
Ik dank jullie voor de reacties!
Mvg,
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Merk en type van al die apparaten? Driefazig? Maar enkelfasig lijkt me waarschijnlijker.
[edit:] De analyse hieronder heeft flink kans juist te zijn. Maar het gebruik van een dunner snoer lijkt mij eerder een work-around dan een oplossing.
[Bericht gewijzigd door Paulinha_B op (47%)]
De aanloopstroom van die tafelzaag is te hoog en dan gaat de stroom beveiliging eruit.
Oplossing :een dunner aansluitsnoer gebruiken.Dat vangt die aanloop piek wat op.!!
Succes gewenst. Veteraan 82.(Inmiddels 87!)
Bij dat soort dingen wil het ook nog wel eens helpen om een 500W lamp als basis belasting te gebruiken
Halogeenlamp erop, en dan pas de zaag. Dan draait de motor al met iets belasting en heb je kans dat ie het net wel red.
Over het algemeen zijn die 6kW benzinedingen vaak erg zwak en instabiel. Heb ze ook al gezien waar die 6kW eigenlijk 3x2kW was en dat ding bij 800W op 230V al moeilijk deed
Hunebedbouwer
De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?
Toon eens de motor en het aggregaat plaatje!
De 2KW van de motor is het asvermogen , het opgenomen is een stuk hoger en zal bij het opstarten al snel 7 x zoveel vragen.
De slijptol heeft mogelijk een softstarter!
Als het een 3fasen aggregaat is, is niet blij met een grote eenzijdige belasting>