Miele inbouw koffiemachine CVA7005, hoe demonteer ik de aandrijving??

Ik zoek service informatie over deze koffiemachine. Ik heb ruime ervaring met oudere modellen maar zie nog niet hoe ik bij deze machine de aandrijving kan kontroleren en demonteren.

Op de Miele onderdelen site wel wat exploded views maar als ik hem open heb zie ik het nog niet.
Ga er straks naar kijken en zal dan foto's maken.

Ik heb eerder het drainageventiel vervangen vanaf de zijkant, dat was een heel gepruts en de machine heeft het daarna een paar dagen goed gedaan. Nu raakt hij zijn water weer kwijt en ik heb nog geen idee waar.

Is het niet gewoon via de zetgroep dat je water verliest?? Anders word het een best gesloop om die er uit te krijgen..

Inderdaad, hij gooide alles in het afvalbakje, zelfs nadat ik alle dichtingen in de zetgroep had vervangen. Ik bedenk me nu dat er misschien ook een dichting aan de bovenkant zit. Zeg boven het cremaveniel, dat heb ik niet gecontroleerd.
Uiteindelijk maar een nieuwe zetgroep geplaatst.
Iets anders is dat de waterinlaat gebroken was, dat bochtje aan de zetgroep. Ik heb ook nog met een andere zetgroep getest en daarvan vond ik later ook een afgebroken gedeelte van terug op de lekschaal.

Hopelijk houdt de nieuwe zetgroep het langer vol.

Op vrijdag 24 april 2026 18:49:40 schreef FrituurFrequentie:
Iets anders is dat de waterinlaat gebroken was, dat bochtje aan de zetgroep. Ik heb ook nog met een andere zetgroep getest en daarvan vond ik later ook een afgebroken gedeelte van terug op de lekschaal.

Hopelijk houdt de nieuwe zetgroep het langer vol.

Er zijn bij veel merken verschillende versies van de zetgroep in omloop die soms net van elkaar verschillen. Dat bochtje is een beruchte, die is er in twee uitvoeringen die net wat in afmetingen verschillen. Je moet het weten, anders valt het je niet eens op. Dan kan hier ook wel eens het geval zijn geweest...

Op vrijdag 24 april 2026 19:43:22 schreef Roland11:
[...]Er zijn bij veel merken verschillende versies van de zetgroep in omloop die soms net van elkaar verschillen. Dat bochtje is een beruchte, die is er in twee uitvoeringen die net wat in afmetingen verschillen. Je moet het weten, anders valt het je niet eens op. Dan kan hier ook wel eens het geval zijn geweest...

Ik heb de originele en de nieuwe nagemeten, die hebben dezelfde diepte. Kan idd dat die later gebroken is een halve mm langer is. Eigenlijk nog niet eerder een probleem mee gehad.

Kijk, hier heb je er twee, van hetzelfde merk:

De ene heeft lengte 5,25 en de andere 5,5 cm.

De korte versie is voor de latere 047 zetgroep en de langere voor de 046.
Als je langs de zetgroep kijkt zie je dat de buitenkant van de inlaat gelijk moet zijn met het zwarte kunstof hoekje.