Doortikker, officiële term voor onderverdeling in mijn huis naar de buren?

Ik zie geen GPLK waar in het begin van het topic sprake van was.

Een GPLK eindsluiting ziet er anders uit. Dat moet met vulmassa afgesloten zijn. Zie ik niet. Zie ook geen papier geïsoleerde aders.

die hoofdzekeringen gaan er niet snel uit. dat zijn 2 sets van 63A. jouw hoofdzekering was er 1 van 35A.

de DII zekering onderin is voor de tariefdraden. welke niet meer worden gebruikt.

de voeding lijkt me idd een ymvk, de kast is ook te nieuw voor GPLK. grappig is wel dat de kabel in het midden de voeding is, en een slag of 2 dunner is als de afgaande kabels. voeding lijkt een 4x6. afgaand een 10 of 16mm2.

[Bericht gewijzigd door testman op (37%)]

Ook voor die bakelieten kasten, van dit ontwerp, zijn er zakstukken beschikbaar. De GPLK aders worden afgestript, zodat er blanke koperdraden naar boven steken. Ook in deze tijd, waarin geen warme massa meer beschikbaar is, kan je dan afvullen met tweecomponentenhars. Enigiets. Scotch heeft dan zelfs het juiste kleurtje.. :+

Edit: tis gewoon een nette kast.

Er worden nog steeds, bij alle netbeheerders, zulke aansluitingen gemaakt.
De aansluitkabel moet zo kort mogelijk gehouden worden. Bij gestapelde bouw is een eigen kabel voor elk appartement op de hogere woonlagen geen fijn iets voor de bewoners eronder.

[Bericht gewijzigd door mvdk op (31%)]

ik ken de grote invoerstukken voor kabel van deze bakkelieten kasten wel. ik bewaar die weleens van oude kasten om de spoedgevallen op te vangen, storing cq niet bijbesteld en nu nodig.. zijn er ook in de eaton opvolger van kunstof.

De GPLK is de linker kabel (eerder dacht ik de middelste). Op de eerste foto zie je dat er voor de doorvoer naar de meterkast wat mee gedaan is (licht bruin i.p.v. zwart). Huis is meen ik van 1976 ongeveer.

Hier nog een andere foto van de bakelieten kast. Meer heb ik er zo snel niet kunnen maken...