Ik ben bezig een batterijgevoed apparaatje te maken*) wat een symmetrische voedingsspanning nodig heeft van iets tussen de 5 en 10V, dat lijkt mij een prima klusje voor een 4S lithium based pack. Stroomverbruik is rond de 100mA dus standaard 14500 cellen zouden lang mee moeten gaan, zeker als er niet te snel geladen wordt.
Ik wil de lader en BMS integreren in het apparaat, zodat alleen een externe voeding nodig is voor het laden.

Nu heb ik een MAX1758 battery charger gevonden die het laden voor zijn rekening kan nemen, maar slechts uiterst summiere BMS functionaliteit heeft: alleen de bewaking van het hele pack.
Ik heb ook de BQ7791504 BMS gevonden met alles d'r op en d'r aan, maar die geen laadfunctionaliteit heeft.

Als gevolg zit ik nu met twee vrij grote IC's plus bijkomend voetvolk wat de toch wel beperkte ruimte in het geplande kastje behoorlijk onder druk zet. Het gaat wel passen, maar toch...
En de zeurende gedachte dat dat slimmer moet kunnen, ik heb alleen geen idee hoe...

*) jawel, datzelfde ding als in dit topic.
Voor de nieuwsgierige aagjes: mijn interpretatie van blackdog's PSU meetset en zijn Eenvoudig maar goede Sinus/Blok generator, maar dan in 1 kastje...