Beste mensen, hoe kan ik de ventilator achter bij de compressor vervangen want deze draait niet meer, hieronder mijn model

Modelnaam, samsung RB34C605CWW/EF

Eerst checken of hij wel degelijk 12v krijgt. Al dat werk voor een niet defecte vebtilator... Of zet 9v (batterijtje) op de ventilator. Rood zwart.

Net getest en hij krijgt wel spanning, effe met een batterijtje getest en de fan draait niet

Goed gewerkt. Ventilator heeft onderaan een kliksysteem.

[Bericht gewijzigd door EricN op (38%)]

Hoi eric. Ik heb het schroefje verwijderd en nu gaat hij inderdaad uit, weet jij toevallig welk onderdeel ik nodig heb?

Samsungonderdelen heeft een mooie site. Daar mss dubbel checken? DA97-20025B

yup, en Typisch Samsung is er al een 3de versie, dus met de vorige waren problemen...

Nou hier mijn hele verhaal, ik heb deze koelkast sinds september vorig jaar Hij begon dit jaar met het probleem dat de temperatuur niet behouden bleef, oftewel hij ging uit. Daarna moest je de stekker eruit doen en erin doen en hij deed het weer maar wat bleek een 24 C foutcode, Toen is er een monteur geweest die heeft alleen de print vervangen zonder hem uit te lezen, Afgelopen maandag kwam de tweede monteur omdat het probleem bleef bestaan en hij zag toen hij hem uitlas een 24 C fout dus de fan maar hij zag ook compressor fouten en hij wist niet of dat probleem er al in zat of werd veroorzaakt door misschien een verkeerde prent, dus hij heeft fan en de print weer vervangen, afgelopen woensdag begon het probleem weer met de temperatuur dus ze heeft het twee dagen goed gedaan, afgelopen zaterdagnacht werd ik wakker van een piepende koelkast met de melding ongewone hoge temperatuur in de vriezer gemeten,, toen heb ik hem uitgetrokken gewacht en weer ingestoken en toen hoorde ik de compressor aangaan. Raar geluid maakt hij een seconde toen ging hij weer uit toen weer aan en toen weer uit met gevolg 84 C in a display, hij heeft al die tijd aanstaan proberen te starten en nu opeens is hij weer tot leven gekomen,, nou ik heb alles kunnen weggooien gister en ik heb Coolblue al gebeld en er zou met spoed iemand komen, maar ja dat wordt volgende week want Samsung oftewel CE Repair is dicht in het weekend

Sorry voor de spelfouten ik heb dit gedicteerd

Dat is veel ellende. Is er niets verbeterd met het veranderen vd koelventilator? Voorlopig de achterplaat er af laten en er constant een tafelventilator op richten ter koeling vd compressor en condensorradiator tot de nieuwe binnen is.

Het lijkt daar wel het wereldkampioenschap niet defecte printen wisselen.

Heeft iemand de verdamper bekeken op ijsvorming?

Hoi, hier een update, de koelkast geeft af en toe 84 C aan en de compressor maakt een raar geluid. Hij wordt aanstaande donderdag omgeruild voor een zelfde type, hopelijk met deze beter geluk en was de vorige maandagmorgen modelletje.

Samsung en compressoren is een slechte combinatie. Ik heb in een Amerikaan al 2x een compressor vernieuwd, 1x compleet vast en ander keer ratelend geluid..( daarnaast meerdere vervangen bij dit merk) Samsung is een ballen merk qua witgoed.

De compressor zal wel goed zijn normaliter (ze geven er 20 jaar garantie op...), maar 't is de rest die niet deugt...
(die garantie geldt trouwens alleen voor de compressor: de inbouwkosten moet je zelf betalen...)

Ik kijk al een tijdje uit naar een nieuwe koel/vries, maar geen idee welk merk. (welk merk is wel 'temperatuurvast'?)
De Samsung was beste koop van de Consumentenbond, dus daar hoef je ook geen waarde aan te hechten...

Die kijken blijkbaar alleen of 'ie er gelikt uit ziet: de werking lijken ze totaal niet te testen...

nou? 20 jaar garantie? dan is bij de laatste modellen om weer zieltjes te winnen. Maar de compressoren houden het niet lang uit TOV andere merken. Beste merk tot nu toe voor losstaande kasten LG.