Beste leden,
Ik ben op zoek naar een 12V zekering(aftakking)houder (aangesloten op ACC) direct naar USB C (male).
Nu kom ik een behoorlijk aantal tegen voor dashcams zoals:, Autolader Stroomadapter voor Dash Cam Type-C interface Hardwiring Kit Zekeringkast OBD Sigarettenaansteker GPS DVR Opladen - AliExpress
Maar deze lijken me niet uitermate geschikt als telefoonoplader- of is dat toch wel ??
Volgens mij kan mijn huidige telefoon opgeladen worden max. 36W met stroomsterkte 2 of 3A (niet dat dit een vereiste is om maximaal op te laden..)
Iemand goede tips (of evt. link) ?
Ik zoek dus niet een USB-C uitgang, maar direct USB-C male stekker om de telefoon op aan te sluiten.
Ik had een sigaretten aansteker plug met een USB aansluiting voor de routeplanner in de auto.
Onding, want die floepte er vaak uit, omdat er geen borg op zat. Gladde plug met een veer in een gladde bus.
Garantie voor gelanceerde USB laders.
Die kon ook aan een telefoon worden aangesloten. Alleen die dingen zijn vrij primitief en ik denk niet dat er een controller in zit. Er zit wel een zekering in maar daar heb je niet zoveel aan.
Maar je kunt wel een lader kopen voor 12 volt en die in een sigarettenplug steken.
Een netlader voor in een WCD is de aangewezen manier. Ik heb er een die afwisselend de stroom en de spanning weergeeft. Keurig geregeld. Werkt prima op mijn routeplanner en mijn telefoon of hoofdtelefoon.
Daar kan je toch niet zomaar 12 volt op zetten, er zal iets intelligents tussen moeten wat de laadspanning en stroom gaat regelen.
Ik zou zo iets nemen.
https://www.conrad.nl/nl/p/voltcraft-vc-usbcx2-9-30v-dubbel-usb-c-stop…