Beste forumleden.
Help. Ik heb een eMMC-dump van internet gevist met het doel een Sony KD-49XE8005 opnieuw tot leven te wekken. De betreffende dump is gemaakt met behulp van een zogenaamde UFI-box.
Als ik de met UFI gemaakte .rar-file uitpak, dan zie ik dat de benaming van de files anders is dan die welke ik tegenkom als ik met de RT-809H een dump maak. Mijn RT-809H kan er dan ook niks mee.

Om toch maar wat te proberen, heb ik de benaming van die files zo aangepast dat dit aansluit met wat de RT-809 verwacht. Nú gaat de RT-809H er goed mee om en verloopt de programmeeraktie zonder problemen.

Echter: de TV komt niet tot leven. Doe ik iets dat kansloos is? Heeft iemand hier suggesties? Ervaringen?

Aanvulling: ik heb alleen BOOT1, BOOT2 en USER naar de eMMC geschreven. EXT_CSD dus niet. Kan het probleem dat de TV niet boot verband houden met het ontbreken van juist deze file?

[Bericht gewijzigd door ChristiaanR op (11%)]

Ik zie in beide lijstjes BOOT1, BOOT2, en RPMB. Gezien de grootte gok ik dat USER slaat op de .bin zinder verdere extensie.

Je moet begrijpen dat bij het dumpen van een ROM (eMMC is ook maar een ROM) er nite altijd bestandsnamen zijn, dus worden ze ingevuld door de tool. Ik zou dus de bestanden hernoemen (in een kopie natuurlijk!) en kijken of ze dan wel geslikt worden.

De indeling voor een RT809H is totaal anders, naam veranderen werkt niet. Overigens werken de meeste programmers met één grote USER waar de RT809H een in 4 delen opgedeelde USER werkt. Ik zie in afbeelding 2 de extensie DOCUMENT, dat klopt sowieso niet.

Dank voor de feedback.
@roadrunner84: de bestanden werden na te zijn hernoemd geslikt, dat is het probleem niet.
@William1967: Ik kan mij er iets bij voorstellen dat de programmatuur die bij de RT809H hoort de uit de eMMC gelezen data in een ander formaat wegschrijft dan het bestandsformaat dat door (de programmatuur van) de UFPI wordt gehanteerd. Maar wat zou het handig zijn als er een conversie-tool zou zijn. Dat zou mogelijk moeten zijn, uiteindelijk is wat er in de eMMC staat danwel terecht moet komen in beide gevallen immers identiek.
Anyway - nu dus maar op zoek naar een dump die gemaakt is met een RT809.

Andere oplossing: is hier wellicht iemand met een UFPI-box die de betreffende eMMC voor mij kan programmeren als ik de dump-file en de eMMC aanlever?

UPDATE
Het is mij inmiddels toch gelukt om de TV weer aan de gang te krijgen. Het bleek tóch mogelijk om - met enig geknutsel - een met een UFPI-box gemaakte dump via mijn RT809H-programmer goed in de eMMC te krijgen.
Hoera - wéér wat geleerd :) !

Gefeliciteerd! Zou je je oplossing hier kunnen delen, zodat anderen in de toekomst de oplossing kunnen vinden?

Op donderdag 18 juni 2026 16:35:47 schreef roadrunner84:
Gefeliciteerd! Zou je je oplossing hier kunnen delen, zodat anderen in de toekomst de oplossing kunnen vinden?

Jazeker.
De oplossing staat beschreven in mijn eerste post over dit onderwerp op donderdag 11 juni 2026 12:23:57.
Ik meldde in die post dat de daar door mij beschreven aanpak niet werkte. Achteraf bleek echter niet die aanpak fout, maar had ik geen succes omdat de door mij gebruikte dump niet bij het chassis uit de TV bleek te behoren...
Dus: eenvoudigweg de files uit een passende UFI-BOX dump hernoemen zodat de naamgeving aansluit bij wat de RT809H verwacht en klaar. Dat de USERfile niet gepartitioneerd is vormt daarbij voor de RT809H software klaarblijkelijk geen probleem.