ik ben hier aan de sukkel met een 52V lifepo accu.

maar eerst even uitleg van de vorige.
ik maakte een 36V li-ion accu met een jiabaida BMS. dat werkt prima. ik hang er een ESP8266 aan samen met een DC/DC converter.
uit de BMS komt namelijk: ACCUspanning, TX, RX, GND

eerst had ik mijn ESP via RX-TX and GND verbonden en voedde ik die met een usb kabel.

Versie 2 nam ik de accuspanning naar DC/DC van 6-55V, en die maakt er 3,3V van.
ik hang de 3,3V aan de ESP, RX aan TX, TX aan RX, en GND aan GND.

WERKT PRIMA.
hier een foto van de aansluiting

en een foto van de data. ik stuur dus een puls naar RX van de BMS, en ik krijg onderstaand antwoord. de vaste spanning is 3,3V, en de data trekt de boel naar 0V

.

nu heb ik voor die 52V dus een 17S BMS moeten nemen. ook jiabaida en dacht dat alles wel zou werken, krijg alleen nooit antwoord.

ik stuur de puls, maar krijg niks terug.
op het scoopbeeld zie ik dat de spanning ook 3,3V is, maar de data gaat maar omlaag naar 3V en niet naar 0V.

alles boven de 2,5V ziet mijn ESP als high.

wat doe ik fout? moet ik ergens een puldown ofzo toevoegen? ik de pdf's zie ik geen verschil tussen beide BMS, beide ook 9600bps, beide dezelfde connector. alleen is de ene tot 42V (10S) en de andere tot 60V voorzien (17S).

die displays doen 10-90V en zie nergens in de specs dat ze maar voor 1 model zouden werken
https://xiaoxiangbms.com/wp-content/uploads/2024/03/JBD-LCD03-LCD-Display-for-Jiabaida-Smart-BMS-Battery-Management-System-2.jpg

UPDATE: heb dan een 1,5Kohm pull down bij gezet van RX naar GND. de spanning zakt naar 2,9V maar de pulsen gaan nog steeds niet naar GND

(reply voor volgende foto)
met 750mOhm pulldown heb ik 2,4V voor High and 1.8V voor LOW. nog geen data

dus pull down toevoegen is niet de oplossing

UPDATE2: weerstanden vergeten verwijderen van de CH340 chip. die trok alles omhoog...