Ik ben zelf elektricien maar heb geen ervaring met bus systemen videofonie.
Ik kocht recent een appartement met bticino videofoon, die niet werkt.
Bij de andere appartementen werkt alles.
Ik heb spanning op de bus ingang aan de binnenpost maar er zitten geen jumpers, er lijkt wel iets aangeduid te zijn met stift.
Momenteel licht de binnenpost nooit op.
Er is mogelijk mee geknoeid..
Weet iemand hier raad mee?
inderdaad dat dacht ik ook al maar heeft dat dan als gevolg dat het scherm niet oplicht?
Hoe kun je er achter komen wat het volgnummer dan moet zijn?
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
lijkt erop dat er (een) adresseringsweerstand(en) in moet(en).
Zo te zien zijn er 10 typen. Misschien eens kijken waar hij bij de buren zit en welke waarde daar wordt gebruikt en op welke positie? Hoeveel appartementen zijn er en welke nummer ben jij geteld van beneden af? Hoeveel spanning staat er op de bus?
https://www.legrand.nl/nl/catalogus/producten/configuratieset-of-adres…
Ik zou bij de buren onder- en boven je aanbellen en vragen of je achterop hun videofoontoestel mag kijken. Neem hiervan een foto.
Als de boven- en onderburen bijvoorbeeld een jumper in de [M] hebben zitten, waarbij de bovenburen een jumper [4] hebben en de onderburen een jumper [2] dan weet jij dat je deze kleur jumper in [3] in de [M] moet doen.
Grote kans dat als je Nelec in Amsterdam even belt, dat zij een losse jumper opsturen. Anders moet je ze per 10 online kopen.
Niet vergeten: Als je een wijziging doet, eerst spanning eraf, wijziging doorvoeren en minstens 3 minuten wachten voor je het systeem terug onder spanning zet.
Spreek uit ervaring
bij een vriend ook lopen zoeken waarom het niet werkte, gewoon niet lang genoeg gewacht.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Het zijn blokjes van 1 t/m 10 die er in moeten.