een nieuw topic voor iets dat me al langer stoort.

ik heb een aantal kapotte powerstreams. die dingen worden niet meer gebouwd en als mijn laatste sneuvelt, is het einde verhaal voor het hele systeem (powerstream + delta2 accu).

zo supermoeilijk ziet het er allemaal niet uit.
2 powerstreams hebben een kortsluiting aan de solar kant. dus vermoedelijk zit daar iets van 'vermogenelectronica' in sluiting.
die dingen zijn helaas VOLLEDIG ingegooten en dat maakt herstellen moeilijk tot onmogelijk.

maar ik heb er al eentje vrijgemaakt. bij het losmaken van dat zwarte spul... is de antenne gesneuveld van die ESP.
maar het hele ding draait op een ESP32C3 en dat is intressant om te reverse engineeren.

de roestspore op de pcb zijn doordat de omvormer al even in de garage open ligt.

links komt 230V binnen, de 2de plug is voor de accu, de 3de is de solar ingang (2 MPPT ingangen), de laatste is de antenne van de ESP met een klein draadje

Ik heb er ook een draaien aan een 24V/100Ah accu.
het mooie is dat je deze qua output staploos kunt regelen naar behoefte en mooi via een app kunt bedienen.

Wordt wel erg warm tijdens gebruik, ook al zet je de output op iets van 400W, men verkocht er ook speciale coolerdecks voor, die heb ik helaas niet, dus zelf een temperatuur geregelde fan op gezet, die warmte kan nooit goed zijn zo.

benieuwd wat je vind

Ik heb er passive koeling aan hangen. Vooraan rn achteraan 2 koelprofielen tegen