Goedenavond,

Op het werk ben ik gevraagd om een siemens logo te gebruiken in combinatie met een encoder, dit wordt nu gedaan met een omron cp2e alleen een siemens logo is wat meer gebruikersvriendelijk, met de "hmi" voorop de logo kan de monteur nog het een en ander aflezen/ingeven.

Maargoed waar het mij omgaat is het laten zien van een encoder waarde. Daar loop ik op stuk. Ik gebruik een simpel counter blok en dan A op count, b op dir. Maar de encoder is incementeel 24V en heeft a, a/, b, b/, z, z/ , + , -. op 100 ppr.

Langzaam draaien werkt nog wel, alleen wat sneller dan raakt hij in de war en telt hij niet meer goed op of af.

Heeft iemand hier ervaring mee in het werk en kan mij hiermee helpen?
Trouwens de logo is een logo 9 12/24rce met i3 en i4 gebruikt ( 6ed1-052-1md08-0ba3). Dit zijn high speed ingangen die tot 5 khz aan kunnen.

Met vriendelijke groet,

Sven

Een LOGO kan max 4 Hz verwerken op de ingang!
Dat is fabriekopgave, in de praktijk zal iets sneller nog wel gaan, maar verwacht daar niet veel van
'De hoge-snelheid ingangen kunnen alleen op een teller aangesloten worden om van de max snelheid gebruik te kunnen maken.
Daar heb je in jouw geval niets aan, je moet met poorten (die op dezelfde ingangen zitten) de richting bepalen, en dan zit je weer vast aan de 4 Hz.