Ik heb een Atheros AR5B22 draadloze adapter op een WN7003 V02 PCIe-kaart.
De kaart heeft een witte 4-pins connector voor de Bluetooth-USB-verbinding.
Weet iemand de exacte pinindeling van deze 4-pins connector, gezien vanaf de kant van de connector zoals op de bijgevoegde foto?
Op de printplaat bij de soldeerverbindingen staat TP 1-TP2-TP3- TP4. in de volorde zoals op de foto.
Ik wil weten welke pin:
+5 V / VBUS, D−, D+, GND is.
Ik wil een standaard USB-A-kabel met een 4-pins XH 2,5/2,54 mm vrouwelijke connector gebruiken in plaats van de originele interne USB-aansluiting op het moederbord,omdat die niet aanwezig is.
De connector is gepolariseerd en kan maar op één manier worden aangesloten.
AR5B22, WN7003 V02, Model AR5B22, Ver. C
nonius
set SCE to AUX.
Het is triviaal om met een DMM te bepalen welke van de 4 pinnen/aansluitingen '0' (massa) is: visueel, i.e. kijken welke pin met het massavlak van de printplaat verbonden of met een DMM continuïteit checken tussen de blikken afscherming op de printplaat en de 4 pinnen. Bij één pin zal er contact zijn: dat is massa/0.
Het uitvogelen van de +5V idem: ergens op de print een punt zoeken waar +5V op hoort te staan (bijv. een voedingselco), en checken op continuïteit naar de overgebleven 3 pinnen op de connector. Wederom zal er bij één pin continu?eit zijn: dat is dan de +5V-aansluiting.
Blijven over D- en D+; dat wordt lastiger, maar die kun je in principe gokken: 50% kans dat het bij de eerste gok goed is. Indien fout gegokt, de groene en witte draad (D- en D+) verwisselen.
Ik heb een sterk vermoeden dat één van de buitenste pinnen massa is (pin 1 of 4) en dat de andere buitenste pin +5V is (pin 4 of pin 1). Pin 2 en pin 3 zijn dan waarschijnlijk D- en D+, of D+ en D-. Het is waarschijnlijk dat men de 'normale' USB-volgorde heeft aangehouden (ook techneuten zijn gewoontedieren....):
massa(zwart) D+(groen) D-(wit) +5V(rood)
Maar alleen door te meten weet je het 100% zeker.
(PS: gebruik de volgende keer een onderwerptitel die de inhoud dekt; want we zijn allemaal continu op zoek naar oplossingen....)
Ik heb de titel even gewijzigd naar iets wat net wat meer de lading dekt.
Ben je zeker dat die connector USB aanbied? Er zit namelijk geen USB in PCI-e