kevin_
Don't Blame Me, Blame Yourself..
lieve mod's,
er zijn veel beginnelingen (zoals ik) die de schakelingen maken maar nog liever na apen
dus stel ik voor voor een online cursus met uitleg en begrippen enzo
zodat ze zelf schakelingen begginnen gaan ontwerpen en maken
kevin
Kijk eens hierop:
http://home.planet.nl/~heuve345/nl/electronics/course/course.html
In tegenstelling tot andere sites, vind ik dit een goede uitleg voor beginners:
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op 6 januari 2005 15:04:48 schreef k-e-v-i-n:
dus stel ik voor voor een online cursus met uitleg en begrippen enzo
De elektronica is zeer breed, een cursus kan dus uit van alles en nogwat bestaan. Op welk gebied of onderwerp doel je precies?
Op 6 januari 2005 15:04:48 schreef k-e-v-i-n:
zodat ze zelf schakelingen begginnen gaan ontwerpen en maken
Schakelingen ontwerpen en maken doe je niet zomaar eventjes. En ook heb je daar verschillende niveau's in. Dus met één klein cursusje kan je iemand niet leren hoe die schema's moet ontwerpen en maken 
[Bericht gewijzigd door Bastiaan op ]
Ives
www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.
Nu ik het even opnieuw lees (de cursus) begin ik toch te twijfelen: is het symbool van volt nu " U " of " V " (ikzelf denk de eerste)
/EDIT:
Ik denk toch dat de wet van ohm is
R=U/I
en niet
R=V/I
[Bericht gewijzigd door Ives op ]
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op 6 januari 2005 15:15:41 schreef Ives:
Nu ik het even opnieuw lees (de cursus) begin ik toch te twijfelen: is het symbool van volt nu " U " of " V " (ikzelf denk de eerste)
Is ieder zijn eigen keuze/voorkeur, de één prefereerd U de ander V.
uit een boekje met het SI-eenhedenstelsel:
grootheid: Potentiaalverschil, elektrische spanning
symbool: U, (V)
eenheid: Volt
symbool: V
wij hebben ook altijd met U geleerd.
greetz leon
Bastiaan
We zijn er uit, het is maar net aan wat je de voorkeur geeft, U of V, maakt niet uit.
Nu weer ONTOPIC aub 
Er zijn verschillende mensen bij mij in de omgeving die een beetje elektronicakennis hebben. Ze weten alleen de basistheorie van weerstanden, condensators en spoelen. Ook weten ze natuurlijk de werking van de LED, transistor en de FET. Op het digitale vlak weten ze wat de (N)AND, (N)OR en XOR-poorten zijn.
Die mensen vragen weleens aan mij of ik een leuke simpele schakeling weet die ze in de praktijk kunnen opbouwen.
Een spanningsdeler hebben ze niks aan, en een (bruikbare) versterker vind ik nog te moeilijk voor hun om op te bouwen.
Wie weet nog meer simpele schakelingen die beginners kunnen opbouwen, en waar ze ook iets aan hebben ?
Een "megafoon"... met een koolmicrofoontje en een ééntraps versterker op batterij kan je net wat lawaai maken en dat is meestal wel leuk...