logic
Maar dat is logisch ...
In het UBB-overzicht staat wel dat binnen een code-fragment tabs en spaties worden bewaard, maar je kunt geen tabs invoegen. (dan spring je uit het invoerveld)
Je kunt natuurlijk wel een stuk code van iemand anders kopieren en bewerken, maar ik vind dat nogal een gedoe. (of is er nog een andere manier die ik niet ken?)
Voorstel: een [tab]-ubb.
Misschien zelfs alleen maar binnen een code-fragment, maar overal bruikbaar zou 't makkelijkst zijn.
Als je nu een regel hebt gekopieerd en je drukt 1x te vaak op del, dan wis je weer een tab en kun je weer opnieuw kopieren.
Met een [tab]-ubb hoef je niks te kopieren en bovendien kun je goed zien waar de tabs precies staan.
Je krijgt dan zoiets als:
MOVLW[tab]0x07[tab];commentaar
MOVWF[tab]filename[tab];commentaar
en dat wordt dan netjes uitgelijnd.
Idee?
als je het tussen [ code ]en [ /code ]zet en je code uit een ander proggie kopierd staat het ook goed, dus lijkt mij beetje onzinnig
logic
Maar dat is logisch ...
Klopt.
Maar wat ik bedoel met kopieren, is: als iemand een stuk code schrijft en ik wil daarop reageren, dan kopieer ik zijn code en ga dat wijzigen. (Ik ga niet eerst in een ander programma code schrijven en dat dan weer kopieren. Op die manier kun je wel bezig blijven.)
Als ik dat doe, dan vewijder ik nogal eens per ongeluk een tab en kan ik weer opnieuw regels (met tabs erin) gaan kopieren of ik moet een hele bult spaties typen.
T'is misschien gemiereneuk, maar gemak dient de mens, toch? 
de spatietoets doet het ook meestal na een paar keer prima, vindt ik dus makkelijker dan de [tab] code intikken, 5x spatie of 5 verschillende toetsen
Andere UBB-code:
Is het misschien mogelijk om een paar waarschuwingssymbolen erbij te plaatsen ?
Zoals de driehoek met de bliksem erin, het doodskopje en misschien nog wel meer.
Misschien zitten er ook wel lezers bij die geen ervaring met elektronica hebben, en eens een willekeurig schema gaan proberen zonder te weten waar ze voor op moeten passen.
Nog een ideetje waar ik eigenlijk al langer meer rondloop: de [ot] offtopic ubb, die ze op IA.net ook hebben. Zo kun je tenminste duidelijk zien wat nou echt als hulp bedoeld is, en wat niet.
Op 16 januari 2005 22:43:04 schreef wieltje:
Nog een ideetje waar ik eigenlijk al langer meer rondloop: de [ot] offtopic ubb, die ze op IA.net ook hebben. Zo kun je tenminste duidelijk zien wat nou echt als hulp bedoeld is, en wat niet.
Klinkt goed, maar werkt het ook?
Neem nu eens de thread over audio nonsens van vandaag.....
Tussen alle grappen en grollen zit vaak toch wel e.e.a. aan zinnige informatie verstopt.
Waarschijnlijk zullen de echte trolls het tekentje niet gebruiken....of denk ik nu te negatief?
Bovendien heb ik boter op mijn hoofd, want ik post regelmatig offtopic..........
Als je dat leuk vind kun je altijd zelf een pictogrammetje online zetten en er naar linken:
Van veel andere dingen vind ik dat ze vooral lijken uit te nodigen tot allerlei dingen die niet zo veel met het doel van het forum te maken hebben. 
Het [TAB]-idee lijkt me op zich niet onaardig, maar maakt het de dingen echt simpeler ?
[edit]Een BB-tag implementatie van <ul> en <ol> zou mogelijk wel aardig zijn imo. Of is die er al ?
- Hij is er al
- Ik wist het niet
- Maar nu wel

- woei
[Bericht gewijzigd door Aart op ]