Nieuw laser en dergelijke topic deel 6

Dit topic is gesloten

Hmm jah da zijn wel hoge bedrage jah..
Wat kosten die n6008 galvo`tjes dan?
ik zie ze niet staan op de prijslijst van medialas...
en waar kan je deze kopen?

[Bericht gewijzigd door Beech op donderdag 3 februari 2005 21:04:02

Op 3 februari 2005 21:03:21 schreef Beech:
Hmm jah da zijn wel hoge bedrage jah..
Wat kosten die n6008 galvo`tjes dan?
ik zie ze niet staan op de prijslijst van medialas...
en waar kan je deze kopen?

die waren rond de 300-400 meen ik zijn rap zat voor simpele graphics en text

Op 3 februari 2005 21:03:21 schreef Beech:
Hmm jah da zijn wel hoge bedrage jah..
Wat kosten die n6008 galvo`tjes dan?
ik zie ze niet staan op de prijslijst van medialas...
en waar kan je deze kopen?

De M6008 kosten 349 euro excl. BTW en verzending. (prijs welke ik ong. 4 weken geleden ontvangen heb van Medialas)
Voor actuele prijzen kun je het beste mail sturen naar Dirk Bauer van Medialas (dbaur@medialas.com) of naar Joachim Mueller van JMLaser (info@jmlaser.com)
www.medialas.de
www.jmlaser.com

Op 3 februari 2005 21:24:24 schreef mp3jay:
[...]

De M6008 kosten 349 euro excl. BTW en verzending. (prijs welke ik ong. 4 weken geleden ontvangen heb van Medialas)
Voor actuele prijzen kun je het beste mail sturen naar Dirk Bauer van Medialas (dbaur@medialas.com) of naar Joachim Mueller van JMLaser (info@jmlaser.com)
www.medialas.de
www.jmlaser.com

ahh was naar de links van jm aan het zoeken maar mp3jay was me voor lol ;-)

Met JM is het goed zaken doen als de galvo's i.c.m. met software (Mamba2004) kopen wil. Vraag maar eens naar zijn allerbeste prijs ;-)

Op 3 februari 2005 21:22:44 schreef ledfreak:
[...]

die waren rond de 300-400 meen ik zijn rap zat voor simpele graphics en text

zijn deze ook te koop bij medialas? of ergens anders?

sorry... was t vergete te posten toen waren er al nieuwe berichten.. ik zal het zeker eens even navragen

Op 3 februari 2005 21:27:32 schreef mp3jay:
Met JM is het goed zaken doen als de galvo's i.c.m. met software (Mamba2004) kopen wil. Vraag maar eens naar zijn allerbeste prijs ;-)

wat heb jij moeten betalen dan? wat zijn de verzendkosten?

[Bericht gewijzigd door Beech op donderdag 3 februari 2005 21:43:27

Op 3 februari 2005 21:37:05 schreef Beech:
sorry... was t vergete te posten toen waren er al nieuwe berichten.. ik zal het zeker eens even navragen

[...]

wat heb jij moeten betalen dan? wat zijn de verzendkosten?

Ga maar eens mail'en met JMLaser zou ik zeggen !

net me laser gekocht dus wacht er nog even mee... portemonee werkt niet echt mee ;)

iemand nog interesse in een dac interface ?

http://www.linux-laser.org/

ledfreak wil een IA houden met deze dac interface

deze is profesioneler en goedkoper voor meer info mail ledfreak :P

wat wordt er dan allemaal ingekocht? is het de complete dac of worden het allemaal losse onderdelen en zit de printplaat er dan ook bij...??

zonder rook geen elektronica

Op 3 februari 2005 22:24:30 schreef hilbren:
wat wordt er dan allemaal ingekocht? is het de complete dac of worden het allemaal losse onderdelen en zit de printplaat er dan ook bij...??

ja hij moet helemaal compleet gaan worden met pcb enzo

mag ik hem dan nog wel zelf inelkaar solderen? en is die uc al geprogrammeerd?

als ie ~50 euro is doe ik wel mee

[Bericht gewijzigd door hilbren op donderdag 3 februari 2005 22:36:45

zonder rook geen elektronica

Op 3 februari 2005 22:35:21 schreef hilbren:
mag ik hem dan nog wel zelf inelkaar solderen? en is die uc al geprogrammeerd?

als ie ~50 euro is doe ik wel mee

wat jij wilt :)
zit alleen nog te wachten op prijzen van de pcb

gaan jullie nieuwe dac bouwen ofzo?

[Bericht gewijzigd door Beech op donderdag 3 februari 2005 22:59:58

Op 3 februari 2005 22:52:36 schreef Beech:
gaan jullie nieuwe dac bouwen ofzo?

nou een nieuwe niet maar wel een betere dan die van guido ;)
http://www.linux-laser.org/images/bilda/bilda2.jpg

vraagje, waarom zijn de outputs I en R hetzelfde?

en de output "shutter" is dat de blanking of is dat alleen ter beveiliging van de laser output wanneer er geen signaal is?

zonder rook geen elektronica

Op 4 februari 2005 07:04:01 schreef ledfreak:
nou een nieuwe niet maar wel een betere dan die van guido ;)

Ow zeker mooi.. is daar een schema van? dan kan ik het ook proberen :)

Het werkt op USB onder Linux. De USB-receiver zal wel geprogrammeerd moeten worden lijkt me ?

Intensity en een kanaal van RGB worden wel vaker samen genomen, als je RGB gebruikt zal men in het algemeen geen losse I meer nodig hebben.

Vind zo snel even geen complete specificaties, maar de DAC'jes zijn 8 bits, en hij haalt 50k pixel/seconde.

De opbouw van de sym. output helpt zo niet erg tegen common-mode storingen, maar het zal in de praktijk best voldoen.

Op 4 februari 2005 13:14:44 schreef Aart:
Het werkt op USB onder Linux. De USB-receiver zal wel geprogrammeerd moeten worden lijkt me ?

Intensity en een kanaal van RGB worden wel vaker samen genomen, als je RGB gebruikt zal men in het algemeen geen losse I meer nodig hebben.

Vind zo snel even geen complete specificaties, maar de DAC'jes zijn 8 bits, en hij haalt 50k pixel/seconde.

De opbouw van de sym. output helpt zo niet erg tegen common-mode storingen, maar het zal in de praktijk best voldoen.

en hij werkt onder windows :-)

Met welke software dan ? Sorry, maar je ";)" komt soms een beetje onaardig over.

Op 4 februari 2005 13:23:19 schreef Aart:
Met welke software dan ? Sorry, maar je ";)" komt soms een beetje onaardig over.

Is dat zo ? is niet zo bedoeld

heb de link nog gepost verder terug in het topic

http://www.he-privat.de/Index2.htm

http://www.he-privat.de/Laser/Laser2004/ScreenShot1.jpg

[Bericht gewijzigd door ledfreak op vrijdag 4 februari 2005 13:33:30

Is dat zo ? is niet zo bedoeld

Het is al goed. :)
Maar geef geen of een soort van compleet antwoord, en communiceer niet alleen dat je het zelf nog weet, want daar hebben wij weinig aan :)

Ziet er best fraai uit, maar moet het gezien het "open hardware" concept van Mamba niet mogelijk zijn het daar mee aan de praat te krijgen ? :p

Kan de software op die site overigens niet vinden, maar dat zal misschien iets met mijn brouwser te maken hebben.

Op 4 februari 2005 13:58:31 schreef Aart:
[...]
Het is al goed. :)
Maar geef geen of een soort van compleet antwoord, en communiceer niet alleen dat je het zelf nog weet, want daar hebben wij weinig aan :)

Ziet er best fraai uit, maar moet het gezien het "open hardware" concept van Mamba niet mogelijk zijn het daar mee aan de praat te krijgen ? :p

Kan de software op die site overigens niet vinden, maar dat zal misschien iets met mijn brouwser te maken hebben.

ja ik denk dat daar ook vast wel iets voor te regelen is hoor zou het moeten uit proberen

nee klopt je kan hem niet meer downloaden op de site je moet hem aanvragen per email

Hallo,

Kan iemand mij wat meer informatie geven over het bouwen van een ALC 60X voeding? is deze een beetje zelf te maken?

Ik heb ook nog een melles groit rode 15 mW HeNe diode, maar die is kapot. Is dit eenvoudig te maken of kan ik de voeding nog wel gebruiken om er een andere HeNe laser aan te koppele van 5 mWatt? Deze staan trouwens op

http://www.laserforum.nl/nederlands/produkt/lasers.htm

is de prijs daar goed of te hoog?

Dit topic is gesloten