Zoekmachine promotie

Mods,

Is het mogelijk dat de zoekmachine beter wordt gepromote op deze site. Ik vind dat er steeds meer en meer topics openen waar de antwoordne hier toch te vinden zijn.

Wellicht ook als mod in topics aangeven dat men door te zoeken antwoorden/kennis kan vinden.

Zelf gebruik ik op dit moment vaak google, met query's als 'site:www.circuitsonline.net nokia 3310 lcd', omdat dit ook beter werkt dan de huidige zoekfunctie op deze site.

Wellicht tijd om daar wat aandacht aan te besteden als mods?

En misschien is dit toch meer voor sitefeedback, ik kom er niet echt uit.

Het is maar goed dat de zoekmachine nog verborgen zit. Die op deze site werkt toch niet goed.

Het is inderdaad handiger om Google te gebruiken. Dit kan misschien in de FAQ gezet worden. Of misschien kan de huidige zoekmachine vervangen worden door eentje die op Google gebaseerd is.

Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.

Als ik iets op het forum zoek doe ik dat bijna altijd via google en dan voor de zoek opdracht "site:circuitsonline.nl"

Dus bv zoeken op 'pwm' (voor deze site te kort)
google

De google cash loop natuurelijk wel achter op de zoekresultaten van de site...

Bijde manieren heeft zo zijn voordelen.

Wat zeker een minder aantal kicks van oude topics op zal leveren is als de zoekmachine van CO het nieuwste topic bovenaan zou zetten. Nu is dat niet zo en vind je dus als eerste een zeer oud topic, op pagina 5 en verder vind je meestal pas topics van 2004. Resultaat: veel onnodige kicks van oude topics...
Woorden als BCD, LED, LPT, PWM, AVR, ISP, DIL, IC, OHM enz. die veel gebruikt worden kun je alleen via google vinden. Toch jammer...

May The Force be with you...

een aanpassing van de zoekmachine staat al op de todo list

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
Anoniem

dan heb ik ook nog wel een id

ik ben altijd benieuwd wie er nieuw is op het forum zou er geen mogelijkheid kunnen zien wie de 10 nieuwste members zijn ?

Lucky Luke

Golden Member

maareh google zet gevonden dingen niet gemarkeerd, dus dat moet wel blijven!

en suc6 gewenst

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
High met Henk

Special Member

ehh, de standaard google niet, maar een toolbar van dezelfde firma kan dit zonder probleem voor je regelen

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Jeroen

Moderator

Op 19 februari 2005 12:41:36 schreef Lucky luke:
maareh google zet gevonden dingen niet gemarkeerd, dus dat moet wel blijven!

Jawel, zie bijvoorbeeld hier. Bij de topics in de resultaten zijn de zoekwoorden highlighted.

Het probleem met de zoekmachine heb ik al eens uitgelegd:
Jeroen in "Search"

De zoekmachine zal zeker nog verbeterd worden, maar dat zal nog wel even duren.