Hoezo spammen? (mag dat eigenlijk wel zomaar hier?) Anyway, ik heb bij deze fabrikant 2 keer een laser besteld, allebij de keren waren ze niet goed, de modulatie werkte niet, en de stabaliteit was erg slecht. Elke keer heb ik dus mooi retour kosten moeten betalen naar het buitenland en dat loopt aardig op (zeker als je de inkomende duane kosten erbij berekend van al 2 keer). Ik wacht nu al een aantal weken op antwoord voor de 3e ronde.
Ok... duidelijk! Lijkt me niet zo'n goed idee om bij deze fabrikant een module te bestellen... Idd dacht ook dat dit niet mocht!
Terug van mijn vakantie, laser collega F-rank heeft tijdens mijn niet echt stil gezeten, "Helaas". Geintje, maar lag gelijk een hoop werk weer klaar voor mij, aangezien ik de meet/teken man ben. Volop bezich met het maken van mounts voor spiegels en dichro's en de alu plaat waar alles op komt te staan. Wanneer de tekeningen klaar zijn zal ik er wel wat van posten.
Overigens ook antwoord gekregen op het onderwerp van voor de vakantie
(zie http://www.circuitsonline.nl/forum/view/19884/23 en /24).
Met de AOM's (488nm)van HB-laser kun je ook gewoon andere golflengte moduleren. De AOM's zijn namelijk geperfectioneerd op 488nm maar dit wil niet zeggen dat ze voor andere golflengte niet werken. Hoe dichter de golflengte bij de 488nm zit hoe beter hij werkt, wij gebruiken er nu een voor 514nm en zien tot nu toe erg weinig verschil. Dus misschien ook interesant voor andere mensen met een ALC60 of andere gaslaser, die een PCAOM toch iets te duur vinden!!
hey mensen, goeie middag.
zijn er mensen die 2D beamshows hebben? .ILD formaat
doordat ik een Dmx ilda player heb kan ik geen effecten ofsow toevoegen en de beamshows die ik heb zijn niet 100% doordat ze eigenlijk 3D zijn en 50kpps, en dat red ik niet met mijn widemove scanners.
en als het niet teveel gevraagd is, PLS voor zaterdag 
krijg net een telefoontje of ik mijn laser mee neem naar mijn werk.
meer info / contact: info@sparkly.nl
Op 29 juli 2005 05:14:36 schreef Laserist:
Hoezo spammen? (mag dat eigenlijk wel zomaar hier?) Anyway, ik heb bij deze fabrikant 2 keer een laser besteld, allebij de keren waren ze niet goed, de modulatie werkte niet, en de stabaliteit was erg slecht. Elke keer heb ik dus mooi retour kosten moeten betalen naar het buitenland en dat loopt aardig op (zeker als je de inkomende duane kosten erbij berekend van al 2 keer). Ik wacht nu al een aantal weken op antwoord voor de 3e ronde.
Kijk eens bij Dreamlaser, ook uit Shanghai, Heb daar een 360mW analoge laser besteld ook voor zo´n €800 zonder problemen.
Kreeg een mail van hun:
Dear partner,
We are very astonish that somebody use Michael Young to write to you which use myoung2005@sohu.com.
May be the person will use David Wang,Jack Luo,also Michael Young to write to you,in fact ,his really name is Jack Luo.
Jack Luo, our employee has abdicated the office on March 8,2005.He will not as our company representation to deal with any business matter .Our company will not take responsibility and give any service in his business matter or so on.
Is the e-mail you received come from lasercentury ?
Jack Luo&Yanhong Shen setup the lasercentury company on April 2005,They sale some lower cost but very bad quality laser,you can scan his website they stealed a lot of our commercial info ,please have a look at his Hompage (www.lasercentury.com)
From http://www.lasercentury.com/news.asp , you will find he said that "In September 2002, Lasercentury Quality Management System is confirmed to quality management system standard: ISO9001,532nm Low Noise Green Laser with steady quality is on the market in March, 2003.In February, 2003, success in developing 532nm Single Frequency Green Laser,and so on....."
From http://www.lasercentury.com/company.asp, you will find that they said "Laser century Co., Ltd. is founded in 1999 for five years"
From http://www.lasercentury.com/supportview.asp?bid=1&tid=9&stid=9, you will find that they use the name of "Dream Lasers",it is their biggest hole.
All the following is so absurd, because compare with his e-mail, in which he said that he quit from our company on March 8,2005, It is clearly ,isn't it?
And please see http://www.lasercentury.com/product.asp, you will find that many pictures of their lasers and other pictures is from our Dreamlasers'.
We are very angry about their behavior, their behavior not only cheat us but also cheat you, We are lodge an appeal with the Jack Luo and his lasercentury now.
Thanks for your long term cooperate and support,we are willing to go on our promising cooperation in th future.
Beetje offtopic maar gaat wel over lasers toch haha.
Vaag verhaal hoor! Ik koop mijn spullen dan toch liever iets dichter bij huis! Nog iemand interresante ontwikkelingen gehad? Het is zo stil hier... Bij ons gebeurd er op het moment ook niet veel bijzonders... Nou ja... alleen op papier dan! Ik heb genoeg projecten voorbij zien komen waar ik al een hele tijd niets van heb gehoord! Hoe ver zijn jullie allemaal? Of is iedereen op vakantie? Ik hoor het wel weer...
Op 29 juli 2005 16:04:29 schreef Sparkly:
hey mensen, goeie middag.zijn er mensen die 2D beamshows hebben? .ILD formaat
doordat ik een Dmx ilda player heb kan ik geen effecten ofsow toevoegen en de beamshows die ik heb zijn niet 100% doordat ze eigenlijk 3D zijn en 50kpps, en dat red ik niet met mijn widemove scanners.
wat te laat maar voor in de toekomst
http://laserrent.be/framecenter.asp
zow jongens
ik heb nu VEEEL betere scanresultaten
Heb namelijk een nieuwe laptop gekocht voor 1500 € *gg* 
pics komen nog wel
hilbren
zonder rook geen elektronica
ja wat is dat nou, eerst ons een beetje lekker zitten maken met het feit dat je goede resultaten hebt geboekt. en vervolgens zeggen dat we op de plaatjes moeten gaan wachten.
nu moet ik dus om de 5min gaan checken of je pics al gepost hebt 
Goeie middag All,
Ja ik heb gisteravond ook een poging gewaagd om wat pics te schieten en wat filmpjes te maken, met de nieuwe frames die ik heb.. (Thnxs, Laserdude!).
Maar helaas
de rookmelders op mijn werk vonden het niet zoleuk, met als gevolg....
maar de pics & filmpjes komen er zeker...
Op 2 augustus 2005 15:28:50 schreef Sparkly:
Goeie middag All,Ja ik heb gisteravond ook een poging gewaagd om wat pics te schieten en wat filmpjes te maken, met de nieuwe frames die ik heb.. (Thnxs, Laserdude!).
Maar helaas
de rookmelders op mijn werk vonden het niet zoleuk, met als gevolg....
maar de pics & filmpjes komen er zeker...
Heb je vrijdag m'n mail niet ontvangen? Geen idee of je er iets mee hebt kunnen doen maar ik heb je wel wat gestuurd...
Ja ik heb je mail ontvangen, ik had hem al maar toch bedankt. ik heb 2 mailtje terug gestuurd maar kreeg bij beide een foutmelding
Op 2 augustus 2005 23:48:14 schreef Sparkly:
Ja ik heb je mail ontvangen, ik had hem al maar toch bedankt. ik heb 2 mailtje terug gestuurd maar kreeg bij beide een foutmelding
Hotmail he? helemaal K#T! hoe groot waren die bestanden? anders mail ik je wel een ander e-mail adres... Bedankt!
ok zoals belooft post ik nu plaatjes van me koelblok (aan scanpics ben ik niet toe gekomen omdat ik lanparty had
)
Zoals is te zien zijn het minder stansonderdelen geworden omdat ze geen dunner materiaal meer hadden
ledfreak
Moderator green laser forum http://www.greenlasers.co.uk/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi
Op 3 augustus 2005 11:02:32 schreef Electrogek:
ok zoals belooft post ik nu plaatjes van me koelblok (aan scanpics ben ik niet toe gekomen omdat ik lanparty had)
Zoals is te zien zijn het minder stansonderdelen geworden omdat ze geen dunner materiaal meer hadden
nu is mijn vraag waarom deze module koelen ? aangezien de mijne op 25 mw niet eens hoger dan 30 graden komt wat ook nog eens goed is voor de ktp waardoor ie efficienter gaat werken
2 redenen voor een koelblok
vaag genoeg word mijnes wel wat warm 
n ten 2e is het meteen een sjieke houder
ledfreak
Moderator green laser forum http://www.greenlasers.co.uk/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi
Op 3 augustus 2005 11:53:11 schreef Electrogek:
maar das juist goed dat ie warm wordt zolang is maar niet te warm wordt 
en inderdaad als houder is altijd handig
Op 3 augustus 2005 11:53:11 schreef Electrogek:
Is het was het niet handig geweest om de voorste of achterste plaat groter te laten maken en dan even te zetten in een hoek van 90 graden?? Dan een of twee gaten erin en bewestigen maar.
Op 3 augustus 2005 16:25:56 schreef hilbren:
regen in de zomervakantie is soms wel eens nodig:
[afbeelding]
Ziet er erg netjes uit, je kunt er ook echt iets mooi's van maken als het zo regent in de zomer!!
hallo iedereen,
Ik ben al een tijdje bezig op het laser gebied en heb nu eindelijk tijd om ff te kijken hoe je nu moet posten.
tekst gaat gewoon volgens mij en om foto's te posten moet je een speciale code doen. maar das iets voor later.
Ben vandaag eindelijk klaar met het bilda bordje, ik heb hem ook al getest en werkt net als uncleworm met spanning erop en gelukkig geen rook en andere verschijnselen.
foto's komen later nog wel. maar nu moeten we verder met het programmmeren van de usb controler. heeft iemand al een idee hoe dat moet.
Verder ben ik bezig om te maken:
2x galvo driver die van mr Chan.
2x galvo's ook die van Chan.
2x galvo's op de manier van Norm.
mot-1 xy laser set.
Turbo blanking doormiddel van een mot-1 stepper.
bilda board.
Ik ben ook al een redelijk eind met het maken van de galvo's op de manier van Norm en Chan.
Zal binnenkort wel een linkje posten en dan kunnen jullie wat foto's zien (voor de genen die nog geen foto's gezien hebben) van alles waar ik aan bezig ben.
Hoop dat ik snel iets van jullie hoor, en laten we met zijn alleen er een mooi staaltje werk ervan maken