ik heb net ff iets inelkaar gezet om 5 volt uit me com port te krijgen.
dit doe ik met een 5 volt regelaar.
op de ingang zet ik pin 7 en als ground neem ik pin 5 (ground).
als ik dit doe komt er geen 5 volt uit. maar al draai ik de twee draadjes om wel. weet iemand hoe dit komt?
bvd I
DAt komt omdat die Pin7 zonder software initialisatie een negatieve spanning geeft van -12V
, zet er een "0" op en de poort geeft +12V
Suc6
MiTcHeLL
May The Source Be With You
Enne wat wou je dr aan hangen want volges mij kan je op die manier zoals jij het doet je com poort vrij snel opblazen
ah bedankt dan weet ik dat ook weer.
ik wou er een 433 mhz zender aanhangen. zou moeten lukken want ik heb namelijk ook een ir ontvanger die op deze manier 5 volt eruit haalt
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op ma 23-09-2002 20:39:31 schreef I:
ik heb net ff iets inelkaar gezet om 5 volt uit me com port te krijgen.
Ik weet niet met welk doel je dit doet, maar je kunt ook de usb poort gebruiken, die heeft al standaard +5v, met een maximum van 500mA.
MiTcHeLL
May The Source Be With You
Op ma 23-09-2002 21:46:00 schreef Bastiaan:
[...]
Ik weet niet met welk doel je dit doet, maar je kunt ook de usb poort gebruiken, die heeft al standaard +5v, met een maximum van 500mA.
en wat als je daarboven komt , boven de 500 ma dus ?
Laurens
Fuses are your best friends, they even give their life for you...
Hangt er vanaf hoe dik je banen zijn op je moederbord. In het ergste geval begint er wat te schroeien boven de 500 ma. En dan werkt plots je usb portpower niet meer.
Je kan btw. ook spanning aftappen van het toetsenbord of van de gameconnector. Daar zit direct ook al 5 volt bij.
Op ma 23-09-2002 21:55:09 schreef Laurens:
Hangt er vanaf hoe dik je banen zijn op je moederbord. In het ergste geval begint er wat te schroeien boven de 500 ma. En dan werkt plots je usb portpower niet meer.Je kan btw. ook spanning aftappen van het toetsenbord of van de gameconnector. Daar zit direct ook al 5 volt bij.
Schroeien ??? Bij mij klapt er dan een automatische zekering uit, die zich weer reset naar een powerdown
sven
pointers don't kill programs, programmers kill programs
schroeien? hoeveel ampere denk jij dat zo'n RS232 driver ic kan leveren??
Wat er dan gebeurt hangt af van de opbouw van je moederbord, met wat pech is je COM poort kapot.
Als je 5Volt wilt , tap deze dan af van je voeding, deze kan makkelijk enkele amperes leveren en is bij mijn weten kortsluiting-vast
Stomme vraag misschien maar waarom wil je 5v van je computer halen? Koop gewoon op de rommelmarkt een trafo en hang daar de schakeling van deze site aan, makkelijk zat...
ik vind het makkelijker om alles uit de pc te laten komen.
en als dat kan is het wel zo makkelijk. is er maar 1 kabel
R
Maledicantur thylie iuxta viam posite
Aan de joystick poort hangt ook 5V, al weet ik niet welke pin, maar ik geloof dat die er altijd aanstaat, 'k weet ook niet hoeveel Amperes, ma ja, 't zal wel ergens beschreven staan zeker...
MADdie
Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ