yokiamy
Als het niet kan zoals het moet , dan moet het maar zoals het kan
Ik heb een microcontrollerbord dat via usb verschillende metingen uitvoert (meting bepaalde lichtspectra).
Deze maakt gebruik van een (behoorlijk) stuk software (delphi) waarbij de communicatie via een DLL gebeurt.
(Ik heb overigens wel een beschrijving van de DLL maar ik word er momenteel niet veel wijzer van.)
Maar ok, de bedoeling is om dit bordje stand alone te maken, (dus werkend zonder pc) zodat ik via een uC met usb interface het bordje bestuur,
dus commando's geef om een meting te doen, gegevens uitlees en de data van verschillende metingen kan bewerken.
De gemiddelde meetwaarden van de grafiek wil ik dus berekenen en d.m.v een display weergeven (2*16 oid.)
Ook moet deze data kunnen worden opgeslagen zodat het later via de pc kan worden uitgelezen.
(overigens is het ook mogelijk via rs232 maar deze heeft een snelheid van 115200 bps??? het dataformaat via de DLL zou niet uitmaken usb of rs232)
Nu ben ik de kluts een beetje kwijt bij het bedenken van een geschikte schakeling, en ook een werkbare programmeeromgeving hiervoor
Kan iemand mij op weg helpen?of ideëen?
RES
RES
Op 17 maart 2005 22:44:06 schreef yokiamy:
Ik heb een microcontrollerbord dat via usb verschillende metingen uitvoert (meting bepaalde lichtspectra).
Deze maakt gebruik van een (behoorlijk) stuk software (delphi) waarbij de communicatie via een DLL gebeurt.
(Ik heb overigens wel een beschrijving van de DLL maar ik word er momenteel niet veel wijzer van.)
Met wat voor sensor meet je dat lichtspectrum?
Zit daar een seriele data uitgang op, of een of andere analoge output (PWM -> inlezen via i/o ports, of spanning -> waardes samplen via de ADC?) Data aquisitie.
berekenen en d.m.v een display weergeven (2*16 oid.)
Ook moet deze data kunnen worden opgeslagen zodat het later via de pc kan worden uitgelezen.
Kan ook op een grafische display worden weergegeven met een microcontroller.
(overigens is het ook mogelijk via rs232 maar deze heeft een snelheid van 115200 bps??? het dataformaat via de DLL zou niet uitmaken usb of rs232)
Je moet de datasnelheid van die sensor moeten weten, aangezien die nu via USB verloopt zal die wel aardig wat data eruit sturen?