hallo, ik ben Tom uit Antwerpen,
ik heb een batdetector en ik zou de grenzen van de frequenties moeten afstellen, zelf ben ik niet bekend met frequentietellers. Is er iemand die een frequentieteller (met een "area" van 15 tot 125 kHz) die mij hierbij zou kunnen helpen?
alvast bedankt
Tom
sid_product@hotmail.com

Heb je geen oscilloscoop?

nee, ik heb geen enkel vernuftig toestel waar ik dit mee zou kunnen doen. het enigste dat ik heb is de engelse handleiding:
Adjusting the Border Frequenties:
finally the upper and lower border frequenties have to be adjusted. For this you need a frequency counter which covers the area from 15 to 125 kHz. en dan komt de uitleg hoe ik alles moet doen...

Je kan misschien de PC hiervoor gebruiken. Dan heb je één 10delertje nodig (bijvoorbeeld 74hc4017; zo'n ding kost toch bijna niets) dan kan je daarmee de frequentie door 10 delen. De uitgang sluit je met een spanningsdelertje aan op de microfooningang. Dan kan je meten via de geluidskaart met een programma als spectran, maar er zijn er genoeg. ff kijken op internet.
De onderste piek in het spectrum is de gedeelde frequentie, er zitten nog een aantal pieken daarboven, maar daar moet je niet naar kijken.