Omdat er een aantal mensen zijn die een hoogspanningsvoeding zoeken heb ik hier misschien nog een handige link gevonden : http://helmut-singer.de/fix/she.html en dan zoeken naar
AEG - Eltro
D3683 Hochspannungspatrone
Deze maakt van een spanning tussen 1,25 en 1,50 volt 16KV
De prijs is wel aan de hoge kant 41,65€ inclusief btw .
Misschien iets voor mensen die niet goed weten hoe een hoogspanningsinverter weten te maken .
nota : de XX1080 kan maar max 14,5 KV hebben dus hou daar rekening mee als je het voor deze wilt gebruiken !
Lithium
Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt
Ik heb inmiddels dat hele ding gekocht, kostte wel wat maar goed dan heb je wel iets leuks.
De website van abex is wel leuk hij wil geen gegevens vrij geven over het type enzo maar tegelijkertijd heeft hij gewoon foto's van dat ding inline staan ze staan alleen niet op zijn web pagina's wel op zijn server.
Lithium
Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt
Ik moet de lenzen nog scherp stellen.
Kan alleen geen inbus vinden.
Weet ook niet of ik een foto kan maken in de lens zelf, is het proberen waard 
Wil hem eigenlijk uit elkaar halen, 1 lens gebruiken + voeding etc.
In een behuizing zetten en dan een ccd camera er achter om het eens op een scherm te bekijken.
Edit:
Meteen even gedaan is nu toch donker genoeg.
Het maken van de foto is niet lastig maar de lichtopbrengst is minder.
In de eerste foto is echt alles uit en je ziet op het plaatje bijna niets, als je met het oog kijkt is het net zo helder als in het 2de plaatje.
Daar heb ik een klein lampje aan gedaan.

Best goed beeld dus 
Dat wazige wat je in het midden ziet is een draad die naar beneden gaat dat is nog van iets anders 
[Bericht gewijzigd door Lithium op (48%)]