elektron_
beetje gek
Op 11 juni 2005 13:27:29 schreef Lucky luke:
[...]
zelfbouw is altijd leuker. maar als ze voor 3 euro te koop zijn word het wel een stuk durder... waar gekocht?
(en nee, ik denk er niet aan om er zelf veel te gaan maken voor verkoop, maar gewoon als "lollig iets"
Blokker België
- Denk dan ook aan batterij, kleine LCD display, auto power off, bewegings schakelaar.
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
Op 11 juni 2005 13:12:57 schreef Lucky luke:
...een pedometer dus...
lol
kan je ook mee een pedopas aanvragen 
nee nu effe serieus ik zou het maken met een reedcontact waarlangs bij elek stap een machneet 2x voorbijomt en dan dat met een frequentiedeler door 2delen en dat door een pic laten optellen (de frequentiedeler kan je ook in de pic programeren)
maar het is goedkoper te kopen.
uZion
Even the smartest computer on earth would make a dog seems brilliant by comparison!
Hoi lucky luke
Ik heb een mooie oplossing voor je. Je hoef alleen paar mooie pulsjes maken met een 555 als oneshot( voor de schakelaar dus ).
De uitgang van de pulsjes zend je naar een IC 74C925. En die bestuurt de 7 segments display . Je kan zelf 4 digit bereiken.
Hier de datasheet
Voor meer vragen laat me weten!!
Succes !!
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op 11 juni 2005 17:15:42 schreef pia:
Mcdonalds had ze poosje terug!!!
weet ik... in ander topic gelezen... maar eet nooit bij de mac... bovendien, ching pong hai cheapo china chjit moet je vaak zelf nog hersolderen en werkt op (dure) knoopcellen. de LuckyLuke(r)ssperduur is energiezuinig, handig, en u krijgt er 25 jaar garantie gratis bij.
(nou jij weer!
)
Op 11 juni 2005 19:53:32 schreef uZion:
Hoi lucky lukeIk heb een mooie oplossing voor je. Je hoef alleen paar mooie pulsjes maken met een 555 als oneshot( voor de schakelaar dus ).
De uitgang van de pulsjes zend je naar een IC 74C925. En die bestuurt de 7 segments display . Je kan zelf 4 digit bereiken.
Hier de datasheetVoor meer vragen laat me weten!!
Succes !!
WOW, dat ga ik bekijken (ook ff kijken wat de prijs van dat IC is...)
THNX!
ai, t is alldatasheet, vorige keer sloeg mn firewall op hol, of mn antivirus... onee, t was mn antispywareprogramma... onee, t was windhoos, met een beveiligingsmelding over een activeX besturingselement. maar ik ga wel ff googlen op 74c925
EDIT: datasheet gevonden: MM74C925
vanavond lekker lezen, eerst ff mn printer laten werken!
...
3: waar kan ik goedkoop een printje laten etsen als ik een ontwerp aanlever? (dit alles op eurokaart bouwen kost me erg veel tin (al die baantjes maken) en ruimte.
...
Teveel tin !? hoe maak jij die baantjes dan ? Het is niet de bedoeling dat je sporen gaat trekken met tin, je moet gewoon draadjes op het printje leggen ( al dan niet geisoleert )
Mr. Digital
slimme mensen vinden oplossingen, genieën vinden problemen.
Op 12 juni 2005 14:23:14 schreef Lucky luke:
[...]
schakelaar kon met NE555 maar wat is dit? en hoe moet dit?
Je weet niet wat een 555 ic is ?,
Ik zou als ik jou was eens naar de bib gaan om enkele elektronica boeken te gaan halen.
Elektronica is niet zoiets dat je kan zonder basis kennis.
no offence hoor.
Op het net is genoeg info te vinden voor dat populaire ictje.
3: waar kan ik goedkoop een printje laten etsen als ik een ontwerp aanlever? (dit alles op eurokaart bouwen kost me erg veel tin (al die baantjes maken) en ruimte. (bedrijf of een van jullie met tijd, indien een van jullie prnotk, indien bedrijf: hoe duur ongeveer?)
uZion
Even the smartest computer on earth would make a dog seems brilliant by comparison!
Klein vraagje Lucky luke,
Hoe moet dit systeem precies werken, want ik hoor te veel versie nu .
Als ik 2 keer op de schakelaar springt moet ik dan 2 pulsjes krijgen of 1 puls.
Is dit systeem 1 op 1. ??
Of moet dit systeem zo werken dat als iemand twee stapjes maakt op de schakelaar dat hij 1 puls afgeeft , dus zegt de elektronica ik heb wel twee pulsjes gezien maar het is wel een persoon, dus ik zend maar 1 pulsje uit.
let me know!!
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op 14 juni 2005 04:50:40 schreef uZion:
Klein vraagje Lucky luke,Hoe moet dit systeem precies werken, want ik hoor te veel versie nu .
Als ik 2 keer op de schakelaar springt moet ik dan 2 pulsjes krijgen of 1 puls.
Is dit systeem 1 op 1. ??
Of moet dit systeem zo werken dat als iemand twee stapjes maakt op de schakelaar dat hij 1 puls afgeeft , dus zegt de elektronica ik heb wel twee pulsjes gezien maar het is wel een persoon, dus ik zend maar 1 pulsje uit.
let me know!!
als je 1 voet optilt geeft dan onderbreek je dus de verbinding waar die 2 schakelaars inzitten. dat geeft, waar de led zit en waar de probe staat, een opgaande flank van een puls. die gaat naar de 74c925. deze registreerd echter neergaande flanken. echter. je zet je voet weer neer. dan komt ook de neergaande flank. dan til je je ander voet weer op, opgaande flank. voet neer, neergaande flank. dat werkt. (je kunt m downloaden in .zip map)
dat gebeuren hoe de 74c925 aan te sluiten staat in de datasheet, dus dat moet ook wel lukken. echter. de 74c925 kost (waar ik m op internet tegenkom, nog niet aan mn e-boer gevraagtd) 15 euro. dat vind ik wel wat te duur eigenlijk.
ik ga dus even kijken of ie ook te samplen is... als jullie weten waar? (National semiconductors ga ik kijken)
anders wil ik het met een PIC16F628 oplossen. hoe dat moet heb ik wel al in gedachten, maar nog lange niet in .asm, laat staan in .hex . ik denk dat ik eerst maar eens flash a led moet gaan doen oid. dan kom je allerlij beginnersfouten wel tegen. verder zal ik als ik niet kan samplen dan wel ff neerzetten hoe ik denk, dan kunnen jullie meedenken.
iig al bedankt voor de hulp die ik al heb gehad. nu nog kijken of samplen lukt, en anders hoe met die PIC.