Mijn Sharp (chassis CA1) geeft geluid via de scart, maar niet via de kanalenkiezer.

Enig idee waar ik het zoeken moet?

dan moet je gaan meten in het circuit van de audio demodulator; dit is meestal in de buurt van de tuner.
Hier worden van het antennesingaal baseband video- en audiosignalen gemaakt.

dan werkt de demodulator juist wel lijkt me...
Eerder iets in de eindversterker.
Als je video afspeelt via de SCART-ingang hoor je dan wel iets?

Ja, via de video is het geluid prima. Niets fout in de audio-versterkingstrap dus.

Geen idee hoe ik nu verder moet.

Ik denk dat de fout zit in de audio schakelaar die tussen scart en tuner omschakelt.

Op 9 augustus 2005 15:55:43 schreef echtepino:
dan werkt de demodulator juist wel lijkt me...
Eerder iets in de eindversterker.
Als je video afspeelt via de SCART-ingang hoor je dan wel iets?

Als je via de scart wel geluid hebt van bv. video, dan werkt de audio eindtrap.
Heb je geen geluid via de tuner, dan moet je in die richting gaan zoeken (-> demodulator). Het audiosignaal dat uit je antennesignaal wordt onttrokken is meestal op lijn-niveau ergen terug te vinden in je TV. Een schema en scoop heb je hiervoor eigenlijk wel nodig.

Als je geen schema hebt, zoek dan de datasheet van je eindtrap. Kijk op welke pinnen het audiosignaal zou moeten binnenkomen en begin dan terug te meten richting tuner.

Ik vind dat de TS wel even duidelijk zijn probleem moet poneren:
Er is dus geen TV geluid te horen, ook niet via de uitgang van de SCART? (dus je kunt geen geluid horen als je een versterker aansluit op de uitgang van de SCART)
Wél geluid van de videorecorder via de ingang van de SCART op de LS van de TV?

edit:dubbel

[Bericht gewijzigd door echtepino op ]

Nee, via de Scart komt ook geen geluid naar buiten.
Er is alleen geluid als je video via de scart kijkt (scart naar binnen dus).

De ontvanger is opgebouwd rondom een TDA8840. Alles gebeurt daarin. Die chip heeft wel wat externe componenten nodig, zoals filters en spoelen. Is daar wel eens iets mis mee?

Een verrotte elco voor de audio-deemphasis.
Vervangen en probleem opgelost.
Het was moeilijk te zien.

Ik heb dus ongeveer het zelfde probleem met mijn PHILIPS TV type: 28GR5770/30B
AG018922 600531
VHF+S+H+UHF
alleen dat als ik het geluid op het het hardste zet ik zeer verstoord het geluid van het tv kanaal kan horen
bij een oudio signal input via scart werkt het geluid zoals het hoort
heb de MF eens warm geblazen met een haardroger zoals evarist al eerder tipte maar het beterde niet iemand een ideetje waar ik verder moet zoeken ?

@Modinc ..vermoedelijk klacht komt voort uit de stereo decoder U2829 of je MF staat niet goed afgesteld,het is een G110 chassis voor het geval je een schema zoekt.

William

thnx william idd ik zoek al ff een schematje opt net maar vindt geen heeft niemand een schemasje liggen tuis vr de Philips Chassis G110 ?

Hier staat een DJVU file van een G110 chassis.KLIK. Daar heb je dan alleen nog de vieuwer voor nodig. HIER staat een browserplugin om ze te kunnen bekijken.

:)