Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Volgens mij kom je dan automatisch uit bij professionele industriële oscilloscopen voor serieproductiewerk. Je praat dan over een prijs van duizenden euro's.
Waarom moet het een 19" zijn? Kun je geen rek-oren kopen of zelf maken voor een desktop scoop?
Amateur19
Overleden
Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets
Op 24 augustus 2005 15:47:43 schreef Laurenzo:
Hallo,19" scoop...................krijgen?
Als iemand daar het antwoord op weet geef mij dan ook FF het adres.
:)
Ik zou gaan zoeken naar een rack scoop van TEK oid. op www.marktplaats.nl of www.2dehands.nl.
NIEUW???? HP/Agilent, TEKTRONICS. Prijs, Onbetaalbaar voor een hobbyist.
GR 
Amateur19
Overleden
Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets
Op 24 augustus 2005 16:51:25 schreef shiptronic:
wie heeft het over een 19" rack?bedoeld de ts niet een gewoon 19" (pc) scherm? ipv 15x15 cm.
Dan zou ik vragen of er PC scopen zijn.
Bij de vraag 19" scoop denk ik eerder aan een rack versie van een scoop. En een normale tafelscoop met 19" scherm kan je helemaal wel vergeten.
Ik neem aan dat de TS wel weet dat er 19" schermen voor de PC bestaan.
nee , ik druk me verkeerd uit,sorry ,een scoop met een 19" scherm.
is dit mischien zelf te maken met een oude scoop en er een oude crt aan hangen, lekker groot beeld.
ts help was is de bedoeling??
ik ben best tevreden met m'n 6" 
19" man man man, heb je geld over
!!! een proffesionele PC scoop lijkt me nog het meest haalbaar ... wist zelfs niet dat ze ze zoooooooooooo groot maakten
Amateur19
Overleden
Het verschil in afbuiging tussen een scoop en TV maakt het onmogelijk een normale Beeldbuis(crt) op hogere frequenties dan 400kHz aan te sturen. Een scoopbuis maakt gebruik van afbuigplaten aan de binnenzijde van de buis, terwijl een TVbuis met een extern afbuigjuk(spoelen0 werkt.
GR 
Evilest Aedolon
Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.
Op 24 augustus 2005 17:14:26 schreef Amateur19:
Het verschil in afbuiging tussen een scoop en TV maakt het onmogelijk een normale Beeldbuis(crt) op hogere frequenties dan 400kHz aan te sturen. Een scoopbuis maakt gebruik van afbuigplaten aan de binnenzijde van de buis, terwijl een TVbuis met een extern afbuigjuk(spoelen0 werkt.GR
Dit als "tussendoortje"?
Het lijkt me inderdaad het beste een digitale scoop die een VGA uitgang heeft, even monitor op plakken.
Op 24 augustus 2005 17:14:26 schreef Amateur19:
Het verschil in afbuiging tussen een scoop en TV maakt het onmogelijk een normale Beeldbuis(crt) op hogere frequenties dan 400kHz aan te sturen. Een scoopbuis maakt gebruik van afbuigplaten aan de binnenzijde van de buis, terwijl een TVbuis met een extern afbuigjuk(spoelen0 werkt.GR
Elektrostatische dan wel magnetische afbuiging.
gewone scoop, webcam ervoor, en die aansluiten op een TV ..
dan kan je ze groot gaan als je maar wilt 
als je een digitale scoop hebt, dan wordt het scherm toch ook niet aan de aangesloten frequentie gerefreshed (?) ... dus als je die LCD nu eens vervangt door een gewone crt (met de nodige sturing natuurlijk
)
misschien blijft de benodigde bandbreedte wel onder de 400 kHz
Op 24 augustus 2005 17:18:57 schreef JoWi:
[...]
Elektrostatische dan wel magnetische afbuiging.
scoop = electrostatisch en TV = magnetisch dan neem ik dus aan 
Hallo,
Daar was ik weer. ik bedoel idd een scoop om in een 19" rack te plaatsen. Ik ben met een testrack bezig, en daar bij mag een scoop natuurlijk niet ontbreken....
Er bestaat voor de meeste proffesionelere scoops vaak een rackmount kit, tek scopes heb ik zo vaker al gemonteerd gezien bijvoorbeeld
Op 24 augustus 2005 17:20:24 schreef Mr Soldeer:
[...]scoop = electrostatisch en TV = magnetisch dan neem ik dus aan
Yep, ik denk dat elektrostatische afbuiging wat makkelijker linear is te krijgen. Maar ik stam nog uit de tijd van het elektronenstraaltje op het scherm, tegenwoordig is geloof ik alles een DSO scoop (kunnen ze zeker weer goedkoper maken ?)
Effe ontopic: Misschien is Baco een idee, want die "industrieele" dingen zijn vast niet goedkoop.
dexter
It's a good day for science!
Nee, de afbuigstroom wordt hoger naarmate de afbuigfrequentie omhoog gaat. Met elektrostatische afbuiging heb je dat probleem niet (behalve dan de capaciteit van de platen zelf).
Amateur19
Overleden
Op 24 augustus 2005 18:16:04 schreef Laurenzo:
Baco, das een goeie, thanks...
Ik denk dat je bij Quakelstein in Vlaardingen meer succes hebt. Baco had vorige week alleen "normale" scoops staan.
GR 
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Op 24 augustus 2005 17:10:31 schreef Mr Soldeer:
ik ben best tevreden met m'n 6"19" man man man, heb je geld over
!!! een proffesionele PC scoop lijkt me nog het meest haalbaar ... wist zelfs niet dat ze ze zoooooooooooo groot maakten
jaajaa... en zelfs 21" voor blinden en slechtzienden...
Hebben zelf ondertiteling...

sorry, kon het niet laten
- - big bang - -
Je kunt ook een scoop voorzet unit kopen voor pc en dan 19inch scherm, o.a. Conrad heeft een soort meetkaart in zijn assortiment. bijv. art.100492 etc.
Amateur19
Overleden
Kijk voor een test en prijs eens in de elektuur van September.
:):)
GR.
Op 24 augustus 2005 21:46:39 schreef DE OLDE:
Je kunt ook een scoop voorzet unit kopen voor pc
Wat is een voorzetunit voor PC??
maar wat hoger heb ik dus begrepen dat je een bestaande scoop wil inbouwen in een 19" kast...
mounting kit lijkt me goedkoopst ipv een nieuwe scoop te kopen
Meetkaart of meetinstrument voor een pc, sorrie voor de wat onduidelijke benaming uit mijn koker. Als je een catalogus hebt van Conrad kijkt dan bij meetinstrumenten "meten op de computer"
Amateur19
Overleden
Op 24 augustus 2005 21:59:13 schreef DE OLDE:
Meetkaart of meetinstrument voor een pc, sorrie voor de wat onduidelijke benaming uit mijn koker. Als je een catalogus hebt van Conrad kijkt dan bij meetinstrumenten "meten op de computer"
Nee OKE dan begrijp ik wat je bedoel. Ik dacht dat je nog iets anders in je hoofd had.
:):)
In de elektuur van deze maand staan ook een paar goeie tot zeeeeer goeie pc-scoops. Maar daar ging het de TS geloof ik niet om.
GR