Ik mag graag de forums doorneuzen voor nieuwigheden en zo. Alleen zijn er soms topics waarbij men foto's plaatst om de boel te verduidelijken. Alles om informatie uit te wisselen, nietwaar?
Het nadeel is echter dat sommige foto's zo groot zijn dat ze buiten het (mijn) scherm vallen (17" ) Op zich nog geen probleem omdat ik dat 1 keer bekijk en dan ben ik er klaar mee. Alleen wordt op dat moment alles (dus ook getypte text) breder uitgemeten waardoor ik, om de text te kunnen lezen, steeds van links naar rechts moet scrollen om het geheel te kunnen lezen. Erg frustrerend en moeilijk lezen.
KAn er een beperking gesteld worden aan die breedtes waardoor dit niet meer voor mag komen?
Men kan een fotootje zo verkleinen in een willekeurig teken/fotoprogramma voor deze te posten lijkt me.

In plaats van

[img]http://etc. etc.[/img]

kan je

[img=320,240]http://etc. etc[/img]

gebruiken. Daarmee wordt alleen het plaatje in kb's niet kleiner.

GR :)

Voor een deel is dit de verantwoordelijkheid van de gebruikers die de plaatjes posten. Zij moeten thumbnails maken van de afbeeldingen, of de grootte in de img-tag opgeven. Helaas doen veel gebruikers dat niet.

Er zal wel nog een JavaScript-oplossing komen waarmee te grote afbeeldingen automatisch kleiner weergegeven worden. Toch is het beter als iedereen die plaatjes post zelf de afmetingen (en gevolgen daarvan voor de layout) in de gaten houdt.

Op 25 augustus 2005 16:03:28 schreef Jeroen:
Er zal wel nog een JavaScript-oplossing komen waarmee te grote afbeeldingen automatisch kleiner weergegeven worden. Toch is het beter als iedereen die plaatjes post zelf de afmetingen (en gevolgen daarvan voor de layout) in de gaten houdt.

Via css kan je ook een maximale breedte en hoogte opgeven met max-height en max-depth
lijkt mij toch een goede oplossing..

Op 25 augustus 2005 15:25:10 schreef Amateur19:
In plaats van

[img]http://etc. etc.[/img]

kan je

[img=320,240]http://etc. etc[/img]

gebruiken. Daarmee wordt alleen het plaatje in kb's niet kleiner.

GR :)

nog makkelijker is

[img=600] [/img]

Nog beter is van te voren te resizen. Scheelt bandbreedte en capaciteit van de server.

Op 25 augustus 2005 16:03:28 schreef Jeroen:
Voor een deel is dit de verantwoordelijkheid van de gebruikers die de plaatjes posten. Zij moeten thumbnails maken van de afbeeldingen, of de grootte in de img-tag opgeven. Helaas doen veel gebruikers dat niet.

En juist daarom lijkt het me dat die eindverantwoording bij jullie ligt. Het zal geen kwestie van Arrogantie zijn (uitzonderingen daar gelaten), maar eerder een van onwetendheid.
Daar komt bij dat iemand met een 19" scherm zich van geen kwaad bewust is wanneer hij een foto post die voor eerder genoemde problemen zorgt bij een 17" scherm.

straks houden we gog een 19" scherm inkoop actie :P

als ik zo'n topic tegenkom, dan scrol ik horizontaal tot de naviagatiebalk en de naambalk verdwijnen. de meeste afbeeldingen pasen dan wel.

euh, ik kan me echter voorstellen dat gebruikers met een 15" scher mog meer problemen ervaren.

ik ben de trotse eigenaar van een 17" op 1024*768 tss haakjes :P

Op 25 augustus 2005 17:49:16 schreef Termelator:
Via css kan je ook een maximale breedte en hoogte opgeven met max-height en max-depth
lijkt mij toch een goede oplossing..

Alleen werkt dat niet in Internet Explorer.

Op 25 augustus 2005 19:09:31 schreef Henry S.:
Nog beter is van te voren te resizen. Scheelt bandbreedte en capaciteit van de server.

Dat is het beste, maar dat zullen de gebruikers toch zelf moeten doen, dat kunnen wij niet doen.

Op 25 augustus 2005 19:58:39 schreef Fantomaz:
En juist daarom lijkt het me dat die eindverantwoording bij jullie ligt. Het zal geen kwestie van Arrogantie zijn (uitzonderingen daar gelaten), maar eerder een van onwetendheid.
Daar komt bij dat iemand met een 19" scherm zich van geen kwaad bewust is wanneer hij een foto post die voor eerder genoemde problemen zorgt bij een 17" scherm.

Het zal inderdaad geen arrogantie zijn, en iemand met een hogere resolutie zal niet zo snel in de gaten hebben dat voor iemand anders de plaatjes te groot zijn. Maar ik denk niet dat iedereen die te grote plaatjes post een resolutie heeft die groter is dan 1024 x 768, dus waarschijnlijk zijn er toch mensen die het niet veel uitmaakt of de layout eraan gaat.