RES
RES
Misschien een idee om subforums te maken.
Microcontrollers
PIC
AVR
8052
MPS
etc
Highvoltage
inductie
spoelen
hoogspanning
laagspaninning
zwakstroom
etc
Digitaal
tellers
delers
flipflops
schuifregisters
poorten
cmos
ttl
etc
?
[Bericht gewijzigd door RES op ]
In a way klinkt het goed, maar ik voorzie een probleem door de gigantische keuze aan (sub-)forums.
Ik verwacht een hoop gezeik in de trant van "dit is het verkeerde (sub-)forum" en mods die topics blijven schuiven naar het correcte (sub-)forum.
Waar hoort een TTL-teller bijvoorbeeld thuis?
Ook betwijfel ik of het echt overzichtelijker wordt.
(Een sub-forum voor controllers lijkt met wel geschikt overigens.)
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Op 2 september 2005 19:21:18 schreef DIY:
(Een sub-forum voor controllers lijkt met wel geschikt overigens.)
Daarin moet ik je bijtreden: groot gelijk.
Ben zelf nogal met AVR'tjes bezig, zou heel handig zijn moesten ze gegroepeerd staan.
Voor de rest is het inderdaad als webmaster niet gemakkelijk om 'juist' afgelijnde categorieen te maken,
we zullen een beetje de gulden middenweg moeten zoeken.
Van de andere kant: kijk eens naar CNCzone http://cnczone.com/forums/ gigantische forum, maar toch redelijk overzichtelijk gehouden vind ik.
- - big bang - -
Er kunnen er wel een paar (maarnietmeer dan 2) bij vind ik ook. Ik heb het idee ok al eens opgebracht.
Maar deze bijvorobeeld:
Digitaal
tellers
delers
flipflops
schuifregisters
poorten
cmos
ttl
Is algemeen terug te brengen bijvoorbeeld naar een subforum genaamt:
"IC HEF74/40-serie" en daar kan je gemakkelijk al die onderwerpen in plaatsen, more or less.
edit: 
Amateur19
Overleden
Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets
Op 3 september 2005 00:22:29 schreef Marathras:
Maar deze bijvorobeeld:
Digitaal
tellers
delers
flipflops
schuifregisters
poorten
cmos
ttlIs algemeen terug te brengen bijvoorbeeld naar een subforum genaamt:
"IC HEF/40-serie" en daar kan je gemakkelijk al die onderwerpen in plaatsen, more or less.
//PLAAGMODE ON
Bestaan ze dan ineens niet meer in de 7400 serie.
:):)
//PLAAGMODE UIT
MAW. Lastig die SUBS. Die wil het daar en die weer daar. Is voor de mods haast niet in goeie banen te leiden als de TS hem telkens ergens anders zet.(sommige zijn hardleers).
:)
[Bericht gewijzigd door Amateur19 op ]
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Op 3 september 2005 11:30:00 schreef Amateur19:
[...]
//PLAAGMODE ON
Bestaan ze dan ineens niet meer in de 7400 serie.:):)
//PLAAGMODE UIT
MAW. Lastig die SUBS. Die wil het daar en die weer daar. Is voor de mods haast niet in goeie banen te leiden als de TS hem telkens ergens anders zet.(sommige zijn hardleers).:)
Voor diegene die echt hardleers moesten zijn moet er dan ook nog de optie "kick them out" zijn, m.a.w. bannen.
Simpel én effectief.
- - big bang - -
klein is fijn
Moderator
Er zit nog een nadeel aan subforums, om even een voorbeeld te nemen, als er een subforum 'smd' zou zijn, dan zou meer dan de helf daar niet kijken, en dan zou het dagen duren voordat je een antwoord krijgt. Daarintegen, als ik de vraag gewoon tussen requests zet, dan heb ik binnen een dag antwoord, want daar kijkt iedereen wel een keer...
Mensen trekken heel snel naar hun eigen hoekje toe, meestal ten nadele van andere 'hoekjes' waar dan opeens een stuk minder mensen met kennis komen.
Met meer subs zal trouwens ook het multie-start-posting toenemen, het record tot nu toe is volgens mij 5, daar moeten ze straks ruimschoots overheen kunnen komen.
MichielPH
Nieuwe afkorting een idee? --> CMIIR = Correct Me If I'm Rong
Vinden de mensen de subs die er nu zijn interesant dan? Ik kijk altijd bij 'meer..', hierdoor heb ik nauwelijks door welke sectie het is.
Miezjel
Si vis pacem para bellum.
Tja ik zou zelfs helemaal wel zonder secties kunnen leven... ik gebruik ALTIJD de knop "laatste discussies" dan zie ik de hele rij actieve topics staan en open ik degene wat me interreseerd of waar ik wat over weet te vertellen. als je deze lijst een beetje bij houdt hoef je maar 1 a 1,5 pagina aan het einde van de dag door te lezen 
Michel
Op 4 september 2005 01:14:26 schreef Miezjel:
Tja ik zou zelfs helemaal wel zonder secties kunnen leven... ik gebruik ALTIJD de knop "laatste discussies" dan zie ik de hele rij actieve topics staan en open ik degene wat me interreseerd of waar ik wat over weet te vertellen. als je deze lijst een beetje bij houdt hoef je maar 1 a 1,5 pagina aan het einde van de dag door te lezenMichel
"Laatste discussies", die mag dan als link ook wel rechts onder meer... komen te staan ofzo. Is wel handig. Als je nieuw bent stuit je anders niet zo snel daarop.