hoi ik doe al twee jaar techniek weet iemand iets goedkoops om te maken en niet veel te moeilijk ik heb veel spullen motortjes ledjes en weerstanden
LaStei
carpe cerevisi
Steeds dezelfde vragen... Wat wil je maken, waar liggen je interesses. Als de kat in Alice in Wonderland: If you don't know where you want to go, any route will take you there"
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
stap 1 ga naar google
stap 2 tik wat in wat je leuk lijkt en waar een schema van op internet staat
stap 3 bouw dat.
ofwel, zoek met b.v.
knipperlicht schema
of:
looplicht schema
of:
zendertje schema
werkt altijd goed bij mij.
al staat het meeste ook alhier onder schakelingen...
dat is idd wel heel simpel, klein knoopcelletje, een weerstand een klein schakelaartje en het ledje, en je bent klaar, goedkoop en klein als je het goed maakt.
Knoopcelletje: dan hoef je zelfs geen weerstand!
Op knoopcelletje van 3V hang je zo een led aan. AL die sleutelhangers met ledlampje doen het zo
ja jij zegt een knoopcelletje maar ik heb een 12 volt baterij welke kleurcode weerstand heb ik dan nodig
MichielPH
Nieuwe afkorting een idee? --> CMIIR = Correct Me If I'm Rong
weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Op 14 november 2005 10:10:07 schreef MichielPH:
Iets zegt me dat je alleen graag met je handen bezig bent, soort anti-EA
Tipje dan: klik ook eens op de signatures (dat onderschriftje bij sommige gebruikers) van mensen hier.
EDIT: natuurlijk niet voor jou he Michiel...
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
de kleurcode van een ledje op 12 volt:
(12-2) : 0.02 = 500 Ohm. (huh, als ik 3K3 gebruik doet ie het ook)
de code van 500 ohm is: groen bruin bruin.
als je deze niet hebt kan je ook groen (...) bruin nemen of blauw (...) bruin