Tja.... Goede vraag en het antwoord staat op elke sheet.

Volgens de nederlandse wetgeving mag je, net als met MP3s, wel downloaden maar niet zelf beschikbaar stellen (uploaden).
Of het in België net zo krom geregeld is weet ik niet.

Verder is natuurlijk de vraag wat voor schade je kan aanrichten met een gekopieerde usermanual die ook bij het apparaat zit uit de jaren 80. Dat is, volgens mij, van een heel andere orde als een muziek CD of software

[Bericht gewijzigd door fzwart op ]

Zeg fzwart, heb je alles al binnen? zijn het alleen usermanuals of ook servicemanuals en schema`s ed van tv`s, vcr`s enzo?
Zoja, dan hou ik me aanbevolen voor de doorstuur dvd...

Idd, is de dvd al klaar?

Ik houd mijzelf ook graag aanbevolen voor een exemplaar.
Lijkt mij erg handig voor al die (oude) apparaten.

Die manuals werden jaar en dag legaal aangeboden door bv mods.dk
Sinds die contributie vragen is het een beetje opgedroogd. Misschien is het handig als iemand van ons die dingen gaat hosten? :-)
Ik heb nog wel wat trage webspace over.
Allemaal legaal dus.

Op 8 februari 2006 02:29:20 schreef Henry S.:
Idd, is de dvd al klaar?

Inderdaad... schiet eens op!! :-)

Ik heb graag ook de manuals en guides etc. op DVD. Op de planet server is niet veel meer te vinden namelijk...

Hoe gaan we dat DVD doorsturen precies regelen? Eén voor één lijkt me heel lang duren en als één iemand het niet doorstuurt dan zit de rest te wachten voor niets. Ik wil er best een paar branden en doorsturen als ik 'm heb. Kost dan wel 1,50 inclusief verzenden, maar da's ook niet zo erg toch?

ik wil die dvd ook weleens ontvangen en door sturen.

het makkelijkste lijkt me een lijkst maken, waarop je hem naar de volgende door stuurt, degen onder jouw naam. en even een birchtje posten als je hem hebt doorgestuurd op het forum. dan kunnen we ook zien waar hij eventueel blijft hangen

Ik wil em ook wel.
Maar kan niemand hem met emule sharen dat is makkelijker + goedkoper.:-p

Zoals ik net al zei: ik wil hem best hosten op mijn webserver als ik alles compleet heb.
Dat betekent niet 24/7 beschikbaar maar wel 's avonds en in het weekeinde.
En het gaat voornamelijk om manuals voor zendamateurs, had iedereen dat al begrepen?

Naja, echt begrepen op die manier nog niet. Zal ik een topique`je openen over het hoe en waar verkrijgen van die dingen? (ik ben op zoek naar basiskennis over TV`s,vcrs en dergelijke...)

Ik wil best betalen voor een abo ergens, maar geen €60,- per jaar zónder dat ik wéét wat ik krijg. in fact: ik heb nog nooit een tv - servicemanual van binnen gezien :X

Ik heb ook nog 2 dvd's vol met manuals en service docs dus als iemand wat wil hosten hoor ik het wel.

Vanuit een koud en regenachtig Mainz .... ik wil de boel wel op een DVD zetten als ik weer thuis ben in het weekend.
Het beste is dat we hier een lijstje maken met wie 'm willen hebben. Degene die hem dan krijgt vraagt aan de volgende in de lijst om zijn adres en stuurt hem op.

Het werkt natuurlijk alleen als iedereen die er aan mee doet wel bereid is om de kosten van een postzegel+brief er aan te besteden om hem door te sturen.....

Op 8 februari 2006 14:24:42 schreef diode:
Ik heb ook nog 2 dvd's vol met manuals en service docs dus als iemand wat wil hosten hoor ik het wel.

wil het wel bij in men service manual database zetten (zie men sig voor het adres)

Op 8 februari 2006 09:54:24 schreef echtepino:
Die manuals werden jaar en dag legaal aangeboden door bv mods.dk
Sinds die contributie vragen is het een beetje opgedroogd. Misschien is het handig als iemand van ons die dingen gaat hosten? :-)
Ik heb nog wel wat trage webspace over.
Allemaal legaal dus.

Is 2GB ruimte en 40GB traffic per maand genoeg?

Edit: 2GB is zo vol zie ik ;)

Op 8 februari 2006 14:26:52 schreef fzwart:
Vanuit een koud en regenachtig Mainz .... ik wil de boel wel op een DVD zetten als ik weer thuis ben in het weekend.
Het beste is dat we hier een lijstje maken met wie 'm willen hebben. Degene die hem dan krijgt vraagt aan de volgende in de lijst om zijn adres en stuurt hem op.

Het werkt natuurlijk alleen als iedereen die er aan mee doet wel bereid is om de kosten van een postzegel+brief er aan te besteden om hem door te sturen.....

Rijtje afgaan volgens dit topic, pagina 1 enz.

Op 8 februari 2006 16:40:41 schreef Henry S.:
[...]
Is 2GB ruimte en 40GB traffic per maand genoeg?
Edit: 2GB is zo vol zie ik ;)

Ik zie niet veel soeps in news:a.b.e-book.technical
Ben wel de Vintage Radio Books aan het DL.
Welke nog meer dan?
O ja de Feynman Lectures.. een must voor iedere fysicus.

1. Henry S.
2. Rd12tf
3. elmowww
4. Nightwalker
5. echtepino
6. Benadski
7. Stynus
8. ...

En ik zou het helemaal mooi vinden als Stynus zijn "schematheek" spul op dvd zou willen zeten, en diode ook zijn spul (opsturen naar Henry S.), dan hebben we 5 dvd`s toch? Dan kan ieder opslaan/kopieren wat ie wil hebben, en hebben we maar +- 200gram traffic...

Eventueel wil ik diode en Stynus wel betalen voor de kosten.

Op 8 februari 2006 18:52:46 schreef elmowww:
En ik zou het helemaal mooi vinden als Stynus zijn "schematheek" spul op dvd zou willen zeten, en diode ook zijn spul (opsturen naar Henry S.), dan hebben we 5 dvd`s toch? Dan kan ieder opslaan/kopieren wat ie wil hebben, en hebben we maar +- 200gram traffic...

Eventueel wil ik diode en Stynus wel betalen voor de kosten.

Op de site staat toch te lezen dat ik dat wil doen dus stuur maar effe een mailtje

Op 8 februari 2006 18:54:36 schreef Stynus:
[...]
Op de site staat toch te lezen dat ik dat wil doen dus stuur maar effe een mailtje

Jaja, had ik gezien :)

Was meer een mededeling voor de anderen. :)

Mailtje (persoonlijk van mij) komt eraan ;)

Stijnus: mijn excuses: het verzenden van een email lukt niet. Heb het met 2 accounts geprobeerd.

Kan je me zeggen wat het ongeveer kost en hoe het over te maken? Je kan onderstaand mailadres gebruiken.

Dankjewel alvast!

voor dit wil ik het wel gratis doen.

Als ik tijd heb wil ik best een keer die dvd's naar henry sturen zodat iedereen er gebruik van kan maken.
Hoe wordt de toegang geregeld? wordt er hier op CO gewoon een link geplaatst naar de "database" ?

Op 11 december 2005 08:52:31 schreef fzwart:
Volgens de nederlandse wetgeving mag je, net als met MP3s, wel downloaden maar niet zelf beschikbaar stellen (uploaden).
Of het in België net zo krom geregeld is weet ik niet....
...andere orde als een muziek CD of software

Downloaden van MP3, boeken, manuals enz (zoals dus in dit geval) is inderdaad toegestaan.
Voor software geld dit echter zeker niet!