Berry
A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl
De AEG Öko Lavamat 4750 van een kennis van mij doet alles goed, behalve het water verwarmen...
De temperatuurvoeler lijkt het te doen - als ik warm water in de machine doe dan 'klikt' de temperatuurknop bij een hogere temperatuur dan wanneer er geen of koud water in de machine zit.
Hij is ook al met een multimeter in de weer geweest:
* de schakelaar van temperatuurknop schakelt goed
* bij een draaiende machine staat op beide poten van het verwarmingselement netspanning. Als je de stekker omgekeerd in het stopcontact stop staat op bijde 0V.
* het verwarmingselement heeft een weerstand van zo'n 29 Ohm, dus deze lijkt normaal te moeten functioneren.
Wat kan er aan de hand zijn??
Op 6 januari 2006 19:19:41 schreef Berry:
De AEG Öko Lavamat 4750 van een kennis van mij doet alles goed, behalve het water verwarmen...
extreem energiezuinig!
De temperatuurvoeler lijkt het te doen - als ik warm water in de machine doe dan 'klikt' de temperatuurknop bij een hogere temperatuur dan wanneer er geen of koud water in de machine zit.
Hij reageert in elk geval op warmte
Hij is ook al met een multimeter in de weer geweest:
* de schakelaar van temperatuurknop schakelt goed
* bij een draaiende machine staat op beide poten van het verwarmingselement netspanning. Als je de stekker omgekeerd in het stopcontact stop staat op bijde 0V.
op beide poten spanning? hoe is dat gemeten? waar zaten de meetpennen?
zo moet het: 1 meetpen op 1 poot, de andere meetpen op de andere poot en dan moet de gemeten spanning 230V zijn.
Het draaien van de stekker verandert de meetwaarde niet.
* het verwarmingselement heeft een weerstand van zo'n 29 Ohm, dus deze lijkt normaal te moeten functioneren.
Dat lijkt een goede waarde te zijn