Op 7 januari 2006 23:23:40 schreef Sine:
[...]

Bizarre site ook verder ... houten doosjes en aanloopcondensatoren zijn blijkbaar erg high-end :P

Leuke toonarm voor de draaitafel. Gemaakt uit 42.000 jaar oud moeras Kaori hardhout. Slechts 4.900,00 euries.

Op 7 januari 2006 22:47:51 schreef Bertrix:
[afbeelding]
Zoeen?

Ja, dus ik zag die andere zijn plaatje niet... Hoe zit het eigenlijk met de koeling? als je dat ding gebruikt in combinatie met een vrieskoeleing? doet die buis het dan als ze -20*C is ofzo(normaal kouder, maar ze wordt natuurlijk zelf ook warm)

WOW das cool . 300 volt vlak naast PCI sloten , en de omvormer vlak naast de south bridge ... vvvvvvonkkkk!

Op 7 januari 2006 23:56:18 schreef free_electron:
[...]
WOW das cool . 300 volt vlak naast PCI sloten , en de omvormer vlak naast de south bridge ... vvvvvvonkkkk!

Das nou PC modden. Zorgen dat er licht, geluid en rook uit je computer komt. :)

Ach, het kan nog erger .... heb vroeger de nodige audio-bladen gekocht (meestal duits, om de één of andere reden had je er veel in de 80er jaren) waar onder ander een bedrijf in stond die je auto aanpastte voor high-end. Stond onder ander een project in waarbij de hoedenplank werd vervangen door een marmeren plaat waar de speakers ingebouwd werden, dit omdat het niet mee trilde. Kostte een paar centen maar dan had je ook wat .....

Op 8 januari 2006 00:17:34 schreef fzwart:
Ach, het kan nog erger .... heb vroeger de nodige audio-bladen gekocht (meestal duits, om de één of andere reden had je er veel in de 80er jaren) waar onder ander een bedrijf in stond die je auto aanpastte voor high-end. Stond onder ander een project in waarbij de hoedenplank werd vervangen door een marmeren plaat waar de speakers ingebouwd werden, dit omdat het niet mee trilde. Kostte een paar centen maar dan had je ook wat .....

en daarna ging de wegenbelasting een klasse omhoog vanwege het gewicht.

Op 8 januari 2006 00:19:47 schreef Hugo Welther:
[...]
en daarna ging de wegenbelasting een klasse omhoog vanwege het gewicht.

Nee ... dat is allemaal gebaseerd op de af-fabriek opties van een auto, niet van op de zaken die erna ingebouwd worden (tsja, als lease-rijder moet je dat allemaal bijhouden)
Maar het was wel allemaal leuk om te lezen. Zo had je ook speciale ground apparaten die beter waren als de normale aarde. Bestonden meestal uit een hoop kilo's ijzer met een gepolijst kastje erom en indrukwekkende tekst erop.

Al met al wel een Beyerdynamic DT880 hoofdtelefoon in die tijd er aan over gehouden na recenties gelezen te hebben die ik nog steeds heb en waar ik nog kippenvel van krijg als ik er mee luister.

[Bericht gewijzigd door fzwart op ]

Op 8 januari 2006 00:24:44 schreef fzwart:
[...]

Nee ... dat is allemaal gebaseerd op de af-fabriek opties van een auto, niet van op de zaken die erna ingebouwd worden (tsja, als lease-rijder moet je dat allemaal bijhouden)

Nee hoor , je lpg installatie ,achteraf ingebouwd ,verhoogt toch echt wel het gewicht wat telt voor de wegen belasting
je tankinhoud in liters x 0,8 is het aantal kilo's dat er bij het gewicht word op geteld. soms blijf je inje gewichts klasse , soms ga je eentje omhoog.

http://www.audio-consulting.ch/BronzeHeatSink.jpg

...massive custom made bronze alloy heatsinks (C37 theory). They anyway get only about 30 degrees Celsius hot, but the difference in sound when compared to the regular aluminium ones, is just stunning!

:+ Alsof geluid met het soort koeling te maken heeft...

zie in de hifi is er veel bullshit.
vind ik toch
neemt niet weg dat ik graag een buizenapparaat hoor spelen maar dan wel een volledige versterker (pre amp en vooral eindamp).
of die buisjes veel gaan doen??? kweet het ni. ik denk het ni. het zou anders kunnen klinken of je dat gaat horen???
anders zou zijn als je de eindtrap ook maakt met lampen maarja da ga ni simpel worden dan.

Op 8 januari 2006 01:55:27 schreef Henry S.:
[...C37 verhaaltje...]
:+ Alsof geluid met het soort koeling te maken heeft...

Van dat C37 gebeuren ben ik ook niet zo onder de indruk, maar heb je wel eens stilgestaan bij het feit dat eindtransistoren soms microfonisch kunnen zijn?
Een koellichaam doet soms "ping" als je er tegenaan tikt, dat wordt dus als het ware een klankkast.
Je kunt je ook voorstellen dat de transistor zijn parameters ietwat wijzigt als hij in trilling komt.....

Ja, ik heb het meegemaakt, een BJT met blijkbaar een losse die (dye? hoe schrijf je dat? ) ofzo.
Als je ertegen tikte, dan hoorde je dat vrij hard door de speaker. Tikken tegen het koellichaam gaf een sterkere tik...

Daarom zie je dat in de betere versterkers de koellichamen door rubber stroken zijn gedempt.
Het klinkt vergezocht, maar don't dismiss everything!

Elliott over C37: kostelijk :)
http://sound.westhost.com/madashell9.htm

@KT88: dat microfonisch effect via de die (dye is heel wat anders: verf) is me idd wel eens opgevallen, maar brons zegt ook 'ping'.

Hoe krijg je een tor in trilling? Een ferme tik of heel veel lawaai... En idd er is nogal wat verschil in de mechanische kwaliteit van koelblokken, van rond uit 'flimsy' tot aan 'massive'.

Een kloddertje C37 zal er niks aan veranderen. Persoonlijk vind ik dat er maar een is die beter van C37 wordt...

Of zal ik mijn huiskamer toch maar volplakken met viltjes... :+

[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]

Op 8 januari 2006 02:32:33 schreef Henry S.:
Elliott over C37: kostelijk :)
http://sound.westhost.com/madashell9.htm

LOL!!!
Niet ongevaarlijk ook trouwens, ik zie mensen er best voor aan om hun element ermee in te smeren, de laser van de CD speler, een conus.....onherstelbaar en nooit meer terug te draaien.

Het enige voordeel zou ik kunnen zien in het coaten van het inwendige van een hoorn of transmission line, maar daarvoor bestaan heel wat minder dure goedjes....

@KT88: dat microfonisch effect via de die (dye is heel wat anders: verf) is me idd wel eens opgevallen, maar brons zegt ook 'ping'.

Hoe krijg je een tor in trilling? Een ferme tik of heel veel lawaai... En idd er is nogal wat verschil in de mechanische kwaliteit van koelblokken, van rond uit 'flimsy' tot aan 'massive'.

Hoe meer massa, hoe minder snel het in trilling kan komen (en hoe beter de warmtecapaciteit is).

Daar in audio trillingsonderdrukking wel degelijk een punt is (maar dan voornamelijk in low level stages als microfoon- en phonotrappen), kan het geen kwaad hieraan wat aandacht te schenken.

Maar met C37.....nou nee, dan nog liever die pebbles van Bertrix >:-)

Op 8 januari 2006 02:12:49 schreef KT88:
[...]
Ja, ik heb het meegemaakt, een BJT met blijkbaar een losse die (dye? hoe schrijf je dat? ) ofzo.
Als je ertegen tikte, dan hoorde je dat vrij hard door de speaker. Tikken tegen het koellichaam gaf een sterkere tik...

dat noemt een DIE

en dat microfonie effect .. met mossen (met bipolairen ook maar daar zal je heel hard moeten meppen ) kan je een triboelectrishc effect hebben wat kan verklaren waaro je een tik hoort.
je slaat eigenlijk electronen 'los' en die kunnen in de gate terechtkomen. Het gebeurt alleen in condensatoren ( er is een isolator nodig die 'donor' speelt ) en aangezien de gate van ene mos, en ook een BJT ene condensator is ...

je kan het demonstreren met een gewone domme coaxkabel.
hang die aan de scoop. laat de andere kant open.
de coaxkabel is niks anders da de condensator nu.
pak de kabel vast op ene goede 15 centimeter van het eiteinde en zwier de BNC connector tegen een hard oppervlak. ( redelijk hard maar niet hard genoeg om schade aan te richten aan de BNC connector of het oppervlak ( tafel of zo )- waar je op mept )

zorg dat je scoop op single shot staat , ongeveer 100 mllivolt per divisie en je trigger zo rond de 100 millivolt

je zal een mooei spike te zien krijgen. harder meppen geeft hogere spanning. ik heb ooit kabels getest van verschillende merken. met sommige ( van die klotekabels van 2 frank ) kon ik spanningen tot 10 volt piek to piek opwekken !

als je meer wilt weten zoek eens op 'triboelectrical effect'
Keithley heeft daar ene mooi boek over : dat effect kan precisiemetingen verstoren ( als je nanovolts en picoampere aant meten bent met hun toestellen )

Op 8 januari 2006 02:53:54 schreef KT88:
[...]
Maar met C37.....nou nee, dan nog liever die pebbles van Bertrix >:-)

Ik heb daar ook speciale producten voor, een lak die je op die printplaat smeert waardoor er enkel nog muzikale noten door de spoortjes gaan. (Ik heb het getest op een moederbord, en dat werkte super, de mp3's kwamen tot leven, wel enkel bij de soundcard smeren he, niet bij het geheugen ofzo, want dan is het omzeep vrees ik)

[Bericht gewijzigd door Bertrix op ]

Ik heb ooit eens geschreven naar de fabrikant van de Tripahazer (wegens een co topic), ik post dat hier effe.

Mijn vraag:

From: Bertold Van den Bergh <NO SPAM>
Reply-To: bertold@bertold.org
To: tritium@execpc.com
Subject: Triphazer
Date: Fri, 16 Sep 2005 22:19:02 +0200

Hello,

I am just getting started in the High-End audio world. When I was a a
friend's place I noticed what a difference the triphazer makes to the
overall audio quality. I'm very interested in this product and I'd like
to ask a few questions:

-What is the difference between the X-10,X-25 and the others?
-How does it do that? I mean the difference is enormous, how the hell
can it make such a big change to the sound quality.

I'm also very interested in your platinum cables, can you explain why
these cables work better than ordinary (Oxygen Free-)copper cables?

Thank you.
Sincerely,

Antwoord:

From: <NO SPAM>
To: <NO SPAM>
Subject: Re: Triphazer
Date: Fri, 16 Sep 2005 16:57:37 -0500 (23:57 CEST)

Hello

Original model numbers were 7, 15, 25, 50 and 60. The number relates to the
amount of processing possible.

These have been discontinued and replaced with the new X series which is
easily 100 % better than our original designs. I know that is hard to
believe even for us.

Models include speaker level X-20 399$ and X-80 749$.

Line level models are X-50 399$ and X-200 749$. Be careful some unscruplous
sellers have been trying to sell the old design by placing an X on the
label.

Some information can be found on our web site. www.triphazer.com

In depth explainations are beyond the scope of e-mail and my typing speed.

Our platinum cables actually sound better the longer they get!

For anyone starting out We suggest X-20 speaker units at only 399$ they kick
butt!

30 day money back guarantee on cables and Tri-phazers.

Thanks
Tritium
414-475-0007

2de mail, enkele min later

Hello
Just got this e-mail

Hi,
I just received the Ultra Platinum cables last night and hooked them up.

What I heard was better than I ever imagined my system was capable of
producing (period).
That was straight out of the box, no break-in at all (yet).

WOW, I am a believer now........

All my cables will be your Ultra Platinum cables ASAP!
My old references will be listed on Audiogon this weekend!

Whatever you are doing, leaves your competition (at ANY price) in the dust!

You have gained a real long-term customer.
I am sold.... hands down your cables are the best.

PS: You are welcome to print this testimonial...

Thanks,
Randy Kraft

Op 8 januari 2006 02:12:49 schreef KT88:
[...]
Van dat C37 gebeuren ben ik ook niet zo onder de indruk, maar heb je wel eens stilgestaan bij het feit dat eindtransistoren soms microfonisch kunnen zijn?
Een koellichaam doet soms "ping" als je er tegenaan tikt, dat wordt dus als het ware een klankkast.
Je kunt je ook voorstellen dat de transistor zijn parameters ietwat wijzigt als hij in trilling komt.....

Daarom zie je dat in de betere versterkers de koellichamen door rubber stroken zijn gedempt.
Het klinkt vergezocht, maar don't dismiss everything!

Het leuke is dat al dat gedoe zich afspeelt in de grijze zone. Er is altijd wel een theorie voorhanden die niet zo eenvoudig te weerleggen is. Maar als er één actief element is, dat gevoelig is voor microfonisch effect, dan zijn het toch wel buizen. Maar als ze op een gechromeerd chassis staan met gouden voetjes, dan hebben ze geen gebreken:-).

Op 8 januari 2006 11:36:07 schreef grotedikken:
[...]
Maar als ze op een gechromeerd chassis staan met gouden voetjes, dan hebben ze geen gebreken:-).

Mijn geldbeugel heeft die na de aankoop wel.

Snobisme en slimme marketing, een gouden combinatie.
Maar toch moeten we voorzichtig zijn met kritiek.
Enkele jaren geleden ,toen een ontvanger nog meer was dan een IFFT, hadden wij op het werk een meetinstrument nodig dat oa de intermodulatierespons van een ontvanger kon meten. Ik spreek hier van een meetbank ter waarde van zo'n kwart miljoen Euri.
Het werd een halfautomatisch apparaat met drie HF generatoren in. Die maakten automatisch alle mogelijke combinaties van radiofrequenties. Het detecteren moest door de operator gebeuren die met een koptelefoon meluisterde. Volgens de fabrikant was het onmogelijk om een volautomatisch toestel te bouwen dat het menselijk oor maar bij benadering kon vervangen. De intermodtest zou dan 8 uur duren ipv 1 uur. Onze oren kunnen onwaarschijnlijk kleine veranderingen in amplitude en in fase en zwevingen waarnemen.

kostelijk die audifielen
Zolang er idioten zijn die denken dat ze high end zijn met hun spulletjes zonder in een studio te zitten neem ik al gelijk niet serieus, en al helemaal niet in hun opel kadett 1.4 GSI die je zo langzamerhand moet aanduwen... :>

Ik heb een goedkope autoradio met mp3 en ik ben heeel tevreden :>
Baz

Wanneer komt er een iPod met een buis erin? de iTube...

Speelduur: 30min...

Er is al een japanner die een "speciale" buizen amp voor de Ipod op de markt gezet heeft ...

Hmm ... twee zelfs

http://retrothing.typepad.com/photos/uncategorized/concertino.jpg

http://jkontherun.blogs.com/photos/uncategorized/itubes1.jpg

[Bericht gewijzigd door Sine op ]

Op 8 januari 2006 14:20:06 schreef Sine:
Er is al een japanner die een "speciale" buizen amp voor de Ipod op de markt gezet heeft ...

URL?

Stond onder ander een project in waarbij de hoedenplank werd vervangen door een marmeren plaat waar de speakers ingebouwd werden, dit omdat het niet mee trilde. Kostte een paar centen maar dan had je ook wat .....

Dan vraag ik me af... hebben die gasten erover nagedacht wat er precies gebeurd bij een flinke aanrijding? Met een beetje pech vliegt er een stuk marmer van zeg 100 kilo dwars door de stoel, je hoofd en de voorruit heen zo bij je voorligger naar binnen ;)