evil,

je bent en blijft een arrogant stuk vreten.

Deze jongens durven tenminste nog toe te geven dat ze het niet snappen en dat ze graag willen weten wat ze fout doen!

@projectteam: Veel succes!

Da fripster

Goh... als we daar het meest irritante mannetje van heel circuits online weer niet hebben. Heb jij nog steeds geen andere bezigheid gevonden als op dit forum rond hangen? Ik dacht dat jij er mee was gestopt omdat het te veel van je vrije tijd in beslag nam? Maar nee hij is terug... met een nieuwe naam...
Je toont zelf ook niet echt een bijster hoog niveau van intelligentie met dit soort opmerkingen he?
Als je niks te melden hebt zou je je er dan niet gewoon mee willen bemoeien?
Vriendelijk dank!

Edit: hoor je het ook eens van een ander...

Fry wat betekend 10µF + 100nF in dit schema bij de elco van pin 1 naar pin 4?

Gebruik een kern uit een commonmode netfilter ofzo, die hebben vaak een hogere permeabiliteit dan die andere enkele (filter) spoelen.

Op 31 januari 2006 22:26:08 schreef ·°*teslaman*°·:

10 uF met 100 nF in parallel.

Op 31 januari 2006 22:26:08 schreef ·°*teslaman*°·:

Dat is ontkoppeling voor de voeding 10uF, 100nF voor hogere frequenties (stijlere schakelflanken) (parallel)

Verbanden leggen is ook niet voor je weggelegd schijnbaar.

Op 31 januari 2006 22:28:44 schreef Evilest Aedolon:
Verbanden leggen is ook niet voor je weggelegd schijnbaar.

Daar hebben we EHBO-fora voor.

Bedankt KT88.

@ dat irritante mannetje:
Hartelijk dank voor de informatie. Je gaat vooruit. Als je nu je interne gedachtegang erachter weg laat hoor je mij niet klagen.
Keep up the good work!

@dat-mannetje-dat-zichzelf-naar-een-genie-noemt-en-het-verschil-niet-kende-tussen-serie-en-parallel-en-toch-met-hoogspanning-speelt: Bezigheden genoeg, maar het is een leuke ontspanning.

Het ontkoppel gedeelte begrijp ik. Ik begrijp alleen niet waarom je dit 2 keer moet bouwen. 1 maal parallel over de ingangsspanning is toch voldoende aangezien de IC's op dezelfde voedingsspanning zitten aangesloten?

Ik vind spelen met hoogspanning en het snuiven van ozon ontspanning. En precies "KENDE".... toen jij nog niet zo'n arrogant vreselijk ventje was waren er ook dingen die jij niet begreep. Nu ongetwijfeld ook maar ben je te druk bezig je image hier hoog te houden dat toe te geven.

haha, ouderwets gezellig weer :)
Ik heb niks in deze richting gestudeerd. uberhaupt studeren is er nooit van gekomen. Na twee maanden had ik de universiteit wel weer gezien. Een beetje naar de kroeg en pandjes kraken en bewoonbaar maken vond ik veel leuker.
Daar nog wel een opleiding in afgerond, het leerlingwezen primair timmeren. Ik heb nu met een paar mensen een aannemers bedrijf. Maar ja, als maar huisjes bouwen en vertimmeren wordt ook maar saai, dus tijd voor een nieuwe hobby. In het begin van de tesla thread deel 1 wist ik ook nog geen moer, nu iets meer. Blijft nog veel te leren. Maar met googlen, simuleren, bouwen en testen en Circuits online kom je een heel eind :) Dat DIY (ook op CO) een elctronica werkplaats heeft in ons bedrijfspand is ook wel erg leerzaam.
De zo afentoe lompe afstraffingen van EA zijn voor mij een reden om het de volgende keer beter teweten. Goeie stimulans.

Bestel codes farnell:

8462615 ucc27321p
8462631 ucc27322p
3056995 TN25/15/10-3E25

Op 31 januari 2006 23:08:29 schreef fry:
De zo afentoe lompe afstraffingen van EA zijn voor mij een reden om het de volgende keer beter teweten. Goeie stimulans.

Wordt een stuk minder helaas, je moet je meer op mijn terrein begeven. Ofja, misschien lukt me dat niet eens meer. Misschien als het iets wiskundig is wel.

Bedankt Fry!
Ik zal het opschrijven dan bestel ik morgen.

Dat klinkt zeker goed! Het probleem met school is dat je moet leren wat ze willen dat je leert. Ik zou het liefst ook zelf bepalen wat ik leer en hoe. Microchips heb ik ook zelf ontcijfert en daar heb ik dan ook het meeste van geleerd en dat blijft ook beter hangen.
Ik zit nu in mijn eerste jaar HBO maar wil mijn propedeuse halen en dan naar TU delft gaan. Ik weet alleen niet precies wat ik later wil gaan doen. Onderzoek naar bolbliksems lijkt me geweldig of bij nasa van die mars rovertjes bouwen. Met ambitie kom je een heel eind. Maarja misschien wordt het wel iets heel anders... ik zie wel hoe het loopt.

EA, je hoeft niet meteen helemaal sentimenteel te worden, er komen heus nog wel van die momenten.

Die drivertjes geven een flinke stroom (een paar ampere) met een hele steile flank. De inductie van printspoortjes zorgen dan al voor spanning dipjes. Dat kan weer storing geven op eventuele andere ic's op de print en gaat tenkoste van de snelheid waarmee je de gate oplaadt. Daarom geef je ze beiden hun eigen voorraadje zo dicht mogelijk op het ic. Echt strak er naast zetten.
De gdt (gate drive transformer) ook direct naast de mosfets zetten met zo kort mogelijke lijntjes.

Op 31 januari 2006 23:32:13 schreef fry:
EA, je hoeft niet meteen helemaal sentimenteel te worden, er komen heus nog wel van die momenten.

Snik... Ik volg iedere stap!