pull-up weerstand

Hi,

Ik gebruik voor m'n eindwerk een Atmel AT89S8252 microcontroller en heb een vraagje over poort P0. In de datasheets staat vermeld dat indien men poort P0 als uitgang wilt gebruiken, je een pull-up weerstand dient te voorzien. Ik veronderstel dat de pull-up niet mag aanwezig zijn indien ik poort P0 als ingang gebruik... Ik zou graag de poort zowel als in- en uitgang willen gebruiken om deze print nog te kunnen gebruiken na mijn einwerk. Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

free_electron

Silicon Member

10 k naar voeding als pullup weerstand
poort zal perfect werken zowel in output als input mode. ( voor input maakt die pullup geen fluit uit )

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 10 januari 2006 21:59:43 schreef free_electron:
voor input maakt die pullup geen fluit uit

Dit is niet altijd zo. Ik heb een keer dit op school ook gedaan...met pullup weerstand. Alleen bij mij werkte dit niet goed doordat deze weerstand dan te hoog was..Had een waarde gebruikt van 100 000 ohm.. 10 K zou misschien wel kunnen werken.. Moet je gewoon ff uitproberen.