Op 30 januari 2006 00:15:29 schreef westcoast:
ja, en wat dacht van ROB op de cover van het bdxc magazine ...
Dan zeg ik die meteen op 
Hans de Swan
HF-junk, verslaafd aan ether.
Op 30 januari 2006 00:22:19 schreef westcoast:
[...]afgelopen zomer was ik met onze boot op vakantie in friesland toen heb ik het allemaal goed kunnen horen , goede muziek draaien ze bij seagull, hier in het westen zijn ze tussen rond het avonduur redelijk te ontvangen .
Het gekke is dat rond het avonduur de ontvangst in ZO-Friesland aanmerkelijk minder wordt door de fading op het toch al drukke 1602 KHz. Je krijgt zo'n beetje dezelfde ontvangst als Caroline vroeger had met hun 5 KW. vanaf zee...
Tot Heerenveen is Seagull dan in deze contreien goed te ontvangen, daarna wordt het knap minder...
Maar mocht je nog eens met de boot in Friesland komen, laat het eens weten, misschien kunnen we wel iets organiseren op HF-gebied...
Hans de Swan
Op 30 januari 2006 00:15:29 schreef westcoast:
ja, en wat dacht van ROB op de cover van het bdxc magazine ...
Metéén lid worden...
Hans de Swan
@ROB007, SATURNUS, WESTCOAST, RIPKIP, HENRY S., PD5AR, ORN, RD12TF, BARRES, MRF-TECHNOLIGY, FZWART, RIPKIP, SPARKS, VIEW, MR SOLDEER, KROKET, LEDLOVER, BETRIX, ESOTERIST, EVARIST, TORNADO, GALAXY, QRO_MAN, KILLERBEEZZ106, OLIBOLLIE, SEVENTIESRADIO, DOMINIC, GROTEDIKKEN en degene(n) die deze topic wel volgen, maar (nog) niet gereageerd hebben...):
DE "CO-KG UITDAGING!" (district Noord
) GEEFT (áls er genoeg animo voor is...) JOU DE KANS OM EENS LIVE MET ANDEREN OM DE TAFEL TE (GAAN) ZITTEN, ZODAT JIJ JOUW VRAGEN EN B(R)OUWSELS, OVER HF EENS NAAR BUITEN KUNT "SPUGEN"! (goed hé?;))
Nah, had een gesprek met een eigenares van een Grandcafé in de buurt en daar kan op dinsdag- en woensdagavonden zo'n meetinkje paatsvinden bij een grote stamtafel. De borrelhapjes voor de eerste avond komen op mijn rekening!
Misschien is als eerste avond 15 Februari om 20:00 uur een optie? Minimale bezetting lijkt mij 4 gegadigden... 
Hans de Swan
F***ck! Nu al vergist in een mogelijke datum...
De 1e bijeenkomst van de "CO KG-UITDAGING!" kan b.v. al plaatsvinden op 22 FEBRUARI!
Nu heeft iedereen ook wat meer bedenktijd...
MRF-Technoligy
MRF Always ON The Airwaves The Antenna is 90% of Your Radio - http://members.home.nl/mrf-technoligy/
@Hans de Swan
Waar zou zoiets gehouden moeten worden Hans zeg maar welke lokatie denk je aan. Het idee is leuk en denk ook zeker leerzaam. Ook is een Eyball Qso best grappig op zijn tijd.
Ook kan je wat afspreken op het NAT(noordelijk amateur treffen) op de 25 e dacht ik in de borgman hal van het martini plaza Groningen. Kan je gelijk shoppen en moeders de vrouw blij maken met een zak vol hf Goedies.
MRF
[Bericht gewijzigd door MRF-Technoligy op ]
Op 30 januari 2006 12:15:20 schreef Hans de Swan:
F***ck! Nu al vergist in een mogelijke datum...
De 1e bijeenkomst van de "CO KG-UITDAGING!" kan b.v. al plaatsvinden op 22 FEBRUARI!
Nu heeft iedereen ook wat meer bedenktijd...
Geen bedenktijd voor nodig 
Op 30 januari 2006 19:17:59 schreef MRF-Technoligy:
@Hans de SwanWaar zou zoiets gehouden moeten worden Hans zeg maar welke lokatie denk je aan. Het idee is leuk en denk ook zeker leerzaam. Ook is een Eyball Qso best grappig op zijn tijd.
Ook kan je wat afspreken op het NAT(noordelijk amateur treffen) op de 25 e dacht ik in de borgman hal van het martini plaza Groningen. Kan je gelijk shoppen en moeders de vrouw blij maken met een zak vol hf Goedies.MRF
Van de Pronkjewailronde? die is inderdaad de 25e.
Ook maar even heen 
Kan er weinig over vinden, alleen een emailadres via de VRZA
MRF-Technoligy
MRF Always ON The Airwaves The Antenna is 90% of Your Radio - http://members.home.nl/mrf-technoligy/
NOORDELIJK AMATEURTREFFEN 2006.
ZATERDAG 25 FEBRUARI 2006.
Op zaterdag 25 februari a.s. wordt in Groningen weer het Noordelijk Amateurtreffen gehouden, dit nu voor de 30e maal.
Plaats van handeling is, als altijd, de Borgmanhal van het Martiniplaza-complex.
Vele handelaren, zowel in de sektor "nieuw" als "gebruikt" hebben zich, zo vernamen wij van de organisatoren, reeds ingeschreven voor het NAT.
De aanwezigheid van de vele handelaren en demonstratiestands, zal niet verhinderen dat een belangrijk aspekt het TREFFEN van de amateurs onderling zal liggen.
Hiertoe is centraal in de hal weer een gezellig terras gepland waar, onder het genot van de daar verkrijgbare hapjes en drankjes, herinneringen kunnen worden opgehaald of anderszins ervaringen kunnen worden uitgewisseld.
Hat NAT zal starten om 09.30 en duurt tot 16.00 uur. U hebt dus ruimschoots de gelegenheid om, óók van verre naar Groningen te reizen voor dit altijd weer geslaagde gebeuren.
U vindt het Martiniplaza-complex aan de zuidkant van de stad Groningen. U volgt hierbij de aanwijzingen op de ANWB-borden.
De toegangsprijs bedraagt Euro 5,00.
Interessenten voor deelname kunnen kontakt opnemen met de Stichting NAT, Joh. Geradtsweg 79, 1222 PN te Hilversum of per e-mail : amateurtreffen@hotmail.com
MRF-Technoligy
Linkje voor de mannen met onbekende spoeltjes TOKO.Lekker handig
http://www.toko.co.jp/products/ctlg/coils/mini_coil_e.htm
MRF
MRF-Technoligy
Rob heeft zijn animeer meisjes weg gehaald en kan nu niet meer (zou zijn vrouw dit forum ook lezen???) Ik denk van wel.
Op 30 januari 2006 22:00:19 schreef MRF-Technoligy:
http://www.toko.co.jp/products/ctlg/coils/mini_coil_e.htmMRF
Genoteerd!
En bedankt voor de NAT informatie. 
Op 30 januari 2006 08:19:30 schreef Hans de Swan:
[...]
Metéén lid worden...
Dat moet je nu al zijn 
Op 30 januari 2006 22:00:19 schreef MRF-Technoligy:
http://www.toko.co.jp/products/ctlg/coils/mini_coil_e.htmMRF
bedankt voor de link.
er staan ook spoelen voor in het antennecircuit, maar kan je die ook gebruiken bij het zenden? het lijkt mij dat bij een beetje vermogen ze oranje-rood oplichten.
Hans de Swan
Op 30 januari 2006 19:17:59 schreef MRF-Technoligy:
Waar zou zoiets gehouden moeten worden Hans zeg maar welke lokatie denk je aan. Het idee is leuk en denk ook zeker leerzaam. Ook is een Eyball Qso best grappig op zijn tijd.Aan een grote stamtafel in Grand-café "de Burgemeester" te Wolvega. Euh... wat is een Eyball Qso???
Ook kan je wat afspreken op het NAT(noordelijk amateur treffen) op de 25 e dacht ik in de borgman hal van het martini plaza Groningen.
Misschien wel een beter idee, aangezien de datums elkaar vrijwel niet ontlopen. Wat vindt de rest ervan?
Kan je gelijk shoppen en moeders de vrouw blij maken met een zak vol hf Goedies.
Oooooooooooooh! Wat zal ze juichen!:)
Op 30 januari 2006 19:29:58 schreef Henry S.:
[...]
Geen bedenktijd voor nodigNoteren maar???
of
Op 30 januari 2006 19:55:00 schreef rob007:
Sorry @Hans ik kan niet!Maarre... Ga je misschien wel naar het Noordelijk Amateur Treffen? Dan zien we mekaar daar...(hoop ik).
Mailtje nog ontvangen?Op 30 januari 2006 21:05:28 schreef firma kraak&brom:
jammer rob
anders had ik je eens een keer kunnen ontmoeten
groeten sebastiaan
op de 6,441 mhzDat betekent, dat jij wel interesse hebt in een CO/KG-uitdaging! meetinkje, Sebastiaan?
Noteren?
(maarre... wat doe jij in hemelsnaam op de 6,441 MHz.???)
Hans de Swan
een quote verkeerd 
Maar je kan me noteren als present, en sowieso op de NAT.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]
Ik ben er weer,na wat verbouwingen thuis heb ik weer tijd voor de hobby.
Nu ik vorige een boom van 15 meter hoog heb weg laten halen($$$$$$slik),heb ik ruimte voor een open dipool.
Welke lengte adviseren jullie voor de poten om mee te beginnen?
Ik kom uit op 11,9m per poot,maar zal ik hem eerst wat langer houden?
Nu ben ik van plan om de antenne te gaan voeden met 75ohm kabel,omdat ik dat veel voorhanden heb op mijn werk(bamboe C3)
Ik wil de antenne gaan "sweepen" met mijn spectrumanalyser,want daar zit een generator in.
Ook heb ik op mij werk nog een hele goede richtingsgevoelige aftakelement liggen.
Ik sweep dus naar de antenne,en het gereflecteerde signaal komt via dat aftakelement weer terug op mijn spec.
Als het goed is krijg ik dus een dip op de resonatiefrequentie,en kan hem zo perfect op maat maken.
Ik ben erg benieuw naar die meting.
Op verzoek!
http://img473.imageshack.us/my.php?image=kgtx2tr5aq.jpg
rest komt later!
Rob007.