Ideetjes voor het Profielwerkstuk

Hey CO Leden,

Ik en een vriend van me, zijn bezig met het profielwerkstuk. Nou hadden we eerst het idee om iets te doen met een robot die een link had met een computer en zo metingen kan doen, maar dit bleek achteraf veel te omslachtig.

Daarom willen wat anders kiezen. Een vrij helder onderwerp, waar we dan juist wat dieper op in kunnen gaan. Het liefst iets als een recente ontwikkeling.

Als jullie nog ideeen hebben, horen we het graag, want wij kunnen niet echt iets leuks bedenken.

beter als een beginner beginnen, en als een expert eindigen, dan andersom | pureesoiree!!!

mijn profielwerkstuk ging over isolatie (warmte), was erg leuk om te doen. aart had dacht ik op zn website een stukje met allemaal ideeen

Wij willen natuurlijk wel wat doen met elektronica, zeker omdat we hier later hoogstwaarschijnlijk mee doorwillen en dat gewoon leuk vinden.
Toch bedankt voor de tip

beter als een beginner beginnen, en als een expert eindigen, dan andersom | pureesoiree!!!

Ik had hier inderdaad ooit eens wat neergezet. :)

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Iets met RFID doen is ook leuk, toegang tot clubs, speciale ruimtes, betalen etc. :D

Persoonlijk lijken mij die lasers wel wat, maar het is natuurlijk nog wel even de vraag wat mijn vriend vind, want het blijft hoe dan ook een gezamelijk project.
Als er nog iemand leuke ideeen heeft, horen wij het graag.

beter als een beginner beginnen, en als een expert eindigen, dan andersom | pureesoiree!!!

Om zomaar wat te roepen: Tesla Coil! ;)

Chris

[Bericht gewijzigd door coaster_chris op woensdag 22 februari 2006 21:31:33

~ Resonant Arcs ~

Ik heb voor mijn profielwerkstuk een thermometer gemaakt met een visual basic programma erbij via seriele poort. Heel simpel geworden uiteindelijk dmv een NTC.

Bouw een deftige eenkringer voor de kortegolf, met luidspreker eraan, en ferrietstaafje als antenne.

Free the whales!

En ik had "bijna" een buskruitkanon gemaakt :), maar misschien een alarminstallatie?

maak een modelwoning en breng daar zelfgemaakt alarm in en kijk hoe veilig je een huis kan maken voor een bepaald bedrag.

Bv. Ik heb 50 euro wat voor alarmsysteem kan je dan hebben?

LED there be light

Op 22 februari 2006 17:25:32 schreef Berry:
Nixie klok :+

whahahahaaa...
en dan zien we dadelijk zeker weer een ander topic: 'hoe maak je een nixie klok??' ( de zoveelste ) :p:p