zweetvoetje
Free the whales!
hehehe
ja, die zoek ik ook, en iedereen hier wil zo'n ding wel hebben...
Maar ze zijn over het algemeen redelijk prijzig, zelfs al bouw je een simpel dingetje met een TV tuner...
elmowww
PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
ja.... I know, hoewel ik voor veel mensen de praktische toepassing niet kan zien 
Maar had jij niet ergens een spectrumanalyzer vandaan gehaald? Ooit in een topic?
zweetvoetje
Free the whales!

nee
Ik wil er nog wel een keertje eentje maken met het één of andere 1-2GHz osc. IC'tje. Maar waarschijnlijk gaat het nog heel lang duren voor ik daar tijd voor heb, kben nu bezig met het ontwerpen van een schakelende voeding die nooit af gaat komen.
elmowww
PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Op 12 maart 2006 17:06:11 schreef zweetvoetje:
nee
Ik wil er nog wel een keertje eentje maken met het één of andere 1-2GHz osc. IC'tje. Maar waarschijnlijk gaat het nog heel lang duren voor ik daar tijd voor heb, kben nu bezig met het ontwerpen van een schakelende voeding die nooit af gaat komen.
Mmmm...
- Haal ik je nou door de war met iemand anders?
- Is er voor de rest niets meer uit dat topic gekomen?
- Of was de analyzer niet te repareren?
zweetvoetje
Free the whales!
owja, dat topic, ik weet niet wat er van die spec-analyser is geworden...
die heeft nooit meer wat laten horen...
pcnerd
Take a parachute, and jump!
Op 12 maart 2006 17:10:32 schreef zweetvoetje:
erm, geen discussies over andere dingen graag, enkel sale & trade.
maareh, ik heb ook nog een heathkit model 10-102 scoop staan (http://home.deds.nl/%7Ekipdev/troep/scope.jpg)
kost 20 euro...
//edit:
500khz, rest kun je zelf wel vinden van de specs.
leuk scoopje voor klokje of lissajoux figuurtjes.
kan ook signalen weergeven, maar moet je eerst zelf ff goed instellen, is erg lastig.
enneh, willitoyo, waar spreken we nou af?
@elmowww: kijk ff in mijn topic van die timer, heb vraagje voor je 
[Bericht gewijzigd door pcnerd op ]
elmowww
Op 12 maart 2006 17:10:32 schreef zweetvoetje:
Tip: zoek het op en vraag het gewoon. Met een beetje geluk ben je binnen.
elmowww
Wat ik nog heb staan:
6x Aluminium behuizinkjes
120x100x35mm ofzo. Farnell 427-2870.
Prijs: 10 euro p/s
1x Gazelle Compact Termal Transfer Labelpinter
Waarschijnlijk werkend, overbodig geworden met nieuwe apparatuur installatie. Ik heb hem niet geprobeerd, heb ook geen documentatie.
Mocht hij niet werken zit er een redelijke ringkern trafo in, en een stappenmotor.
Prijs: 20 euro p/s
2x Qume QVT70 Plus Terminal
Waarschijnlijk werkend, vervangen tegelijk met de labelprinters. Plat kastje, ong. 400x300x35mm, met 1 ledje aan de voorkant. Intern een leuk schakelend voedinkje.
Prijs: 10 euro p/s
1x Lasdraaddoorvoer module
Werkend, grote motor (geloof 110V DC), wormwielvertraging, draad wordt 2x beetgepakt en doorgevoerd.
Prijs: 50 euro
1x LiteOn 17" monitor
Waarschijnlijk werkend, dit controleer ik wel even voor je. Bij interesse pak ik ook het typenummer erbij.
Prijs: 15 euro
1x Defecte HP 17" monitor
Beeld gaat van klein naar groot (non-stop). Zou te repareren moeten zijn door 1 tor ergens vervangen (geen garantie).
Prijs: 10 euro
1x 24Vac 7,5A (180VA) Trafo
Géén ringkern, wel met bevestigingsmogelijkheden
?x Ultrasoon reinigingsbad
Met een bad-grootte waar een bril in pas. (ong. 80x160x25mm, afgeronde hoeken)
Prijs: 35 euro
1x Draadloze Minicamera, 2,4GHz
Nieuw, was een retourzending (rembours niet betaald). Ligt hier feitelijk weg te rotten, uit de tijd at ik mij met deze handel bezig hield. Met adapters.
Prijs: 70 euro
1x Oude huiskamerversterker
Geen idee hoeveel het waard is: krakende potmeters, werkt nog wel. Geen buizending helaas.
3x Oude, dikke RCF PA versterkers
Grote keuze aan uitgangssignalen (zelfs 100V geloof ik), 3 verschillende modellen:
2x dikke AMP + EQ
1x dunne AMP
In 19", zijn mono. Potmeters zijn een keer vervangen, misschien kraken ze weer.
Prijs: 30 euro p/s
--------------------
Wat ik nog zoek:
- Spectrumanalyzer
- Goede meetsnoeren
- Probe`s misschien
- DVD speler
- F-connectortang
- UTP connectortang
- Misschien goede geheugenscoop (heb nu een tektronix 222A, niet gecalibreerd en een klein scherm)
- Rolletje goede COAX
- Rolletje UTP
Betalen kan ook met gedestilleerd! 
In whiskey betaal je wat minder dan in euro`s bij mij. (dit keer, niet voor alles
)
pcnerd
Op 12 maart 2006 17:43:23 schreef elmowww:
Wat ik nog heb staan:
[lijst]Betalen kan ook met gedestilleerd!
In whiskey betaal je wat minder dan in euro`s bij mij. (dit keer, niet voor alles)
haha, leuke lijst
ik heb mijn lijstje ff geupdate, naar xls bestand, op categorieën en prioriteit 
http://members.lycos.nl/tomzooitje/beurs/kooplijstje.xls
elmowww
Beste pcnerd,
Misschien heb ik deze week het nieuwe protoype belischtingstimer af (slightly different design).
Ik heb nog wel emer liggen wat je zoekt ik post vanaaf wel.
@elmowww
Heb je wat meer info over die PA versterkers ?
Wellicht heb ik er wel interesse in.
Eens even kijken of ik ook naar de beurs kan komen. Even kijken of ik de auto van mijn ouders kan lenen ofzo heb helaas nog geen eigen auto.
elmowww
1 timer belichtingsbak
x ccfl inverters (zonder lampje)
1 goedkope walkytalky/porto
x kleine fet's voor led-besturing en bel.bak
6 nixies + toebehoren
2 pmv45en of andere logic level n-kanaals verrijkings mosfet
pcnerd:
Dit heb ik liggen voor je eventueel:
1x nieuwe versie belichtingsbaktimer, €20,- in principe
6x CCFL invertor, aanpassing nodig: hebben origineel brandgevaar, €1,- p/s
1x Walkietalkie kan ik voor je regelen van 50 euro/set
6x IN14 nixie (omgekeerd 5 voor de 2) €4 p/s + evt MPSA42
2x PMV45EN kan ik wel missen. Is wel in SMD. (nieuwe schema gebruikt de ouwe gouwe BC547)
elmowww
Jorrit: Het zijn geen hippe dingen die versterkers al minstens 20 jaar oud maar nog wel werkend. Ik gok dat ze zo`n 200W RMW geven op zijn minst. Ze gaan bést hard.
Als je heel graag wilt maak ik een foto van de kleine zonder EQ.
@elmowww
Leeftijd maakt me niet echt veel uit als ze nog maar goed werken. We hebben nu met de band zo'n goedkoop PA versterkertje maar dat ding is veel te ligt voor de speakers wie eraan hangen dus. Heb je toevallig de type nummers ervan zodat ik er wat meer informatie over op kan zoeken ?
pcnerd
Op 12 maart 2006 18:47:57 schreef elmowww:
1 timer belichtingsbak
x ccfl inverters (zonder lampje)
1 goedkope walkytalky/porto
x kleine fet's voor led-besturing en bel.bak
6 nixies + toebehoren
2 pmv45en of andere logic level n-kanaals verrijkings mosfetpcnerd:
Dit heb ik liggen voor je eventueel:
1x nieuwe versie belichtingsbaktimer, €20,- in principe
6x CCFL invertor, aanpassing nodig: hebben origineel brandgevaar, €1,- p/s
1x Walkietalkie kan ik voor je regelen van 50 euro/set
6x IN14 nixie (omgekeerd 5 voor de 2) €4 p/s + evt MPSA42
2x PMV45EN kan ik wel missen. Is wel in SMD. (nieuwe schema gebruikt de ouwe gouwe BC547)
hmm, je kunt dus i.p.v. die dingen ook de bd547 gebruiken? welke voorschakelweerstand? dan knal ik die er liever in.
en die bel.bak timer, die staart er enkel in de hoop dat ik zo'n leuke meganische vind. maar ik ga denk ik toch die van jouw bouwen, aangezien ik alle componenten al heb, be halve die mosfet's, maar als het ook met een bc547 kan (wat ik al verwachte) dan gaat het wel lukken.
en die ccfl's, wat voor aanpassingen zijn daar voor nodig, ik moet zeker geen brandgevaar hebben aangezien ik ze ga gebruiken voor een nano tc 
walkitalkiSET is niet nodig, wil slechts 1 goedkope zodat ik op bijv. zo'n beurs ook ff kan luisteren en kleppen.
hooguit een setje wat ik tegenkom voor max. 15 euro is interessant.
(omgekeerd 5 voor de 2) <== wat bedoel je daar precies mee, dat ik 2 voor vijf euro kan krijgen oid?. enneh, wat zijn die ic's precies?
elmowww
Jorrit: morgen zoek ik het even op...
pcnerd:
BC547 in dat schema: pulldown vervalt, basisweerstand van 1k plaatsen
CCFL convertors: eea zweven monteren (de hv kant. ik denk dat je dat zelf zoiezo al doet vanwege de aanpassingen)
(omgekeerd 5 voor de 2) <== wat bedoel je daar precies mee?
Dat voor het cijfertje 5 een omgekeerde 2 is gebruikt. Zoek maar eens op de in14
De MPSA42 is een transistor, een pnp die dergelijke voltages aankan. Geloof ik.
pcnerd
Op 13 maart 2006 00:46:28 schreef elmowww:
Jorrit: morgen zoek ik het even op...pcnerd:
BC547 in dat schema: pulldown vervalt, basisweerstand van 1k plaatsenCCFL convertors: eea zweven monteren (de hv kant. ik denk dat je dat zelf zoiezo al doet vanwege de aanpassingen)
(omgekeerd 5 voor de 2) <== wat bedoel je daar precies mee?
Dat voor het cijfertje 5 een omgekeerde 2 is gebruikt. Zoek maar eens op de in14De MPSA42 is een transistor, een pnp die dergelijke voltages aankan. Geloof ik.
hmm, die omgekeerde 2 bevalt me niet echt...
enneh, pulldown vervalt, zal wel
. ik plaats gewoon 1k + bc547 i.p.v. die mosfet's, dan zou alles goed moeten gaan...
WilToyo
Maak me niet gek, ik ben al gek.
Op 12 maart 2006 17:15:04 schreef pcnerd:
[...]
enneh, willitoyo, waar spreken we nou af?
11:00 bij de ingang is prima met CO-button ofcourse
pcnerd
Op 13 maart 2006 14:36:23 schreef WilToyo:
[...]11:00 bij de ingang is prima met CO-button ofcourse
zit wssg op mijn (linnen) tasje.
11:00 ook wssg grote co-meeting
.
ben er al om 9 uur 
WilToyo
Maak me niet gek, ik ben al gek.
pcnerd
Op 13 maart 2006 14:47:03 schreef WilToyo:
bij mij wssg op de mouw van m'n jas.ik ben wssg rond een uur of 10 moet eerst nog een uur rijden
aha
ga hier trouwens ook om 6:30 weg 
(koopjeshunter!)
pcnerd
Op 13 maart 2006 15:54:29 schreef Henry S.:
Gaan jullie kofferbak verkoop houden?
dat zal wel meevallen hoop ik 
nog iets wat mssg interessant is, 8mm massief koperdraad, heb iets van 1/1,5 m.
is niet genoeg voor primairy (behalve oltc) maar wel draad om ongelovelijke stromen doorheen te knallen. (ongeisoleerd).
elmowww
Op 13 maart 2006 15:54:29 schreef Henry S.:
Gaan jullie kofferbak verkoop houden?
Neuh, niet echt.
Als iemand iets van me wil hebben dan moeten ze dat maar melden, doe ik het in een doosje en dan sta ik _ergens_ op een bepaald tijdstip met een verdacht pakje