Zullen we het hier bij houden? ;)

Vraag & Aanbod is er ook nog.

Op 13 maart 2006 18:27:21 schreef Henry S.:
Zullen we het hier bij houden? ;)

Vraag & Aanbod is er ook nog.

ja maar dat werkt nietzo lekker als een ruiltopic, als we we in algemeen een topic starten met:

\Ik heb bla bla

\Ik zoek bla bla

*Ik wil dat

*Wil jij met dit?

Volgens mij hebben we hier allemaal wel spullen die we wel willen ruilen voor dingen die voor ons leuker zijn, terwijl die bij een ander verrotten

Kijk eens goed naar de titel van dit topic...

Lees het eerste woord eens, dat betekend dat het over een week over is, ik wil gewoon een permanent ruiltopic

Op 13 maart 2006 19:01:28 schreef Ganzz:
Lees het eerste woord eens, dat betekend dat het over een week over is, ik wil gewoon een permanent ruiltopic

dat mag je zelf starten.
dit topic is bedoelt om te ruilen/handelen tussen de mensen op de beurs, enige plaats waar we binnekort bij elkaar komen, dus geen verzendskosten.

niet starten, aanvragen. :) En V&A is daar ook voor.

@elmowww
Ik kom nu 99% zeker op de beurs dus als je de PA versterkers mee zou willen nemen. Ik heb wel interesse in de 2 grote mono amps. Wellicht heeft iemand wie ik ken nog interesse in de kleine amp maar dat zou ik eerst moeten overleggen. Mocht je nog meer gegevens erover kunnen vinden dan zou dat mooi zijn.

Op 13 maart 2006 20:18:46 schreef Jorrit:
@elmowww
Ik kom nu 99% zeker op de beurs dus als je de PA versterkers mee zou willen nemen. Ik heb wel interesse in de 2 grote mono amps. Wellicht heeft iemand wie ik ken nog interesse in de kleine amp maar dat zou ik eerst moeten overleggen. Mocht je nog meer gegevens erover kunnen vinden dan zou dat mooi zijn.

Jorrit, ik wil dat proberen/doen, maar dan wil ik het liefst zeker zijn dat ik ze niet meer mee terug hoef te nemen. Ik hoop morgen een foto te hebben.

Mail me maar even op elmar[apenstaart]jongeri[punt]us.

hmm, heeft iemand voor mij een leuk pmr portotje, 1km is al veel :)
max 15 euro oid.

Op 14 maart 2006 10:28:02 schreef pcnerd:
hmm, heeft iemand voor mij een leuk pmr portotje, 1km is al veel :)
max 15 euro oid.

Sorry, gaat niet lukken ;)

Jorrit:
Hier wat foto`tjes van de versterkers. Dit zijn de 2 grote, de kleine versterker is helaas zoek. Ik probeer hem nog te vinden.

Foto 0
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5

Ah Elmowwwwwwwwwww.......

RCF-jes.....oldies but goodies.

Heb je twee dezelfde, heb je ook twee uitgangstrafo's (jazeker! ), waarmee je een Circlotron buizenversterker kunt bouwen.

2 (eigenlijk 4) 6AS7Gs in deze opstelling zijn zeker goed voor een watt of twintig.

Dit is nog ontopic ook, want op die beurs kun je die buisjes vast wel krijgen.
Ook bekend onder typenr. 6080 of ECC230, maar die zien er lang zo sexy niet uit :-P

- edit -
Is ook niet voor mij, maar misschien is Jorrit te porren om, na zijn gitaarversterker avontuur, het eens met huiskamer audio te proberen :-)

[Bericht gewijzigd door KT88 op ]

Op 14 maart 2006 23:57:04 schreef KT88:
Ah Elmowwwwwwwwwww.......

RCF-jes.....oldies but goodies.

Heb je twee dezelfde, heb je ook twee uitgangstrafo's (jazeker! ), waarmee je een Circlotron buizenversterker kunt bouwen.

2 (eigenlijk 4) 6AS7Gs in deze opstelling zijn zeker goed voor een watt of twintig.

Dit is nog ontopic ook, want op die beurs kun je die buisjes vast wel krijgen.
Ook bekend onder typenr. 6080 of ECC230, maar die zien er lang zo sexy niet uit :-P

Sterker nog: dat zijn (nu) 2 dezelfde ;)...

Ik wil ooit wel een keer wat met buizen doen (ooit al gedaan), maar dat zit er de komende jaren niet in. Als ik iemand hiermee gelukkig kan maken dan graag. Ik heb echter al een halve afspraak mer Jorrit staan ;)

@elmowww.
Ik neem ze wel mee. Neem ze alle 3 maar mee of ik de kleine ook koop weet ik nog niet helemaal zeker maar dat moet toch geen probleem zijn ofwel ?

Ik heb eventueel nog wel een 19 inch kast in de aanbieding van 4u hoog. Mocht daar iemand nog in geinterseerd zijn.

@kt88.

Ik heb me nu ook al een blaukpunkt buizenradio op de kop getikt wie nog helemaal gerepareerd moet worden. Leuk project voor als ik weer wat meer tijd heb :). Maar wellicht ga ik het nog wel proberen met de uitgangstrafo's. Wat zouden die buisjes zo'n beetje kosten op de beurs ?

Op 15 maart 2006 18:04:05 schreef Jorrit:
Ik heb me nu ook al een blaukpunkt buizenradio op de kop getikt wie nog helemaal gerepareerd moet worden. Leuk project voor als ik weer wat meer tijd heb :).

Gaaf!
Houd wel in de gaten dat daar vaak speciale buisjes in zaten, zoals EF97, ECC86 en zo.
De eindtrap werd vaak nog uitgevoerd met 1 dikke Ge-tor, in A met een uitgangstrafo.

Maar wellicht ga ik het nog wel proberen met de uitgangstrafo's. Wat zouden die buisjes zo'n beetje kosten op de beurs ?

6AS7 used to be a dime a dozen, wat ze nu doen is mij niet bekend.
Het is geen gewilde audiobuis, dus de prijzen zullen m.i. wel mee moeten vallen.
Destijds kreeg je ze zowat cadeau, heb er ooit 12 "gekocht"
voor een pakje sigaretten >:-)

Let wel op dat de Circlotron de trafo gebruikt als autotrafo, en dat de driver een grote spanningszwaai moet kunnen leveren omdat de load tussen de kathodes zit.

http://circlotron.tripod.com/

@elmowww.
Ik neem ze wel mee. Neem ze alle 3 maar mee of ik de kleine ook koop weet ik nog niet helemaal zeker maar dat moet toch geen probleem zijn ofwel ?

Ik heb eventueel nog wel een 19 inch kast in de aanbieding van 4u hoog. Mocht daar iemand nog in geinterseerd zijn.

@kt88.

Ik heb me nu ook al een blaukpunkt buizenradio op de kop getikt wie nog helemaal gerepareerd moet worden. Leuk project voor als ik weer wat meer tijd heb :). Maar wellicht ga ik het nog wel proberen met de uitgangstrafo's. Wat zouden die buisjes zo'n beetje kosten op de beurs ?

@Jorrit:
Kan je dan even een email sturen met je nummerplaat/auto en je telnummer ed? Ik kom denkik tussen 10 - 11 uur aan, en dan kunnen we ff die dingen in je auto zetten... (als je dan ff naar buiten kan komen ;))

@pcnerd:
Wilde je nou dat ik nog wat meenam of niet?

Iemand anders nog interesse in iets?
6x Aluminium behuizinkjes
1x Gazelle Compact Termal Transfer Labelpinter
2x Qume QVT70 Plus Terminal
1x Lasdraaddoorvoer module
1x LiteOn 17" monitor
1x Defecte HP 17" monitor
1x 24Vac 7,5A (180VA) Trafo
1x Draadloze Minicamera, 2,4GHz
1x Oude huiskamerversterker

[Bericht gewijzigd door elmowww op ]

@elmowww.

@kt88.

fototje van die kast + prijs? :)
ahja en als iemand nog een eindtrafo heeft van 2K5 ongeveer 50w maar kmoe wel eerst prijs weten :)

@beertje_01

http://home.hccnet.nl/g.heus/werk3.JPG

Hier staat er 1 boven op de blauwe voedingen. Ik heb er hier al wel wat ingebouwd normaal zitten alleen de 4 ledjes erin. Ik heb eventueel ook nog wel een 2 U of 3 U kast maar daar heb ik zo geen foto van. Prijs geen idee moeten we het maar is over hebben als je interesse hebt.

hmmm mooi kastje :)
en jah prijs...
sbest wel een mooi kastje moet ik zeggen.
heb je toevallig ook nog foto van die 2U? of is het hetzelfde principe/vormgeving?

Het is ook wel een vrij stevige kast. Frontplaat is 5mm dik alluminium dus :). Ik zou morgen wel een paar foto's van de andere kastjes kunnen maken ben de digitale camera een beetje kwijt op dit moment dus. Maar dat is een iets ander model. Ik weet niet precies hoe het systeem heet maar je kunt er eurokaart printplaten inschuiven en daar past dan zo'n frontje op. Maar ik zou er wel even een foto van maken als je interesse hebt.

wel eigenlijk wel (mijn vocoder project heeft nog zo'n kastje nodig.......project staat even in ijskast maar heb een manier gevonden voor goedkope printen te drukken op school :p )
kun jij eventueel nog iets gebruiken ofzo kunnen we miss wat ruilen ofzo :)

Op 15 maart 2006 18:34:19 schreef elmowww:
[...]
Iemand anders nog interesse in iets?
1x 24Vac 7,5A (180VA) Trafo

Ring of blok en hoeveel €?

Bloktrafo, met beestigingspaatje eronder.

Hoeveel istie waard, €10? Doe maar €5,-

[Bericht gewijzigd door elmowww op ]

Ik kom morgen ook, weet niet wat ik moet verwachten. Ik wil wat componenten als weerstanden, condendsators, wat IC's (spanningsregelaars, opamps enz) kopen om een eigen experimenteer assortimentje te maken zodat ik ook eens wat vaker iets in werkelijkheid kan maken (breadboard) ipv op EWB.

Ik zoek ook een functiegenerator met sinus/zaagtand/blokgolf. Anders de onderdelen om er een te bouwen.

Fred101

@fred101 als je gemakkelijk een functiegeneratr wilt bouwen => max038
zou je zelfs kunnen samplen :p ma swat is miss niet echt eerlijk alhoewel ik hem niet direct kon vinden in de electrozaken dus jah.... en national semiconductor gaat daar nu ni direct failliet van hé :)
buiten die chip nog een 4tal opamps dacht ik en wat R's en C's en schakelaar en potmeters
zie hier http://www.web-ee.com/Schematics/Function%20Generator/Waveform%20Gener…
nu nog kastje enzo er rond maar dat vind je dan wel op rosmalen ;)

hetgeen ik ook nog zou willen vinden is een batterij van 12v paar AH voor men robot voor school.

Ik ben al lange tijd op zoek naar twee non elektronica dingen:

- PCMCIA to USB 16 bit card (16 bit USB kaartje voor in een laptop)

- PCI to PCMCIA 32 bit slot (om 32 bit PCMCIA kaarten in een normale pc te stoppen)