Ik weet niet of dit het goede forum is, maar weet niet waar ik anders met de vraag heenkan.

Er zijn hier vast wel forumers die in het zelfde schuitje zitten als mij. 1993 van de MTS afgekomen altijd diverse cursussen gedaan en nu niet meer verder (mts niveau) komen (ongeacht de cursusen). Bij mij is het punt gekomen dat ik besloten heb om te kijken naar een HTS opleiding. Liefst Energietechniek. Alleen valt het me vies tegen in de hoeveelheid scholen die dit aanbieden..
Omdat ik het buiten mijn werk moet doen zoek ik ook nog een opleiding die in modules te doen is..
Heb wel een school gevonden (HVA) die hiermee bezig is alleen verwachten ze dat dit pas in 2007 kan gaan lopen.
Men gaf op de HVA aan dat er wel meer vraag naar is...

Zijn er meer mensen die hiernaar op zoek zijn? en zo ja in welke regeo, welke opleiding?

Ik kom van de Haagse Hogeschool, en daar hebben ze na mij project gestuurd onderwijs ingevoerd.

Ik moet zeggen dat elke hogere opleiding iha. 'slecht' is, mijn beide zussen hebben ook HBO-opleidingen gevolgd en zijn over hun scholen ook niet te spreken.

Ik ben van mening dat dat eigenlijk ook een goed teken is, als namelijk alles op je opleiding op 'rolletjes' loopt leer je niks. Als je door leraren aan het handje wordt gehouden wat betreft de leerstof leer je niks.

Op de HHS was organisatorisch ERG veel niet in orde, je moest overal eigenlijk zelf achteraan, maar DAAR leer je het belangrijkste van wat je überhaupt kunt leren op een HBO, ZELFSTANDIGHEID. (op de TU-delft, waar ik ook 2 jaren vertoefde idem-dito.)

Wat het 'schoolse' karakter van een HBO-opleiding betreft, ik kwam van de TU af en had al een behoorlijke mate van zelfstandig werken en informatie vergaren. Ik moest dus weer wennen, maar daarbij had men al snel in de gaten, 'die loopt de kantjes er niet af, dat gaat wel goed' en liet men mij 'met rust'.

Voor klasgenoten met Havo/MBO/VWO-vooropleiding was het wel nodig ze aan het handje te nemen, anders kwam er niets van terecht. (kwam er bij vele toch niet, heb daar al eens een boekje over opengedaan hier)

Conclusie: of een HBO-opleiding goed of slecht is hangt helemaal van je zelf af, hoe ga je ermee om met wat je geboden wordt. En bedenk, de 'slechtste' opleidingen leveren meestal de 'beste' ingenieurs, omdat men zelf aan de slag moet om er door te komen.

@DC2PCC
Ben het helemaal met je eens, hoe goed je opleiding is bepaal je zelf. Zeker bij project gestuurd onderwijs. Je kan met project jezelf er makkerlijk vanaf maken maar kan ook zeer diep op de stof in gaan.
Zelf zit op de HvA, als je wil kan je makkelijk er door heen fietsen. Je kan er ook wat leuks van maken en echt wat leren, leuke projecten kosten eenmaal tijd. Heb zelf altijd zo proberen te sturen dat ik met gemotiveerde en slimme mensen aan projecten kunnen werken.

@michel
Kijk op veel opleidingen rond en probeer een opleiding te vinden die bij jou past. Manier van werken etc. probeer een meeloop dag dan krijg je een echt beeld en kan je met verschillende studenten praten. Je kan horen wat er goed en vooral wat hun er niet goed aan vinden.