Hallo heren,
Kan er mij iemand nog adressen bezorgen van elektronica dumps ? (Tweedehands, opkopen, stock verkopen)
Er waren in de jaren 80 vele zulke commerciele en militaire dumps.
Ik ben vroeger veel met mijn vader meegeweest naar zulke plaatsen, dacht in Margeraten, Eindhoven (Regenboog), Herentals (België), enz
Zijn er eigenlijk ook nog stock verkopen bij Philips ? Van die zakken componenten waar vanalles en nogwat in stak.
Vroeger, in Hasselt, waren dit bepaalde dagen van de maand.
Als er iemand tips of adressen heeft, laat het mij weten AUB. Ik ben vooral opzoek in Belgisch en nederlands limburg, maar bij adressen elders kan natuurlijk iedereen baat hebben.
Mvg,
Peter
klein is fijn
Moderator
Move -> ontwikkeling, daar horen de discussies over de electroboeren in het algemeen te staan. 
De Baco (www.baco-army-goods.nl) is toch wel een van de bekendste in Noord Holland.
Ze zitten in IJmuiden, maar ze doen ook aan verzending.
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
www.trianglemachinery.com
weirdstuff.com
etech4sale.com
www.excess-solutions.com
en natuurlijk Ebay niet vergeten !
trianglemachinery is een enorm rommelkot. die gasten breken vanalles af. je vindt er alles van stappenmotoren tot vijzen , pneumatica , hydrolica. voor mechanica spul ( draadstangen , x-y tafels etc )
weirdstuff is de tegenhanger van triangle maar dan voor computer spul. wisselstukken voor oude pdp-11 tot de laatste moderne pentium IV. gigantisch magazijn waar je uren kan in ronddolen.
excess solutions is puur componenten overschotten.
etech4sale zijn restpartijen van computermateriaal.
[url=www.vandijkenelektronica.nl/]Van Dijken Hoogkerk[/url] (sorry niet echt in de buurt).
[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]
Sweet Winter Smile
A long answer is not short!
Op 21 maart 2006 01:05:30 schreef Henry S.:
[url=www.vandijkenelektronica.nl/]Van Dijken Hoogkerk[/url] (sorry niet echt in de buurt).
Jawel, op circa 5 minuutjes afstand met de auto 
SWSje
Sweet Winter Smile
A long answer is not short!
Hahaha...dat klopt dan ook weer als een bus 
SWSje
P.S. Vroeger kwam ik al bij Van Dijken en hoewel het destijds niet erg groot was waren er wel leuke spullen bij voor een zacht prijsje.
Net als met vlooienmarkten vroeger en nu: vroeger kon je voor een kwartje nog wel eens iets leuks kopen, tegenwoordig is het allemaal "handel".
In Eindhoven zit de industrieveiling, voormalig onderdeel van recyclingbedrijf Mirec, maar ook die weten de prijzen goed te bedenken. Ze hebben wel veel leuke spulletjes!!
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Op 21 maart 2006 00:33:29 schreef olvaar:
...Margeraten, Eindhoven (Regenboog),...
De regenboog in Margraten is gesplitst in Regenboog computers en tronicplaza.
Tronicplaza heeft nog wel af en toe dumpdingetjes.
jovak
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Op 21 maart 2006 08:55:45 schreef MAH:
volgensmijn kan je bij vandijken alleen maar terecht met afpraak. beetje jammer.
Volgens mij kan je er op vrijdag middag zo binnen lopen. Niet zelf geprobeerd, is mij even te ver.
Op 21 maart 2006 00:54:50 schreef free_electron:
www.trianglemachinery.com
weirdstuff.com
etech4sale.com
www.excess-solutions.com.
Leuk als je in san jose woont 
In Kalken (Belgie) is er ook nog een dump, meestal van legermateriaal, maar ook electriciteit/electronica
ledfreak
Moderator green laser forum http://www.greenlasers.co.uk/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi
Op 21 maart 2006 00:42:56 schreef klein is fijn:
Move -> ontwikkeling, daar horen de discussies over de electroboeren in het algemeen te staan.De Baco (www.baco-army-goods.nl) is toch wel een van de bekendste in Noord Holland.
Ze zitten in IJmuiden, maar ze doen ook aan verzending.
jammer genoeg hebben ze alleen niet zo veel bijzonders meer de laatste tijd
moet dr ook weer eens langs
Op 21 maart 2006 09:19:02 schreef jovak:
[...]Volgens mij kan je er op vrijdag middag zo binnen lopen. Niet zelf geprobeerd, is mij even te ver.
Elke vrijdagmiddag zolang het op de site aangegeven staat. Maak van te voren een lijstje via de site (uitprinten), dan zoekt die beste man het even voor je op, want het moet uit alle hoeken en gaten komen, ondertussen hoef je je echt niet te vervelen. 
Op 21 maart 2006 01:05:30 schreef Henry S.:
O nee ee ??
Voor mij mooi wel.
Tronicplaza is alweer failliet? link
[Assieniewerrukt:]
Faillissement TRONICPLAZA RETAIL BV
Insolventienr. F 06 52
Rechtbank Maastricht
Datum uitspraak 22-03-2006
Feiten
22-03-2006 faillissement
Betreft
TRONICPLAZA RETAIL BV
h.o.d.n. TRONICPLAZA Margraten
Heel oud nieuws: http://www.circuitsonline.net/forum/search.php?query=Tronicplaza&m…
Zie ook de datum van de uitspraak 22-03-2006, bijna een jaar geleden.
Is opvolger Gigatronic een dumpzaak?
En daarbij fout nieuws:
1) de industrieveiling is NIET een afdeling van de Mirec! (zie ook de post van 21 maart!)
2)Tronicplaza is NIET failliet maar doorgestart.
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
Ik woon vlakbij Eindhoven, heeft iemand wat meer info over die Mirec? Hebben ze er net zoals bij Baco ook bijv. allerlij sloopprinten?
NIET bij de Mirec!!!! (lezen)
Bij de industrieveiling. Volg die link van peterrr dan. Daar staat ook een telefoonnummer bij.
Sloopprinten hebben ze niet.