Op 4 oktober 2006 18:00:02 schreef knakworst jack:
khad een keer gehoord dat als je wat spiegels op bepaalde manier tegen over elkaar zet dan een laser richt op die spiegel op een bepaalde manier dat je een straal kreeg die niet stopte ook al druk je het knoppie niet meer in .tot dat je tussen de spiegels in gaat

weet niet of het waar is
zou wel vet zijn als het wel zo was

Man... ik heb een keer of 3 rustig moeten lezen om te begrijpen wat je nou eigenlijk bedoelde.

Jij bedoelt een lichtsluis, waarbij doormiddel van spiegels de laserstraal een aantal keer gereflecteerd word, zodat je een raam of deur af kan bakenen.
Onderbreek je de straal, dan kan jer een alarmschakeling aanhangen, die (uiteraard) niet meer uitgaat als je de straal weer zou 'herstellen' (de laser gaat niet meer aan, dus is er ook niets om te herstellen)

Nee, waarschijnlijk bedoelt hij dat je een laserstraal tussen twee spiegels op en neer kan laten gaan. Dit zou in theorie wel gaan maar dan heb je superreflecterende spiegels nodig (vrijwel 100% reflectie) en moeten deze ten minste op enkele kilometers,r kan best veel meer zijn, van elkaar af staan.

Bijna klaar...:)

@degene met groene laser problemen: idd, een pulldown weerstandje (10 K vanaf de ttl lijn naar de massa) zou de uit komt kunnen bieden.

@degene met groene laser problemen: idd, een pulldown weerstandje (10 K vanaf de ttl lijn naar de massa) zou de uit komt kunnen bieden.

Muddy, zou je me hierover iets meer uitleg over kunnen geven?
Mischien een voorbeeldje?

Muddy, zou je me hierover iets meer uitleg over kunnen geven?
Mischien een voorbeeldje?

Dat met die 2 spiegels tegenover elkaar kan niet.

De hoek waarbij de laserstraal op de 1e spiegel komt is ook de hoek van de straal naar de 2e spiegel! De straal ná de 2e spiegel kan dan niet meer precies op de 1e spiegel terecht komen...

@ Hammink:

Om je problemen op te lossen moet je altijd zo eenvoudig mogelijk beginnen:
Gebruik Popelscan en sluit je blanking-ingang van je laser aan op de blanking-uitgang van je DAC. Maak in Popelscan een vierkantje met ook blankinglijnen. Je laser moet nu blanken, of dat nu tijdens de kleurlijnen is of tijdens de blankinglijnen.
Werkt het blanken helemaal niet, dan is we wat aan de hand met je laser.

M'n laser blankt wel.
Maar als ik een show afspeel op de computer, dan zie ik bij de simulatie heel wat meer laser lijnen dan die m'n laser op dat moment projeckteerd.
In de simulatie zijn die lijnen die m'n projecktor niet projeckteerd van een andere kleur dan die m'n projecktor wel projeckteerd.

Het heeft iets te maken met die TTL output waaraan ik iets moet veranderen maar je moet alleen ff weten wat he...:-S
Tis allemaal nog niet zo makelijk voor mij

Op 4 oktober 2006 18:00:02 schreef knakworst jack:
khad een keer gehoord dat als je wat spiegels op bepaalde manier tegen over elkaar zet dan een laser richt op die spiegel op een bepaalde manier dat je een straal kreeg die niet stopte ook al druk je het knoppie niet meer in .tot dat je tussen de spiegels in gaat

weet niet of het waar is
zou wel vet zijn als het wel zo was

het lijkt er een beetje op dat je hier een Q-switched laser bedoelt. Ik kan even geen duidelijk linkje vinden. Maar op Sam's faq staat het ergens...

Switch-PCB in popelscan aangevinkt?
is voor als je S-RGB chip gebruikt...

[Bericht gewijzigd door Dnstje op ]

dat idee van een lichtstraal tussen twee spiegels kan, alleen moet je er wel energie toevoegen,want de lichtstraal tussen twee spiegels verliest energie in de reflector en in de weg tussen de spiegels, ook als is dit maar een paar promiel is ,is de lichtsnelheid zo groot dat hij in een paar nano sec uitdooft
Dit principe wordt toegepast in een laserbuis
ieder eind een spiegel waar van een halfdoorlatend is , dus al bij al nog niet zo`n gek idee.

Hoi,
Hier de laser bank waar ik 1 1/2 jaar geleden mee ben begonnen!
ps: mijn 60mW argon mag waarschijnlijk weg omdat ik een 1,5Watt argon krijg dus houdt vraag en aanbod in de gaten.

Groeten aan Hilbren,

Johan

http://www.uploadarchief.net/files/download/IMGP2032copy.jpg

Ik zag net een 18x dvd speed brander :S http://www.vicomputers.nl/index.php

Wat mag daar voorn laser in zitten? meer dan die van 16x branders? want het is maar 2 speed verschil.

Hoi,Wie kan mij helpen met mijn neos 6kanaals Aom? Heeft er iemand de user manual voor mijn neos Aom type 64040-75-.1-6ch ? alle info is welkom
groeten

Hoi allemaal,

Ik zoek een spiegeltje zodat ik Rood en groen kan samen voegen tot geel.

Ik hoop dat iemand me hier aan kan helpen.

Ik heb binnenkort een feest waar ik m'n laser mag testen en wil dan ook al graag m'n rode diode in het systeem hebben zitten.

Als iemand iets heeft liggen voor me, mail me dan a.u.b en dan komen we er vast wel uit

@laserdesign:

Je zou het eens kunnen proberen op: http://www.neostech.com

Ik weet zeker dat deze mensen je verder kunnen helpen...

Succes.

Volgens mij is dit ongeveer wat je zoekt:
http://www.neostech.com/pdfs/Asize%5C51%5C51A05418.pdf

[Bericht gewijzigd door F-rank op ]

Hammink, die kan je [url=www.laserexpert.nl]hier[/url] vinden. Mail ze en vraag de bestellijst op OF mail ze en vraag de prijs van een rood/groen dichro.

Ik heb nu een nieuwe voeding voor me groene laser (output 12V 0,45A, via 7808 naar 8V gebracht, simpele lm317 stroombegrenzer + tor blank), maar heb nog steeds wat problemen: als ik hem aanzet, gaat hij fel aan, dimt hij tot ongeveer halve sterkte weg en wordt hij weer fel. dit duurt in totaal ongeveer 0.5 seconde. Gelukkig is het effect weg als ik heel snel achter elkaar knipper.
ook heb ik de vlindertjes rond gemaakt en overal gaatjes in geboord. Dit duurt echt niet lang meer of er komt zichtbaar resultaat.

Weet iemand hoe ik de spiegeltjes moet plaatsen ten opzichte van de magneet/vlinder en hoe ik de vlindertjes moet plaatsen ten opzichte van de magneet/spiegel? Dan kan ik weer lekker gaan lijmen.

edit: en norm heeft weer een update @ 5 oktober

Heej mensen,

Ik heb nog twee Dichro's liggen voor rood en Blauw / groen mee te mixen. Ik kan er nu niks mee. Wie geintreseert zijn laat het even weten via mail.

Grtzzz Dj Antoine

@ Muddy: Bedankt voor de site.
Kan ik weer een stapje verder met m'n laser :-)

Is er hier nog iemand die een AOM heeft liggen voor een leuk prijsje? Ik ben echt niet bekend met deze dingen maar ik ben er wel 1 nodig omdat ik straks een fullcolor laser wil maken.
Ik ga als het goed is een Argon ALC60X kopen en een 200 mw rode dpss module.
Verder maar ik gebruik van een Easylease DAC.

Mocht iemand een ander idee hebben voor m'n laser systeem, dan hoor ik dat graag van jullie.

Op 16 oktober 2006 17:30:58 schreef Dj Antoine:
Heej mensen,

Ik heb nog twee Dichro's liggen voor rood en Blauw / groen mee te mixen. Ik kan er nu niks mee. Wie geintreseert zijn laat het even weten via mail.

Grtzzz Dj Antoine

Laat deze groen door en weerspiegeld rood en blauw?

@ F-rank
Thanks voor de info ik zal ze eens mailen

Shit, er ligt hier nu een half afgebrande tda2030... Ik zette men laser gisteren even aan, ventilatortje ging mooi draaien en na 2 seconden klapte het relais om (inschakelvertraging) en toen ging het roken.
Na een kleine zoektocht bleek dat de TDA2030 van het onderste galvo bordje deels was afgebrokkeld... Ik ga direct een nieuwe bestellen en kijken waar de fout zit.

Op 16 oktober 2006 17:40:47 schreef Hammink:
[...]
Laat deze groen door en weerspiegeld rood en blauw?

Nee de dichro laat rood door en rest kaart hij af.
Maar als je intresse hebt dan moet je ff een mailtje sturen

Donderdag aan mijn laserbank beginnen.

R=100mw
G=30mw
B=30mw

100cm bij 40cm alminium plaat en daar allelei gaatjes in boren. Wordt een leuk project.

Zal proberen om foto's te maken.
Heb donderdag als het goed is al mijn printjes binnen.
Wordt een leuk weekend.

Kan misschien aan 4 van zulke platen komen als er mensen zijn geintereseert, Moeten die ook een mailtje sturen.
Je kunt in alminium een m schroefdraad tappen, zodat je je lasers en beugeltjes kan bevestigen.

Grtzzz Dj Antoine

Er is weer een 5mW laserpointer op IA mischien voor de liefhebbers :P
http://www.inkoopacties.nl/ia/03qg1drq

*edit die gast is er mee gestopt dus heb ik ff een linkje geupdate*

[Bericht gewijzigd door Dnstje op ]

@ Dj Antoine zo bedoel je met die plaat. Het heeft me zweet gekost maar dan heb je ook wat ;)
http://www.uploadarchief.net/files/download/IMGP2036copy.jpg

Op 18 oktober 2006 20:53:09 schreef laserdesign:
@ Dj Antoine zo bedoel je met die plaat. Het heeft me zweet gekost maar dan heb je ook wat ;)
[afbeelding]

Yup idd,

Mooi grote plaat. Daar alles op bouwen en dan als het allemaal werkt er een mooi stevif kastje omheen maken.

Heb morgen mijn printjes binnen.
Kan kan ik eingelijk beginnen aan het project,
Dan hoop ik dat ie klaar is voor laserfreaks 2007.
ahha

Weet al wie mee gaan.

Grtzzzz Antoine