@ muddy: Weet je zeker dat het aan de 2030 ligt en niet aan een ongunstige routing / opbouw ?
Niet om het een of ander, maar ik vind het anders zo een loze uitspraak.
Dnstje
Elektro/laser/lichtdude enzo* http://yoshinon.dnstje.nl/
Op 16 december 2006 20:31:37 schreef Aart:
@ muddy: Weet je zeker dat het aan de 2030 ligt en niet aan een ongunstige routing / opbouw ?
Niet om het een of ander, maar ik vind het anders zo een loze uitspraak.
Klopt hoor.
Ik had ze ook geprobeerd kon ze echt niet op zijn scan randje zetten, (1ntje is in rook op kapot gespat
)
Ik had een TDA1521 daarvoor gebruikt die ook kapot ging, maar dat was dat ik een foutje in had in een 5A voeding van deze site. kwam er op de posetieve even 27V op te staan
. nu heb ik een TDA1521a ja daar zit verschil in vermoge's maar werkte nu wel ok. tenzei ik nog een TDA1521 vind..
Ik heb ook het audio schema geprobeerd, zonder ingang begint dat ding ook nog es te flippen. tenzei ik er input op zet.
Voor mij lijkt dit IC geen opamp te zijn.
(opbouw van deze schema is vliegwerk)
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
Hallo
Ik wil zeer binnenkort gaan bestellen bij Conrad, en wel het volgende:
-LD 242 IR ledjes, 950nm, een straal van 80 graden moet wel goed zijn.
153561 89 - 2,68 euro/stuk
-SFH 206K fotodiodes, 400-1100nm, effectief oppervlak van 2,65 x 2,65 mm.
154069 89 - 0,82 euro/stuk
-SFH 225A fotodiodes, daglicht filter, effectief oppervlak van 2,20 x 2,20 mm.
154123 89 - 0,56 euro/stuk
Dezen lijken me de beste die ik zo snel even kan vinden. Als er iemand is die mee wil bestellen kan die dat per email aan mij melden. Alleen bestellingen per mail doen mee.
edit: er staat inderdaad bij de fotodiodes dat deze best reageert bij 850nm, alleen kan ik geen IR led vinden die 850nm uitzendt en ook nog een brede straalhoek heeft.
Op vrijdag voor 4 uur gaat de bestelling de deur uit, tot dan heb je dus nog de tijd. In principe kost verzending van mij naar jou 39 hele centen.
evt zouden ook andere onderdelen meebesteld kunnen worden, denk aan: stroomregelaars, blanktorren, spanningsregelaars, opamps
[Bericht gewijzigd door muddy op ]
Anoniem
ik ben echt totaal niet goed in zoeken... dus zeg ik het maar even... Bij de specificaties van de fotodiode staat dat deze het beste reageert op 850nm... Als die er ook is kun je die beter nemen voor een nog beter resultaat...
Hoe dan ook ik bestel met je mee !
JBtje
Dnstje
Misch zijn ze aant wachten op dat er nieuwe galvo's binne zijn ^^
Lasere in een dikke mistbank is vet
zeker van een paar meter afstand
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
Het is idd stil hier. Ik ga donderdag of vrijdag voor Conrad bestellen, optische PD onderdeeltjes. Kan ik in de vakantie (naast exame lere) ook eens aan de nieuwe PD werken. En een ding is zeker: er komen hoe dan ook nieuwe galvo's bij mij: weerstand is nu 20 ohm/galvo:s
dus als iemand nu mee wil bestellen: mail
Ben eindelijk begonnen met iets nieuws, eindelijk eens wat beter werk dan simpele motortjes.
Ik heb in duitsland 2 Mot-1 steppertjes besteld
, nu nog even uitvogelen hoe ik zoiets nou precies moet aansturen, ben benieuwd.
@ virus : ik heb daar wel plannen voor 
heb dt40pro besteld trouwens 
sta hier te stuiteren en steeds maar op de tijd te kijken 
mvg hendrik
@ electrogek
Als je me zou kunnen / willen helpen zou ik dat erg fijn vinden, ik ben erg nieuw op dit gebied, veel gelezen maar nu komt de praktijk
. (msn ?)
Op 20 december 2006 23:21:21 schreef Electrogek:
heb dt40pro besteld trouwens
sta hier te stuiteren en steeds maar op de tijd te kijken
en terecht!
Zit zelf ook te stuiteren, wachtend op de Raytrack 35plus van JMlaser!!!!
SB
muddy
Ja jullie ook allemaal fijn nieuwjaar:D dat (vooral dnst) jullie maar lekker een goede nieuwjaarsshow mogen houden:) Mijn Luna (= laser) komt niet meer af voor 2007:(
Jaja goede kerst en een gelukkig nieuwjaar alvast!
Ik red het ook niet mijn laser op 1 januari buiten te zetten wel jammer maar volgend jaar zeker:) Mijn goede voornemen: 1W full color 30K animation lasser!
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met mamba wanneer je zelf frames tekend? Mamba doet bij mij moeilijk met opslaan. Hij slaat niet altijd alleframes op waardoor ik er dus ineens een paar kwijt ben. (ps Ik heb legaal mamba)
@ hilbren: heb je dat onderdeeltje voor je laser nog nodig? Mijn laser is overlede heb nu dus onderdelen lens en voeding:)
Dnstje
Als je ze opslaat moet je ze liefst elke keer een andere naam geven.
dus met save as..
dat probleem heb ik hier ook geld ook het zelfde als shows opslaan of als je mamba afsluit en vraagt of je het wilt opslaan heb je de kans dat het verloren kan gaan.
Een keyboard van laserstralen dat ook nog werkt:
http://www.virtual-laser-keyboard.com/
(bekijk ook even het CSI-filmpje op de site)
Deze is voor 190 euro te koop in Nederland 
Heel oud nieuws, btw allemaal nog prettige kerst en een knallende oud en nieuw, plus een goed nieuw jaar gewenst 
@ Laserist: Over oud nieuws gesproken: Wanneer wordt die suffe www.laserexpert.nl nou eens een keer afgemaakt? Er staat al máánden (jaren?) dat de site 'under construction' is, maar ik zie weinig veranderingen! Niet echt aanlokkelijk voor de hobbylaserist dus. Dan is dat ook oud nieuws.
Mijn link van dat keyboard was ook niet aan jou gericht, maar aan mensen die niet wisten dat dat bestond. Als jij het oud nieuws vindt, had je 'm ook wel kunnen posten...
Op 26 december 2006 15:28:07 schreef ScanTech:
@ Laserist: Over oud nieuws gesproken: Wanneer wordt die suffe www.laserexpert.nl nou eens een keer afgemaakt? Er staat al máánden (jaren?) dat de site 'under construction' is, maar ik zie weinig veranderingen! Niet echt aanlokkelijk voor de hobbylaserist dus. Dan is dat ook oud nieuws.Mijn link van dat keyboard was ook niet aan jou gericht, maar aan mensen die niet wisten dat dat bestond. Als jij het oud nieuws vindt, had je 'm ook wel kunnen posten...
Dat die site al een heletijd under construction staat is inderdaad ook oud nieuws, men ziet inderdaad vanaf de buiten kant maar weinig veranderingen, en is op dit moment weinig aanlokkelijk daar ben ik me van bewust, maar dat komt dus nog
(Ik krijg op dit moment al redelijk wat mensen die me gewoon mailen en zo kan het dus ook, al is het inderdaad niet zo handig als dat men zelf kan shoppen)
Dat het niet aan alleen mij gericht was dat leek me vrij duidelijk. Maar dat keyboard is al een tijdje op de markt en heb ik op veel sites al gezien (dus ik neem aan dat ik niet de enigste was), en eigenlijk is het ook een beetje offtopic want het ging over knutselen met lasers
En trouwens dat ik oud nieuws zei wil niet zeggen dat ik je daarmee (wil) afkraken ofzo...
muddy
En devilmastah, ga jij ook eens verderemt je site:)
De onderdelen voor optische PD zijn waarschijnlijk volgend jaar binnen, dus dan kan ik weer verder.
Nu ga ik even op sivakantie, fijne jaarwisseling:)
(ik hoop maar dat dit wél nieuws is):
Op 26 december 2006 17:05:41 schreef ScanTech:
(ik hoop maar dat dit wél nieuws is):
Voor mij in ieder geval wel 
[Bericht gewijzigd door Laserist op ]
Heej mensen,
Allereerst Fijne dagen en een prettige jaarwisseling.
Misschien een beetje laat maarja.
Voor de rest wens ik iedereen veel laser plezier in het nieuwe jaar. Ik ga in iedergeval door. Heb al weer nieuwe ideeen opgedaan hoe ik het wil hebben.
Grtzzz Dj Antoine