MADdie
Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
Ik heb laatst een Laptop gekocht voor een 'alarm syteempje'.
Het is een Toschiba T3100/20 een 286dx 20Mb Hd en 640Kb ram.
Ik probeer hem aan de praat te krijgen, maar dat lukt niet echt.
Ik dank dat het aan de jumpers liggen die achter naast de LPT poort zit.
Weet iemand mischien waar deze voor dienen zodat ik hem goed kan afstellen??
jan pieter
Als ik zo'n aanval van ijver krijg, ga ik stil in een hoekje zitten wachten tot het voorbij is.
wat krijg je niet aan de praat, de laptop of de LPT?
als de LPT poort het niet doet kan je altijd nog op de seriele poort overgaan.
suc6
jp
MADdie
Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
Ik krijg de laptop niet aan de praat.
Wnat als ik hem opstart geeft hij problemen met de CMOS.
vul je alles in probeert hij opte starten maar dat doet hij niet echt goed, helemaal niet dus.
Nu dacht ik dat het aan de dip swiches/jumpers lagen die aan de achterkant naast de printer poort en video zitten.
Aangezien je daar de weergave en iets met de floppy drives kan instellen.
Nu wil ik alleen weten hoe die moeten staan.
Ik wil die laptop laten werken!!
Merci voor alle positieve berichtjes.
Jullie mogen me ook mailen.
driess94@queenzone.com
Thomas
Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.
Als er dingen verkeerd ingesteld zijn in de BIOS dan kan je ofwel de jumper die het dichtst bij zijn CMOS batterij ligt even verschuiven of de CMOS batterij er een uurtje uithalen om alle BIOS waarden op default te zetten. Je moet de waarden dan wel weer goed instellen,in de BIOS gaan met del of F1 en daar zijn harde schijf laten detecteren en zijn diskette drive instellen. Tenzij je de handleiding nog hebt is het veel eenvoudiger dan check je gewoon even alle jumpers en BIOS waarden.
Succes!
Toshiba gebruikt toch een setupdiskette voor de CMOS instellingen.
Ik heb bij mijn 7400 en 1800 setupdiskettes gekregen.
Kijk maar eens op www.toshiba.nl voor de setupbestanden.
MADdie
Kijk het probleem is dat hij goed ingepakt is.
m.a.w. Ik heb de kap er afgehaald en je komt echt niet bij de chipies tenzij je de (plasma)monitor kabels door knipt. Dat wil ik niet!
En ik heb ook geen CMOS diskette kunnen vinden waarschijnelijk om dat hij al zo oud is. Ik heb op het internet naar diverse mensen gemailt waaronder ook computer verzamelaars. Of ze hebben niet terug gemailt of ze hebben gemailt dat ze niet weten hoe het moet.
Ik heb een start Floppy voor dos 3.x versie's maar hij leest helemaal niks!
Weet echt niemand hoe die jumpers moeten staan???
Ik heb er geen manuals bij e.d.
Ik heb hem gekocht bij een 2e hands zaak voor 7 euro.
Niet veel maar ik heb er vaker dingen gekocht die het deden.
jan pieter
Als ik zo'n aanval van ijver krijg, ga ik stil in een hoekje zitten wachten tot het voorbij is.
Waarom lees je de posts niet. gewoon op www.toshiba.nl. Ik kan alle software voor de T3100 gewoon vinden hoor.
hier alles over de T3100:
http://www.toshiba.ca/my_html/support/Tsbs/tsb100.htm
MADdie
"" Hugo Welther
Moderator
Waarom lees je de posts niet. gewoon op www.toshiba.nl. Ik kan alle software voor de T3100 gewoon vinden hoor.
hier alles over de T3100:
http://www.toshiba.ca/my_html/support/Tsbs/tsb100.htm
wo 13-02-2002 21:23:02 ""
Beste Hugo,
hier staat inderdaad info over de T3100/20 maar ook over een heleboel andere T modellen.
En er staat helemaal niks over de jumpers/dipswiches tussen, JA!
Jan Pieter ik ga wel wat uitproberen.
Maar als iemand toch nog met nuttige info komt zou ik dat graag weten.
Merci, Stefan
OK OK. Wist niet dat je kwaad werd. Kreeg alleen de indruk dat je er overheen las.
Wat ik wel heb gezien dat de setup progs voor mijn 4700 en 1800 het zelfde zijn. Mischien dat ze op alle Toshiba's werken.
Zal nog eens rond kijken voor je. Volgens mij heeft een kennis van mij een T3200 staan. Misschien lijkt die er op?
Als we er hier niet uikomen probeer dan eens de nieuwsgroep: nl.hobby.computers daar zit ook een berg kennis.
Overigens doet ie wel iets of echt helemaal niets, alleen een knipperde cursor?
Wat zijn de CMOS probleem meldingen?
Thomas
Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.
Ik heb ook nog een oude 486 dx2 die heeft mijn broer naar de ****** geholpen. K heb ook alles al geprobeerd,maar hij geeft geen memory test en daarna blijft hij hangen.
Toshiba
Het is heel eenvoudig. Op de site van toshiba kan je ook de jp instellingen vinden. Gewoon even goed zoeken. Als je Toshiba mailt met je vraag krijg je binne 48 urr een heel uitgebreid antwoord terug. Dat zou het moeten oplossen voor je. succes