Bij de post heb ik een keer in de sloot gezeten toen het gesneeuwd had over vastgereden sneeuw (spiegelglad)
de bestuurderskant zat onder water. (zoals dominic maar dan andersom)
Deze Renault Kangoo 1.9D van 2002 is toen helemaal gedroogd en deed het gewoon weer, maar idd wat elektrische storingen gehad later, zoals elektrische ramen die niet meer werkten, ontsteking kuren, e.d. die is na 2 jaar weggegaan maar, verder weinig problemen gehad met die auto dus het is wel te doen als jezelf wat handig bent en na een paar jaar weer wat anders koopt.

Op 6 juni 2006 13:00:47 schreef Robin F.:
Zoek een verdronken Toyota Hilux, volgens die grapjassen van Top Gear is die nog prima te maken als hij een halve dag in de zee heeft gestaan :+

Die ken ik ook, maar ik denk dat ie na een paar dagen echt niet meer deed:)

[Bericht gewijzigd door WillyHul op ]

Ach, die draadjes kunnen er vaak wel tegen. Maar je krijgt wel allemaal rare corrosie verschijnselen, zeker als de accu er niet direct af gehaald wordt (maar zelfs dan...).

Heb hier net een DVB-doos weggemieterd die wat waterdruppels heeft gehapt. Toch een wikkeling van de trafo uit de PSU door en een weerstand uitgefikt. Gezien de prijs van vervanging...

Op 6 juni 2006 16:08:58 schreef Marco69:
Ach, die draadjes kunnen er vaak wel tegen. Maar je krijgt wel allemaal rare corrosie verschijnselen, zeker als de accu er niet direct af gehaald wordt (maar zelfs dan...).

Heb hier net een DVB-doos weggenoeters die wat waterdruppels heeft gehapt. Toch een wikkeling van de trafo uit de PCU door en een weerstand uitgefikt. Gezien de prijs van vervanging...

Draadjes kunnen er zeker niet tegen , alles wat aan de +kant hang valt gewoon uit elkaar.(waarom niet de massa???)

@ Thijs, je krijgt van mij de motor ecu, weet jij dan hoeveel stuur apparaten er verder er nog in een nieuwe bmw zitten? ik wel ==> veel te veel

die dingen hangen echt helemaal vol , onder motorkap ,onder daschbord onder achtebank en in de koffer bak.

zelfs de sleutel zijn hightec , wist je bij voorbeeld dat de KM stand in de sleutel staat en op nog een paar (geheime)plekken in de auto word opgeslagen. Ha HA , die zijn alang niet meer geheim

Draadjes kunnen er zeker niet tegen , alles wat aan de +kant hang valt gewoon uit elkaar.(waarom niet de massa???)

Is onder spanning blijven staan... Ken het wel van bootjes met een machinekamer die wat vochtig is geweest :)

Op 6 juni 2006 18:27:41 schreef shiptronic:
[...]
je bij voorbeeld dat de KM stand in de sleutel staat en op nog een paar (geheime)plekken in de auto word opgeslagen. Ha HA , die zijn alang niet meer geheim

Mooi auto fixen Km stand mooi laag, en verkopen>:)

als een motorblok al draaiend water opslobberd, is het over. krukas splijt het hele blok in 2en, of kop knalt los, kleppen die vastlaan...
alle electro naar de maan, vislucht in je kleedjes...

verder ben 'k wel een optimist :D
mzzl

Op 6 juni 2006 21:04:31 schreef Martijn v:
als een motorblok al draaiend water opslobberd, is het over. krukas splijt het hele blok in 2en, of kop knalt los, kleppen die vastlaan...

Keer zien gebeuren. Dan pas zie je wat een geweld er aan te pas komt om je motor te laten draaien.

t'is wel een mooi gezicht >:)

Op 6 juni 2006 16:03:33 schreef William van t Hul:
[...]
Die ken ik ook, maar ik denk dat ie na een paar dagen echt niet meer deed:)

Wedden :)

Die dingen zijn echt ijzersterk.
heb regelmatig bij terreinauto's het water tot boven de motorkap zien stijgen. Ook zit je dan zelf tot de knieen in het water, doorrijden doen ze toch wel :P

'k wil best met je wedden :P

die terreinwagens zit nm. de luchtinlaat heel hoog.
Bij landrovers zelfs langs de raamstijl op het dak.
Denk dat bij een standaard 4wd het luchtfilter alsnog vlak onder de moterkap zit. (1.20m van grond?)
(simpele)Diesels hebben (bijna) geen last van storing in motorelektra. kijken julie geen scrapyard?

en blokje knallen: idd dat is behoorlijk schrikken als dat gebeurt.

edit, 'k las ff te snel, over water tot BOVEN de motorkap...
dan alsnog, pijpje omhoog en dat ding ken snorkelen. giet er een kopje water in, en plof....

[Bericht gewijzigd door Martijn v op ]

Laten we het erop houden dat 'simpele auto's' zonder luxe, dus gewoon een motor en 2 koplampen, richtingaanwijzers en een achterlicht het meestal gewoon blijven doen, maar modernere auto's en water absoluut niet goed samen gaan. IVM storingen in het kwadraat! Iedereen het daar mee eens?

Op 8 juni 2006 01:20:37 schreef Thijs82:
Laten we het erop houden dat 'simpele auto's' zonder luxe, dus gewoon een motor en 2 koplampen, richtingaanwijzers en een achterlicht het meestal gewoon blijven doen, maar modernere auto's en water absoluut niet goed samen gaan. IVM storingen in het kwadraat! Iedereen het daar mee eens?

En vergeet de roest op de meest vreemde plekken niet.

Op 7 juni 2006 00:00:40 schreef remy:Die dingen zijn echt ijzersterk.
heb regelmatig bij terreinauto's het water tot boven de motorkap zien stijgen. Ook zit je dan zelf tot de knieen in het water, doorrijden doen ze toch wel :P

Ze rijden door, dat wel.
Maar denk je dat die auto's geen problemen geven? Ik ga met Jeep 2x per week de bluber/water/zand in (DIEP). Dat betekend 2 a 3 keer per jaar rondom nieuwe remmen monteren (niet alleen voerinkjes dus) En als de versnellingsbak/diferentieel geen hele hoge ontluchting heben lopen deze ook vol water. Natuurlijk zit er in een Jeep helemaal geen elektrische luxe maar alle elektrische verbindingen die er zijn gaan van tijd tot tijd spoken..

Ook de meest stoere 4wd is absoluut ongeschikt om mee door het water te rijden als je de auto ook wil zien als een betrouwbare partner voor dagelijks transport!!

Koop gewoon een onderzeër met 4 wielen;)

Tja, ik heb ook wel de verhalen gehoord van iemand die opgelicht was. OK, het was al een tijdje geleden, in de tijd dat je helemaal de man was met een opel Kadet (2e model).
Hij kocht dat ding voor een habbekrats, ongeveer de helft van de normale waarde, maar hij zag er nog wel helemaal perfect uit. Alles perfect, prachtig in de lak enz. Echter na een jaar of anderhalf begonnen er ineens overal bobbels in de lak te ontstaan. Het ding zat echt helemaal onder de roest, en er viel dan ook niets meer aan te doen.
Schijnbaar had het ding dus in de sloot gelegen.

Da's dus wat je krijgt als je zo'n ding op probeert te lappen. Het zal misschien kunnen op de korte termijn, dus misschien is het voor de verkoop/oplichting nog wel te doen, maar het is niet verstandig m zelf te houden.

M'n maat z'n vorige BMW begon voor en achter te rotten ,wat bleek auto had voor en achter in elkaar gezeten en de vervangende delen kwamen van een andere auto met...

Zijn er geen auto die een beetje tegen water kunnen? En zeg niet een boot, want dat is geen auto.

een amfibie-voertuig?

Er is een variant : t´is een boot en een auto, maar ook die krijgen problemen.

edit: iets te laat

[Bericht gewijzigd door morc op ]

eerste type renault espace : geheel gegalvaniseerd chasis geheel kundstof buiten kant.

en qua electra, ach zo'n ding spookt uit zich zelf al, dus dat beetje water er bij merk je niet eens >:)

Ik wilde iets roepen over een BX, maar gezien Shiptronic's post hoeft dat niet meer >:-)

Een Trabantje dan maar?

Nee, dan doet die haardroger die ze als verwarming gebruiken het niet meer :-)

ach lada is de uitvinder van de achtruit verwarming , waarom?

Krijg je geen koude vingers bij het aanduwen :)