welke layout software is beste

hallo iedereen

welke pcb layout software is beste ?

alvast bedankt

Jeroen

Moderator

Ontwikkeling -> Software & Interfacing

Ik denk dat veel mensen Eagle gebruiken, zie hier bij de downloads.

Op 21 februari 2003 23:23:01 schreef talebe:
welke pcb layout software is beste ?

'welke is de beste' vragen zijn zinloos als je geen criteria aangeeft. prijs, leercurve, gemak na jaren ervaring, omvang componentenbibliotheek, etc.

Overigens is het wrsch. het handigst om die SW te nemen die de meeste mensen hier ook gebruiken , ivm hulp. Niet dat ik weet wat dat is, maar *dat* zou je dan kunnen vragen.

Overigens gebruik ik zelf eagle.

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog

Daar is een poll over geweest. Voor de resultaten, zie: http://www.circuitsonline.net/poll/?id=18

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Ik gebruik ook eagle. het is een zeer goed progamma.

Op 22 februari 2003 23:30:58 schreef Wouter SSijm:
Ik gebruik ook eagle. het is een zeer goed progamma.

Idd EAGLE is geweldig alleen die beperking van je print formaat(half euro)is zo irri

Een schizofreen is nooit alleen!

Op 23 februari 2003 00:08:51 schreef k.p.meinesz:

[...]

Idd EAGLE is geweldig alleen die beperking van je print formaat(half euro)is zo irri

Dan betaal je een "non commercial" licentie, dan verdubbel je je oppervlak.

pointers don't kill programs, programmers kill programs

Layo1 is ook wel OK.
En Nederlands product (Nederlandstalig)

Frits

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

hi
prijs van software is niet belangrijk ( download en crack ) :)
belangrijkste is waar ik echt goede layout kan tekenen

ik heb gisteren een mooie layout gemaakt met express pcb maar helaas bij uitprinten ik krijg met puntjes op schema
weet iemand hoe ik die puntjes van layout kan weg halen ?

groetjes talebe

Op 23 februari 2003 12:48:16 schreef talebe:
ik heb gisteren een mooie layout gemaakt met express pcb maar helaas bij uitprinten ik krijg met puntjes op schema
weet iemand hoe ik die puntjes van layout kan weg halen ?

Die puntjes zijn van het raster. Moet je even zoeken naar de instellingen van weergaves of afdrukmogelijkheden.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Op 23 februari 2003 12:37:42 schreef sven:

[...]

Dan betaal je een "non commercial" licentie, dan verdubbel je je oppervlak.

ik heb een lecentie kost 75 euro

Een schizofreen is nooit alleen!

en lecentie version is zonder puntjes ?
waar kan ik hem aankomen ?
bedankt

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

ik heb bij instelingen alles geprobeerd mischien 25 keer uitgerpint maar helaas zonder punten krijg ik niet
ik denk dat die punten kan niet weg

Op 23 februari 2003 13:16:56 schreef talebe:
ik heb bij instelingen alles geprobeerd mischien 25 keer uitgerpint maar helaas zonder punten krijg ik niet
ik denk dat die punten kan niet weg

Tuurlijk wel. Wat heb je nou aan een PCB waar punten op staan. Zou toch net zo'n punt tussen twee banen zitten zodat ze worden verbonden, heb je toch mooi een probleem.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Dit 'puntjes' probleem is hier al eerder aan de orde geweest. Iemand heeft ook een oplossing (lees: instelling) aangedragen. Even zoeken dus.

weete er iemand de prijzen van een eagle licentie

student, non comercial...

Op 23 februari 2003 23:40:06 schreef Moonwalker:
weete er iemand de prijzen van een eagle licentie

student, non comercial...

Dat staat vast wel op de website, heb je die al gezocht?

http://www.google.nl/search?q=eagle 5e link

Marcel

expresspcb problem

hi
carel schrijf dit ;

Dit 'puntjes' probleem is hier al eerder aan de orde geweest. Iemand heeft ook een oplossing (lees: instelling) aangedragen. Even zoeken dus

__________________________________________________________
ik heb hele forum gezocht maar helaas kan niks vinden geen oplosing voor mijn problem
als iemand weet aub here even scrijven hoe ik die puntjes kan weg halen van layout
als ik uitprint krijg ik met puntjes !!!

Trefwoorden: express
Zoek in: Inhoud
Tweede topic: "Print layouts maken 1"
Vierde bericht van Wouter Sijm.

Op 23 februari 2003 23:40:06 schreef Moonwalker:
weete er iemand de prijzen van een eagle licentie

student, non comercial...

dat is de trail versie en die kost niets
light versie commercial=70 a 75 euro
ff kijken bij cadsoftusa.com bij dealers
staan de prijzen wel bij

opmerking tussen trail en light/commercial zit bijna geen verschil

Een schizofreen is nooit alleen!

Op 23 februari 2003 13:16:56 schreef talebe:
ik heb bij instelingen alles geprobeerd mischien 25 keer uitgerpint maar helaas zonder punten krijg ik niet
ik denk dat die punten kan niet weg

net even uitgeprobeerd.

en bij mij geen puntjes

High met Henk

Special Member

ik gebruik ultiboard, werkt ook heel goed, alleen 1 nadeel erg prijzig. Zelfs eens studenten versie met pin beperkingen (hoe veel pinnen weet ik neit hoor, maar er is een limiet) is al 70 euro. Voordeel is dat de meeste bedrijven dit pakket ook gebruiken en je het zo aan kan leveren bij elke printenproducent.

Wel een zeer makkelijk programma, maar zoals met alle programma's: Je moet er veel mee werken om het echt optimaal te kunnen gebruiken.

BOVENDIEN: OOK DIT IS EEN NEDERLANDS PRODUCT :P:P:P:P:P:P
voor degene die het interreseert waar het vandaan komt

Groeten

Sven

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik gebruik nu Ultiboard 2001, die werkt opzich goed, alleen beetje instabiel (regelmatig saven).

Ik heb ook die studentenversie gekocht, zonde van mijn geld, die voerde om de minuut een ongeldige bewerking uit...

No pain no gain

ik gebruik nog steeds de freeware versie van eagle, mits wat creativiteit kan je daar best wel wat mee doen. (max pcb-oppervlak = halve eurokaart
En anders kost een non-profit licentie 120euro, dan heb je een volledige eurokaart.

pointers don't kill programs, programmers kill programs