Hallo iedereen

laatst heb ik onderstaande set transistoren op de kop getikt, gratis, dus keuze was rap gemaakt :). ze staan al netjes op een koelplaat, dus ik ga ze er ook niet direct afhalen. maar het jammerlijke is dat ik er niets van op internet terug vindt. Weet iemand welke het juist zijn ?

http://users.telenet.be/DeBlauweBalie/Duji/Transistoren/2%20x%20Onbekende%20transistor%20in%20TO3%20-%200029%206944%20DG%20op%20koelplaat.JPG

http://users.telenet.be/DeBlauweBalie/Duji/Transistoren/Onbekende%20transistor%20in%20TO3%20-%200029%206944%20DG.JPG

OC29 (CV7083) MULLARD GERMANIUM POWER TRANSISTOR
Military boxed
Als je de NP PN meet zou die iets van 0.3V moeten zijn. (germanium.)

[Bericht gewijzigd door RES op ]

OC29

Germanium PNP 30 Watt 60Volt 6 Ampère

:)

OC29, staat er toch op man! :+
Uit 1969, week 44.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]

Op 26 juni 2006 17:12:54 schreef Henry S.:
OC29, staat er toch op man! :+
Uit 1969, week 44.

Zo oud is hij mss, nog niet :-)

jah waarom moet het mij weer overkomen, C --> 0 ligt wel heel dicht bij elkaar op die foto :s

voor de volledigheid: http://www.datasheetarchive.com/semiconductors/specsheet.php?specsheet…

geen wonder dat ik ze gratisch kreeg :p

edit 1

Transition Freq = 250k
dus wel bruikbaar voor audio

edit 2

jaar 69, man dat zijn dus de oudste stukjes elektronica die ik heb liggen (op weerstanden na dan) verslaat ruimschoots de vorige titeleigenaar: 286 uit het jaar 82 ...

jammer dat de VCE zo laag is, mss maak ik er een voedingkje mee van transfo's genoeg liggen ... :)

[Bericht gewijzigd door Mr Soldeer op ]

Is behoorlijk oud, ik weet niet hoe geschikt het is voor algemene toepassingen. Dergelijke oude types, (zoals ook de OC16) zijn vaak slecht toepasbaar, ook voor audio, omdat de grensfrequentie zeer laag licht. Bij een OC16 dacht ik rond de 10kHz, da's zelfs voor moderne audio nog te weinig. Ik weet echter niet hoe het met de OC29 is. Die zal al wel een stukkie moderner zijn..

OC16: Ft=200kHz
OC29: Ft=250kHz

Volgens m'n ECA.

hmm, dan was t een ander type, ik ben het iig ooit eens tegengekomen bij een dergelijk archaïsch model.

de bovenkant van de behuizing erafvijlen. dan heb je een mooie gevoelige fotodiode.

en anders : plak ze maar aan de muur met een kaderke errond

haha idd oud beestje, straks eens meten of ze nog heel zijn :)

en nu we bezig zijn, ik heb hier nog eentje liggen waar op staat:

M
14714711
7327

die M is niet echt M maar eerder een symbooltje (camera is plat, anders had ik foto gemaakt hoor :) )

voorlopig ben ik nog niet verder geraakt dan:

http://www.digchip.com/datasheets/parts/datasheet/413/2SB1471.php

als ik er van uit ga dat het een 2SB1471 is. uit het jaar 47 zijnde week 11, lijkt me sterk daar transistors dan nog in een oerprimitief stadium waren. maar wat zou dat deel dan betekenen :s

wellicht is die dus van week 27 uit het jaar 73.

hmmmmm intersant :p

moet me meer effe registreren op die site, dat ik aan die datasheet geraak :)

Op 26 juni 2006 17:34:25 schreef free_electron:
de bovenkant van de behuizing erafvijlen. dan heb je een mooie gevoelige fotodiode.

en anders : plak ze maar aan de muur met een kaderke errond

of geef ze een mooie job in een rusthuis, licht voedingkje ofzo :)

48V/6A, met en Ib van max 1A, dat is nog een versterker waard.

Op 26 juni 2006 17:36:26 schreef Mr Soldeer:
haha idd oud beestje, straks eens meten of ze nog heel zijn :)

en nu we bezig zijn, ik heb hier nog eentje liggen waar op staat:

M
14714711
7327

die M is niet echt M maar eerder een symbooltje (camera is plat, anders had ik foto gemaakt hoor :) )

voorlopig ben ik nog niet verder geraakt dan:

http://www.digchip.com/datasheets/parts/datasheet/413/2SB1471.php

als ik er van uit ga dat het een 2SB1471 is. uit het jaar 47 zijnde week 11, lijkt me sterk daar transistors dan nog in een oerprimitief stadium waren. maar wat zou dat deel dan betekenen :s

wellicht is die dus van week 27 uit het jaar 73.

hmmmmm intersant :p

moet me meer effe registreren op die site, dat ik aan die datasheet geraak :)

of een custom tor, in die tijd waren standaardcoderingen ver te zoeken. maar ga er maar van uit dat het geen japanner is! Ik wacht wel even op de foto.

Op 26 juni 2006 17:39:32 schreef Henry S.:
48V/6A, met en Ib van max 1A, dat is nog een versterker waard.

shit henry, hoe vindt jij dat !?!? - foto komt eraan

Zal de M van Motorola wel zijn. Die hadden een geheel eigen codering. Er zijn wel crossref tabellen te vinden op het net.

Op 26 juni 2006 17:44:00 schreef Mr Soldeer:
[...]

shit henry, hoe vindt jij dat !?!? - foto komt eraan

ECA! Ik mail je alle details wel even. En dat gaat over de OC29 he!

Op 26 juni 2006 17:47:18 schreef Henry S.:
[...]
ECA! Ik mail je alle details wel even.

graag !

iedere regelmatige co'er is geigenlijk wel snel ! soms vraag ik me af hoeveel pagevieuws de server zo mag verwerken per minuut, als het eens druk is :p:)

das een ontstekingstransistor voor een auto waarschijnlijk. ( aan dat gouden kleurtje te zien op de case. )

Op 26 juni 2006 18:24:49 schreef free_electron:
das een ontstekingstransistor voor een auto waarschijnlijk. ( aan dat gouden kleurtje te zien op de case. )

onderbreker van de primaire zijde van de hoogspanningsbobijn dan ?

Op 26 juni 2006 18:11:25 schreef fritsuitoosterstreek:
duidelijk een motorola

Met Motorola nummer, dat wordt zoeken...

Op 26 juni 2006 17:58:35 schreef Mr Soldeer:
[...]

graag !

iedere regelmatige co'er is geigenlijk wel snel ! soms vraag ik me af hoeveel pagevieuws de server zo mag verwerken per minuut, als het eens druk is :p:)

Later vanavond.

Tja, je kan nog steeds sponsoren hoor ;)

Op 26 juni 2006 18:25:50 schreef Mr Soldeer:
[...]

onderbreker van de primaire zijde van de hoogspanningsbobijn dan ?

juist. uit een transistor ontstekings module.

laat maar, de motorola is in frut, BE diode vertoont eigenschappen van een draadbrugje :(

de 0C29's lijken mijn piekfijn in orde, hfe 145, natuurlijk bij veel te lage stroom voor deze torren. (ze meten identieke hfe ;) - volgens datasheetinfo zou het iets van 35 zijn vij 6A collectorstroom. De doorlaatspanningen van de BE en BC meten ook quasie identie (op paar mv na)) het lijkt wel zo'n paartje dat met de hand uitgemeten is, en samen gestoken :p)